Web Analytics Made Easy - Statcounter

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای درخواست کرد مجوز حرفه‌ای اعطا شده به سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر ابطال شود و به فدراسیون فوتبال و سه باشگاه تا امروز (دوشنبه) مهلت داد تا دفاعیات را در این زمینه ارسال کنند. پرونده مجوز حرفه‌ای صادر شده برای این باشگاه‌ها به کمیته انضباطی ارسال و از همین‌رو، این موضوع وارد فاز جدیدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال: AFC خواهان ابطال مجوز حرفه‌ای استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر شد!

وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دنبال روزنه‌ای برای حل مشکلات این دو باشگاه بود تا بلکه بتواند با اقناع AFC بازگشت آنها به لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۲ را رقم بزند. از همین‌رو در فرصت ۵ روزه‌ای که AFC تعیین کرده بود، دو مشکل بزرگ و مانع اصلی حرفه‌ای‌سازی دو باشگاه حل و فصل شد.

یکی از مشکلات اصلی استقلال و پرسپولیس، بدهی‌های مالیاتی سنگین بود که در این خصوص اختلاف نظرهایی میان دو باشگاه و همچنین سازمان امور مالیاتی وجود داشت. در نهایت  این مشکل حل شد تا دو باشگاه دیگر بدهی مالیاتی نداشته باشند. همچنین یکی از ایرادهایی که AFC نسبت به دو باشگاه داشت، مالکیت مشترک آنها بود که این مسئله نیز حل شده است.حذف پرسپولیس و استقلال؛ نتیجه اهدای صندلی‌های ممنوعه از سوی «ناکارآمد‌ها» به «کارنابلد‌ها»

با وجود اینکه چندی پیش مسئله مجمع مشترک دو باشگاه برای ورود به فرابورس حل و هر کدام صاحب مجمع جداگانه‌ای شدند، اما بحث مالکیت آنها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع نیز حل شود. با این حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.

برخی ایرادها و نواقص دیگر که مانع از دریافت مجوز حرفه‌ای دو باشگاه شده نیز در حال برطرف شدن است و تا پایان امشب از سوی باشگاه‌ها بارگذاری خواهد شد. با این شرایط باید دید AFC چه تصمیمی در این باره می‌گیرد و آیا کورسوی امیدی برای بازگشت پرسپولیس و استقلال به آسیا وجود دارد یا خیر.خودزنی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال/ اسم رمز کالدرون تأیید شد!

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان تیم فوتبال استقلال تیم فوتبال پرسپولیس کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC وزارت ورزش و جوانان باشگاه استقلال مجوز حرفه ای دو باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز سرنوشت ساز برای استقلال و پرسپولیس؛ مهلت AFC تمام شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیس و استقلال که مالکیت مشترک داشتند امروز به صورت قطعی به کنسرسیومی شامل شش بانک و هلدینگ خلیج فارس واگذار می‌شوند تا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا که به لیگ نخبگان آسیا تغییر نام پیدا کرده شرکت کنند.کنفدراسیون فوتبال آسیا این مهلت را برای پرسپولیس و استقلال در نظر گرفت تا یک بار برای همیشه مشکل مالکیت آنها حل شود و حالا باید دید این دو تیم پرطرفدار می‌توانند بعد از چند سال هر دو در آسیا حضور پیدا کنند یا نه؟

به نقل از فارس رضا درویش در این مورد می‌گوید: ما مشکل خاصی نداریم و انشالله جواز حضور در آسیا را کسب می کنیم. فقط امیدواریم مالک جدید باشگاه یک بار برای همیشه بدهی‌های پرسپولیس را صفر کند تا از آن پس بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری برای آینده داشته باشیم.

از طرفی استقلالی‌ها هم از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس راضی به نظر می‌رسند و حتی هواداران این تیم در فضای مجازی و رسانه‌ای از این قضیه استقبال کرده اند.

همان‌طور که می‌دانید استقلال ۲ فصل پیاپی به دلیل مشکلات متعدد از جمله بدهی به استراماچونی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و پرسپولیس هم دو فصل قبل حذف شده بود اما در فصل جاری توانست در این مسابقات شرکت کند هرچند که در مرحله گروهی به الدحیل قطر باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898188

دیگر خبرها

  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • روز سرنوشت ساز برای استقلال و پرسپولیس؛ مهلت AFC تمام شد!
  • امتناع بازیکنان از امضا و چالش بزرگ خطیر/ استقلال در خطر سقوط!
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای استقلال