Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محمد انور هاشمزهی رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: هوبره از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض کشور است.

وی گفت: افرادی که نسبت به شکار و زنده‌گیری این پرنده اقدام کنند بابت هر قطعه ٣٠٠ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

محمد انور هاشمزهی گفت: ایرانشهر یکی از بهترین زیستگاه‌های پرنده هوبره است که متاسفانه تعدادی افراد سودجو و برخی از مردم محلی اقدام به ساخت تله‌های دستی به تعداد زیاد کرده و برای زنده‌گیری این پرنده کمیاب آن‌ها را در طبیعت کار می‌گذارند و پس از زنده‌گیری به واسطه‌هایی که در قاچاق این پرنده شریک هستند به‌فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پرنده مهاجر هوبره برای زمستان‌گذاری به دشت‌های منطقه ایرانشهر مهاجرت می‌کند که در صورت شکار آن شکارچیان به ازای هر قطعه ٣٠٠ میلیون ریال جریمه خواهند شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: کشور‌های حوزه خلیج فارس برای زنده‌گیری و استفاده از هوبره در تفریحاتشان هرسال مبالغ زیادی را برای خرید این پرنده هزینه می‌کنند به‌طوریکه هوبره‌ها بعد از شکار در دشت‌های این منطقه به این کشور‌ها قاچاق می‌شوند.

وی گفت: پرنده هوبره از اواخر مهر به ایرانشهر برای زمستان‌گذرانی مهاجرت می‌کنند .

وی گفت: قاچاقچیان هوبره با تزریق پول به سرشاخه‌های اصلی خود در شهرستان از آنان می‌خواهند که این پرنده را از افراد محلی خریداری کنند.

هاشمزهی گفت: هوبره از تیره درناسانان و یکی از گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست شکارچی متخلف زنده گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست

دادخدا پالیک فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرعباس گفت: یک بهله پرنده شکاری پیغو توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه خود رهاسازی شد.

وی افزود: این پرنده شکاری از یک متخلف شکار و صید کشف شده بود.

پیغوی بزرگ یا باز گنجشکی شامی پرنده شکاری کوچکی از خانوادهٔ بازان است که غلب حوضه رودخانه‌ها و دشت‌های واقع در مناطق پست با آب و هوای گرم و خشک را برای سکونت ترجیح می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازگشت شکارچیان ماه به منطقه هور
  • تشییع پیکر کودک شهید در خاش
  • رسوایی جدید متا؛ جاسوسی از اسنپ‌چت و یوتیوب با «پروژه شکارچیان روح»
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • ۳ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهرتشکیل شد
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد
  • شهادت یک نوزاد بر اثر تیراندازی گروهک تروریستی در جاده خاش_ایرانشهر
  • قاچاقچی پیاز در خرمشهر جریمه شد