Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اینترفکس امروز به نقل از فرماندهی ناحیه نظامی غرب ارتش روسیه نوشت که نظامیان این کشور در جریان یک رزمایش، مقابله با حملات هوایی گسترده دشمن فرضی را تمرین کردند.

به نوشته این خبرگزاری روسیه، حدود یک هزار نیرو در این رزمایش شرکت داشتند.

این رسانه خبری پیشتر به نقل از فرماندهی ناحیه نظامی جنوب ارتش روسیه خبر داده بود که ۱۰ هزار سرباز پس از پایان یک ماه تمرین نظامی در مناطق مختلف از جمله کریمه و روستوف در حال بازگشت به پایگاه‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌ها و برخی از مقام‌های غربی بارها افزایش شمار سربازان روسیه و ارسال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی با اوکراین را گزارش کرده و مدعی آمادگی مسکو برای حمله به کی یف در ماه ژانویه یا فوریه شده بودند.

اوکراین تخمین می‌زند که ۱۲۲ هزار نظامی روسیه در ۲۰۰ کیلومتری مرز مشترک با این کشور هستند که این تعداد نیرو از چند هفته گذشته افزایش پیدا کرده است. بنا به ادعای کشورهای غربی و مقام‌های اوکراینی روسیه به تجدید قوا برای انجام یک حمله قریب‌الوقوع ادامه می‌دهد.

در همین حال، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دیروز (۵ دی) اعلام کرد که روسیه گزینه‌های مختلف برای پاسخ به اقدام‌های پیمان ناتو دارد.

پوتین روز یکشنبه در برنامه سیاسی «مسکو. کرملین. پوتین» در شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: در صورت مخالفت آمریکا و پیمان ناتو با دادن تضمین‌های امنیتی به روسیه، پاسخ مسکو متفاوت خواهد بود.

پوتین تصریح کرد: پاسخ مسکو گوناگون خواهد بود و بستگی به پیشنهادهای کارشناسان نظامی به من در این رابطه خواهد داشت.

مقام‌های روسیه می‌گویند که ناتو و آمریکا در سالهای آخر فروپاشی شوروی به میخاییل گورباچف رئیس‌جمهوری این کشور وعده داده بودند که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به سوی شرق گسترش نخواهد یافت اما در سه دهه اخیر خلاف وعده خود عمل کرده اند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه ناتو ایالات متحده آمریکا رزمايش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ناتو اوکراین روسیه ناتو ایالات متحده آمریکا رزمايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان

رسانه‌های تاجیکستان از برگزاری رزمایش مشترک این کشور و روسیه در امتداد مرز افغانستان برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های تاجیکستان، رزمایش مشترک چهار روزه روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی درحال برگزاری است.

رسانه های تاجیکستان هدف از برگزاری این رزمایش مشترک را مقابله با افزایش تهدیدات تروریستی و هرگونه تهدید احتمالی عنوان کردند.

بر پایه اخبار منتشر شده برخی تجهیزات نظامی روسیه برای این رزمایش به پایگاه نظامی 201 تاجیکستان منتقل شده است و انواع تاکتیک‌های رزمی به ویژه تاکتیک مهار گروه‌های تروریستی که به صورت غیرقانونی وارد تاجیکستان می‌شوند را در این رزمایش تمرین می‌کنند.

انهدام مخفیگاه داعش در مرز افغانستان با پاکستانتاجیکستان: تهدیدهای تروریستی در مرز افغانستان افزایش یافته استآغاز رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در نزدیکی مرز افغانستان

پیش از این در فروردین ماه سال گذشته نیز نیروهای مسلح روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترکی را در مرز با افغانستان برگزار کرده بودند.

پایگاه نظامی 201 در شهرهای دوشنبه و باختر تاجیکستان واقع شده است که  بزرگترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور گفته می‌شود.

تاکنون هیئت حاکمه افغانستان به این رزمایش مشترک که در نزدیکی افغانستان برگزار می‌شود واکنشی نشان نداده است، اما مقامات حکومت طالبان بارها تأکید کرده‌اند که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه دیگر کشورها و به خصوص همسایگان افغانستان نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • ارتباط عوامل حمله تروریستی در مسکو با اوکراین مشخص شد
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟