Web Analytics Made Easy - Statcounter

از کلیه ناشران، مؤسسات فرهنگی، نهادها، انجمن‌ها، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی واجد شرایط دعوت می‌شود تا برای حضور در بخش بین‌الملل «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، به اطلاع کلیه ناشران، مؤسسات فرهنگی، نهادها، انجمن‌ها، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی واجد شرایط می‌رساند، بخش بین‌الملل «نمایشگاه مجازی کتاب تهران» در نظر دارد با توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی ناشی از ویروس کرونا و عدم برگزاری برخی از نمایشگاه‌های بین‌المللی به صورت فیزیکی، با هدف معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، بستر مناسبی را جهت تعامل و گفت‌وگو، بارگذاری و نمایش آثار مکتوب بین فعالان حوزه نشر جمهوری اسلامی ایران و بین‌الملل فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لذا از متقاضیان واجد شرایط دعوت می‌شود، از تاریخ ۶ تا ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ نسبت به اطلاع از نحوه ثبت نام و بارگذاری کتاب به سایت www.ketab.ir مراجعه کنند.

ناشران و آژانس‌های ادبی ایرانی که حق نشر (کپی رایت) کتاب یا کتاب‌های خود به سایر زبان‌ها را به ناشران دیگر واگذار کرده‌اند یا در صدد فروش حق نشر (کپی رایت) کتاب یا کتاب‌های خود به ناشران سایر کشورها هستند، ناشران ایرانی که کتاب‌های خود را برای ارائه به بازارهای جهانی، به زبان‌های غیرفارسی منتشر کرده‌اند، نهادها، سازمان‌ها، موسسات، انجمن‌ها و تشکل‌هایی که فعالیت آن‌ها در حوزه دیپلماسی فرهنگی تعریف شده باشد یا آثار فرهنگی در حوزه نشر برای عرصه بین‌الملل تولید کرده باشند، و ناشران و آژانس‌های ادبی ایرانی که علاقه‌مند به خرید حق نشر (کپی رایت) کتاب از ناشران و آژانس‌های ادبی خارجی هستند می‌توانند در بخش بین‌الملل دومین «نمایشگاه مجازی کتاب تهران» حضور پیدا کنند. همچنین ناشران و آژانس‌های ادبی در صورت تمایل می‌توانند در بخش رویدادها نسبت به معرفی نشر و آثار خود به زبان انگلیسی نیز اقدام کنند.

 کتاب‌های ناشران داخلی باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و به شکل قانونی در ایران منتشر شده باشند. همچنین ناشرانی که به دنبال عرضه کتاب‌های خود در حوزه بین‌الملل هستند، صرفاً می‌توانند به معرفی کتاب‌های تألیفی منتشرشده خود بپردازند. اولویت حضور نیز با کتاب‌هایی با محتوای ایرانی اسلامی، دو یا چندزبانه و همچنین برگزیدگان جشنواره‌های ملی یا بین‌المللی است. از لحاظ زمان چاپ هم کتاب‌هایی در اولویت شرکت قرار دارند که آخرین ویرایش یا تجدید چاپ آن‌ها مربوط به پنج سال اخیر باشد.

در خصوص طرح‌های حمایت از ترجمه و نشر آثار ایرانی به زبان‌های خارجی نیز لازم است نمونه‌ای از کتاب‌هایی که در پنج سال اخیر از حمایت‌های این طرح‌ها استفاده کرده‌اند همراه با مشخصات ناشران خارجی آن‌ها در سایت بارگذاری شوند.

متقاضیان می‌توانند حداکثر ۱۰۰عنوان کتاب خود را با اطلاعات کامل در زمان مشخص‌شده در سایت بارگذاری کنند.

ثبت‌نام در بخش بین‌الملل، صرفاً از طریق پایگاه اینترنتی www.ketab.ir صورت می‌پذیرد.

 بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران از ساعت ۸ تا ۱۷ با شماره تلفن‌ ۶۶۴۱۵۵۴۰ -۰۲۱ پاسخگوی سوالات متقاضیان برای ثبت‌نام در نمایشگاه خواهد بود و متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری به نشانی ایمیل international@tibf.ir سوالات خود را مکاتبه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نمایشگاه مجازی کتاب تهران ناشران و آژانس های ادبی بخش بین الملل کتاب های خود ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس

از جمله رویدادهای قابل توجه در شب میلاد امام حسن (ع) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برگزار مراسم عقد زوج‌های جوان و رونمایی از مجموعه کتاب‌های سر دلبران بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم متنوعی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد؛ از برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان و پخش کیک 150 کیلویی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) تا رونمایی از مجموعه کتاب‌های سر دلبران.

رونمایی از مجموعه کتاب «سر دلبران»

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب «سر دلبران» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادیب مسیحی لبنان در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» نوشته میشل کعدی است به همت انتشارات ایران راهی بازار نشر شده و به بیان جایگاه اهل بیت علیهم‌السلام در بیان ادیبان مسیحی پرداخته است.

این مجموعه شش جلدی با عنوانی از جمله «زهرا(س) سرآمد بانوان اهل ادب»؛ «در پیشگاه امام حسن مجتبی(ع)»؛ «امام حسین(ع) الگویی از یک پیام»؛ «امام زین‌العابدین(ع) و اندیشه مسیحیت» سیره اهل بیت(ع) را در نگاه ادبیان مسیحی بررسی کرده است.

در این مراسم شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ؛ عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب؛ تعدادی از میهمانان خارجی و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

حضور وزیر ارشاد در مراسم عقد زوج‌های جوان

برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان و حضور آنها در سالن مصلای امام خمینی (ره) یکی از رویدادهای قابل توجه برای مردم و حاضران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.

وزیر فرهنگ هم در مراسم عقد یک زوج جوان که در غرفه ازدواج آسان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، حاضر شد و از نزدیک با چند زوج جوان صحبت کرد.

اجرای گروه نونهالان نیز بر شادی مردم در این مراسم افزود و در انتها، این زوج جوان کیک 150 کیلویی را که به مناسبت میلاد امام حسن (ع) تهیه شده بود، برش زدند. مراسم پذیرایی از مردم با این کیک 150 کیلویی صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از غرفه بشری بازدید کرد. طرح قرآنی بشری از روش‌های برتر در عرصه آموزش قرآن کریم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم + فیلم
  • اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد
  • از ثبت رکورد بازدید مخاطبان تا اتمام فعالیت بخش بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
  • دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی نیست!
  • گزارشی از آخرین شب برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ حضور وزیر ارشاد در برنامه ویژه عتبه عباسی
  • توجه ویژه به غزه و فلسطین از اهداف اصلی بخش بین الملل بود
  • نمایشگاه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در ارومیه برپا می‌شود
  • افزایش پنج هزار پارکینگ در مصلی امام خمینی(ره) برای عموم/ مردم دسترسی‌های متنوع‌تری به نمایشگاه کتاب خواهند داشت
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • افزایش پارکینگ‌های مصلی برای نمایشگاه کتاب