Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل صنعت و معدن استان کرمان گفت: ۲۹ مگاپروژه و کارخانه در استان پایه‌گذاری شده که اکثر آنها به تولید رسیده و بقیه تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

مهدی حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه یکی از پتانسیل‌های خوب استان کرمان ظرفیت‌های معدنی و معادن این استان است اظهار داشت: تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده این معادن که عمده آن مس، سنگ آهن، زغال سنگ و کرمیت است در برنامه ششم به طور ویژه در دستورکار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تلاش شد تا بتوانیم با سرمایه‌گذاری در این حوزه، تکمیل زنجیره ارزش افزوده مواد معدنی را در استان داشته باشیم گفت: خوشبختانه با کمک همه ارکان اصلی استان از جمله استاندار، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی توانستیم بالای 200 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پنج سال گذشته در استان کرمان در حوزه تکمیل زنجیره داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تا دو سال آینده استان کرمان علاوه بر اینکه یک استان معدنی است به عنوان یک استان صنعتی نیز در کشور شناخته می‌شود بیان کرد: استان کرمان با اختصاص 30 درصد ظرفیت فولادی کشور به خود به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سال‌های گذشته 29 مگاپروژه و کارخانه در استان کرمان پایه‌گذاری شده که اکثر آنها به نتیجه و تولید رسیده و تعدادی هم که باقیمانده تا پایان سال 1401 به بهره‌برداری می‌رسد افزود: راه‌اندازی این پروژه‌ها فرصت‌های جدیدتری را برای استان کرمان فراهم کرده که در برنامه هفتم توسعه به عنوان محورهای اصلی دنبال می‌شود.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه توسعه قطعه سازی و صنایع وابسته به آن، خدمات و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان ظرفیت‌های جدید استان کرمان دنبال می‌شود گفت: خوشبختانه طبق اعلام مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه استان کرمان رشد 10.3 درصدی را طی برنامه ششم در حوزه صنعت و معدن داشته است که یک شاهکار و فرصت جدیدی برای این استان در حوزه اشتغال است.

سهم ناچیز مردم کرمان از ظرفیت‌های عظیم بهشت معادن ایران /چرا حقوق دولتی معادن به کرمان برنگشت؟آمار فقر زیبنده استان کرمان نیست/ 500000 نفر در بهشت معادن کشور شب‌ها سر بر بالین فقر می‌گذارندرئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: جریان مافیایی بر معادن استان کرمان چنبره زده است

وی با اشاره به اینکه بیشتر اشتغال ایجاد شده در استان در حوزه صنعت و معدن بوده است ادامه داد: با توجه به کارخانه‌های بزرگی که در استان ایجاد شده فرصت‌های خوبی برای جوانان و اشتغال آنها در استان به‌ویژه در حوزه‌های خدمات، صنایع وابسته، قطعه‌سازی، شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره به وجود آمده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده در استان ظرف چهار سال آینده که برنامه هفتم توسعه را داریم نرخ بیکاری در استان کرمان به شدت کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارخانه استان کرمان کارخانه استان کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل از روابط عمومی و رسانه باشگاه فرهنگی و ورزشی صنعت مس رفسنجان،هواداران و علاقمندان ورزش فوتبال می توانند برای تهیه بلیط رایگان این بازی با ورود به پایگاه باشگاه مس رفسنجان به  نشانی Https://www.Mesrafsanjan.com و ورود به بخش سامانه فروش بلیط الکترونیکی، برای تهیه بلیط رایگان این بازی اقدام کنند.

بازی تیم های فوتبال مس رفسنجان و پیکان با حضور هواداران بانوان و آقایان و از ساعت ۱۷:۴۵  پنجشنبه ۶ اردیبهشت  درورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان برگزار می شود.

این بازی در شرایطی برگزار می شود که ۲ تیم در هفته ۲۳ رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور نیز برابر هم صف آرایی کردند اما نتیجه ای بهتر از تساوی حاصل کار این تیم ها نشد.

تیم های فوتبال گل گهر سیرجان و مس کرمان دیگر نمایندگان استان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور هستند.

 

دیگر خبرها

  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند