Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که حضور پزشکان نام آشنا در هیات مدیره نظام پزشکی فرصتی را فراهم می‌کند که خدمات شایسته‌ای به جامعه ارائه شود، گفت: باید بر مبنای همفکری و تعامل بین مجموعه قضایی، نظام پزشکی و ضابطان قضایی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا از مداخلات غیرقانونی در امور پزشکی جلوگیری شده و صیانت از شان و جایگاه پزشکی و کادر سلامت به بهترین شکل ممکن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحد در دیدار با هیات مدیره نظام پزشکی استان کرمان افزود: در راستای برخورد با مداخلات غیرتخصصی در امور پزشکی باید کار مشترک، سریع و قاطعانه‌ای صورت گیرد تا برخورد‌های عبرت آموزی در این زمینه انجام شود.

او بر تشکیل کمیته‌ای مشترک برای پیگیری موضوعات مرتبط با امور پزشکی تاکید کرد و گفت: پیش نویس تفاهم نامه مشترک بین دادگستری استان کرمان و نظام پزشکی تدوین شده و پس از انجام اصلاحات نهایی، در آینده نزدیک به امضاء خواهد رسید تا بر اساس آن و بر مبنای همکاری‌های مشترک، مشکلات موجود حل شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به طولانی بودن روند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به حوزه‌های پزشکی، تاکید کرد: مشکل اصلی این فرایند طولانی در حوزه تقنینی است.

موحد ضمن بیان این مطلب که ۱۸۰۰ عنوان جرم عمومی در قانون دیده شده است و هر فرد در هر جایگاهی اگر مرتکب اقدام مجرمانه شود، باید در مرجع قضایی پاسخگو باشد، گفت: هر فرد که دارای پروانه فعالیت در قالب‌های مختلف است، باید در چارچوب و نظام‌های پیش بینی شده رفتار و عمل کند و هر گونه تخطی از قوانین موجود، مورد پیگیری مراجع نظارتی و انتظامی مربوطه قرار می‌گیرد.

اوعنوان کرد: یکی از امتیازات بسیار خوب دیده شده برای پزشکان این است که مرجع قضایی نمی‌تواند قبل از صدور نظر هیات‌های تخصصی درباره قصور یا تقصیر پزشکی نسبت به آن‌ها برخورد کند و نظر علمی و تخصصی مبنی بر تقصیر و قصور را دریافت کند و در ادامه وی را احضار کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی و کارشناسان رسمی، مراجع صدور نظر تخصصی درباره قصور یا تقصیر احتمالی پزشکان هستند و قضات مکلف هستند هر جرمی که از جامعه پزشکی اعلام شد را به نظام پزشکی اعلام کنند تا نظام پزشکی بررسی انتظامی موضوع را دنبال کند.

موحد بر بازنگری فرایند‌ها و اصلاح اشکالات بر مبنای همفکری و تعامل تاکید کرد و ادامه داد: همواره تاکید شده است که قضات به نحوی با عموم مردم برخورد کنند که اقشار مختلف با رضایت از دفتر آن‌ها خارج شوند و در این رابطه قضات باید با ادبیات فاخر و در شان قضا با افراد برخورد کنند.

او با اشاره به این مطلب که امکان ایجاد شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم پزشکان وجود ندارد، اظهاراشت: می‌توان قضات ویژه‌ای را برای این منظور انتخاب کرد و پرونده‌های این حوزه را به آن‌ها ارجاع داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که بر مبنای همکاری‌های مشترک وضعیت موجود را به سمت وضعیت مطلوب هدایت کنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان نظام پزشکی رییس کل دادگستری استان کرمان امور پزشکی نظام پزشکی بر مبنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با فرار‌های مالیاتی با قدرت دنبال می‌شود

سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور امروزرسالت مهمی را در زمینه تامین منابع مالی پایدار و غیر تورم‌زا برای دولت و نیز در خصوص ایجاد تحول در نظام مالیات ستانی برعهده دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طی سالیان طولانی نظام مالیاتی کشور مبتنی بر روش‌های مالیات ستانی سنتی بود که معایب خاص خود را داشت، اما با ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده و اراده دولت سیزدهم اکنون با شتاب بسیار بالایی به سمت ایجاد یک نظام مالیات‌ستانی هوشمند مبتنی بر داده در کشور حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر این که موفقیت کامل این راهبرد نیازمند همراهی اقشار مختلف مردم، نخبگان و همه متولیان است، ادامه داد: در همین رابطه یکی از وظایف مهم ما این است که ابعاد مختلف تحول در نظام مالیات ستانی و حرکت ایجاد شده در این بخش را برای گروه‌های مرجع و کسانی که می‌توانند این موضوع را برای مردم تبیین کنند، ارائه کنیم.

همچنین سیدمحمد آقامیری  با بیان اینکه در دولت سیزدهم تسلط خوبی روی امور مالیاتی حاکم شده است گفت: گام‌ها دولت در پیشبرد امور مالیاتی مثبت بوده است.

آقامیری بر گسترش فرهنگ مالیاتی کشور تاکید کرد و گفت: مالیات زمینه ساز توسعه در کشور است و مردم ما باید متوجه باشند با پرداخت مالیات در رشد و آبادانی کشور سهیم می‌شود.

وی سازمان امور مالیاتی را یک سازمان درآمدی برای دولت و کشور عنوان کرد و گفت: مقابله حداکثری با فرار مالیاتی از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم است که منافع حاصل از آن به تمام افراد جامعه خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان
  • جلوگیری از فرار مالیاتی چند همتی با شناسایی ۱۴۰ شرکت صوری
  • مقابله با فرار‌های مالیاتی با قدرت دنبال می‌شود