Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-23@22:03:09 GMT

عاقبت تاریک فوتبال آماتوری!

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۰۷۹۰

عاقبت تاریک فوتبال آماتوری!

نکته عجیب و تاسف برانگیز در ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، نبودن هیچ جایگزین دیگری برای حضور در این مسابقات از ایران است! به گزارش ایسنا، در هیاهوی حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به علت نقص در پرونده صدور مجوز حرفه‌ای این دو تیم، نکته‌ای که کمتر به آن توجه شده، پر کردن جای خالی این دو تیم در فصل آینده این مسابقات است که از قرار معلوم به جز گل‌گهر (که این تیم هم درست یا نادرست زیر ممیزی AFC رفته است) هیچ تیم جایگزین دیگری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای فصل جاری، همه تیم‌های لیگ برتر ایران مدارک خود را برای اخذ پروانه A تا C آسیا به کمیته‌ بدوی صدور مجوز حرفه‌ای ارسال کردند که از میان ۱۶ تیم لیگ برتری، فقط سه تیم سپاهان، فولاد و گل‌گهر سیرجان موفق به اخذ مجوز A آسیا شدند و سایر تیم‌ها از جمله استقلال و پرسپولیس در این زمینه ناموفق بودند.

با این حال به علت اینکه فقط تیم‌های دارای پروانه حرفه‌ای A می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، تلاش ها برای رفع مشکل استقلال و پرسپولیس آغاز شد که در ادامه کنفدراسیون فوتبال آسیا و شرکت مستقل آلمانی که به منظور کنترل شرایط تیم‌ها فعالیت می‌کند، متوجه نقص در مدارک سه تیم ایرانی شدند.

در حال حاضر به جز سپاهان و فولاد که همراه با کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی، مجوز حرفه‌ای لازم برای شرکت در این مسابقات را هم به دست آورده‌اند، سه تیم دیگری که از داخل ایران به این مجوز رسیده بودند، حذف خواهند شد!

البته داریوش مصطفوی، عضو کمیته‌ استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال می‌گوید گل‌گهر سیرجان یکی از بهترین شرایط سخت افزاری را برای اخذ این مجوز دارد و نام این تیم به اشتباه در ممیزی کنفدراسیون فوتبال آسیا رد شده و این تیم مشکلی برای جایگزینی به جای هر یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس ندارد.

حتی در صورت اصلاح این مورد، باز هم فوتبال ایران به جای چهار سهمیه خود، فقط سه تیم در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت اما اگر گل‌گهر هم نتواند مجوز لازم را کسب کند، قابلیت جایگزینی ندارد و در این صورت سپاهان و فولاد دو سهمیه ایران در معتبرترین تورنمنت فوتبال آسیا خواهند بود.

مهمترین پیامد حضور ایران در لیگ قهرمانان آسیا با دو نماینده، می‌تواند موجب کاهش امتیازهای کشور و در نهایت کاهش سهمیه ایران در فصول بعد این مسابقات شود چرا که AFC علاوه بر شرایط سخت افزاری، اهمیت بسیاری به عملکرد نمایندگان کشورها در هر فصل این مسابقات می‌دهد و بر اساس همین امتیازها به تقسیم سهمیه‌ها می‌پردازد.

به همین دلیل هم به علت عملکرد خوب تیم‌های ایرانی در فصول اخیر لیگ قهرمانان آسیا نسبت به کشورهای قطر و امارات، سهمیه ایران از ۲ تیم در مرحله گروهی و ۲ تیم در پلی آف آسیا افزایش یافته بود و به ۳ تیم در مرحله گروهی و یک تیم در مرحله پلی آف رسیده بود.

وقتی از درون یک لیگ ۱۶ تیمی که نام “برتر” را یدک می‌کشد، فقط دو تیم می‌توانند سهمیه حرفه‌ای آسیا را بگیرند، مطمئنا باید نسبت به وضعیت آماتوری تیم‌ها و مسابقات داخلی فکری جدی و اساسی کرد!

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تيم فوتبال استقلال تهران تيم فوتبال پرسپوليس تیم فوتبال گل گهر سیرجان استقلال و پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا گل گهر تیم ها سه تیم دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران قایقران ایران تاریخ سازی کردند

به گزارش همشهری آنلاین، در آخرین روز مسابقات قایقرانی رویینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس، دختران ملی‌پوش ایران توانستند با تاریخ‌سازی صاحب سومین سهمیه المپیک برای ایران شوند.

قایق ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در فینال A رویینگ دونفره سبک وزن زنان دوم شد و علاوه بر کسب مدال نقره به سهمیه المپیک رسید. برای اولین بار رویینگ ایران در بازی‌های المپیک سهمیه دونفره گرفت.

در این ماده نمایندگان سنگاپور، فیلیپین، ازبکستان، ژاپن، ایران و ویتنام به رقابت پرداختند.

دو قایق اول موفق به گرفتن سهمیه المپیک شدند.

مسابقات قایقرانی رویینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس به میزبانی کره‌جنوبی برگزار شد.

کد خبر 845917 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی المپیک قایقرانی

دیگر خبرها

  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال
  • اعتراف اوسمار درباره دوران فوتبال بازی کردنش
  • مسئولیت شکست امروز با من است / هواداران ملوان از باشگاه انتظار کسب سهمیه آسیا دارند
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| سهمیه ایران کامل شد
  • ۴ سهمیه قایقرانی چاشنی تاریخ‌سازی دختران ایران
  • دختران قایقران ایران تاریخ سازی کردند