Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پیامی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله بر سرعت گرفتن روند نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پیامی ضمن گرامیداشت «روز ملی ایمنی در برابر زلزله» سالروز زلزله بم را به مردم ایران و بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این پیام آمده است: روز پنجم دی ماه به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده است و هدف از این نامگذاری جلب توجه مردم، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برای کاهش اثرات این رویداد طبیعی است. متاسفانه در کشور ما بافت‌های فرسوده بدلیل ناپایداری ابنیه و ریزدانگی عرصه‌‌‌ها و نفوذناپذیری معابر، در صورت وقوع زلزله مستعدترین عرصه برای بدترین فاجعه و پیامدهای ناگوار جانی و مالی بسیاری هستند.

تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در کشور شناسایی شده است که اکثر این مناطق توان تحمل زلزله با مقیاس ۵ و ۶ ریشتر را ندارند، بنابراین با توجه به زلزله خیز بودن کشور، انجام اقدام‌های پیشگیرانه و کسب توانایی‌های لازم  جهت مقابله با این رویداد طبیعی الزامی و ضروری است.

در این راستا شرکت بازآفرینی شهری ایران، ضمن اجرای برنامه‌های بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن، توسعه و تجهیز امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری و محله‌ای و بهسازی و ارتقا زیرساخت‌های شهری و محله‌ای و توسعه فضای شهری در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و نیز حضور پررنگ در طرح «توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار» در صدد است تا روند نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده سرعت ببخشد و از تعداد سقف‌های لرزان بکاهد.

امید است تا همه ارکان جامعه مسایل ایمنی را در امر ساخت و ساز جدی گرفته و با سیاستگذاری‌های صحیح و برنامه‌ریزی اصولی شرایطی فراهم شود که نگرانی‌ها در خصوص وقوع رویدادهای طبیعی مانند زلزله کمرنگ شود.

از همه سازندگان انبوه و جزء و همه توانمندان مالی، فنی و اجرایی و تمامی گروه های جهادی، تسهیل گران، دفاتر خدمات نوسازی، شرکت‌های عمرانی و ساختمانی و همه صاحبان فن‌آوری‌ها و ابتکارات نوین برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی دعوت می‌کنم در این امر خیر و محرومیت‌زدایی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها را یاری کنند. امیدوارم به زودی صندوق خیرین مسکن‌ساز اختصاصی ۲۰۲۰ محلات کمتر برخوردار با همت افراد خیّر برای کسری معادله تأمین مسکن مستاجرین و افراد ساکن در خانه‌هایی که در آنها کرامت انسانی به نازلترین سطح خود رسیده است، تشکیل شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی بازآفرینی شهری نوسازی و بهسازی بافت فرسوده بافت فرسوده شهری روز ملی ایمنی در برابر زلزله بافت های فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه شدت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، نادر نوروزی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع معاون، مدیران و کارکنان حوزه معاونت فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که طی سال گذشته با جدیت پیگیری شد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه بود.

وی افزود: به طور حتم این روند در سال جدید با قاطعیت و شدت بیشتری انجام خواهد گرفت.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: نظارت بر ساخت و سازها بیشتر خواهد شد و برای نظارت بیشتر در این خصوص راه اندازی پلیس ساختمان امری است که ضروری به نظر می‌رسد و باید در خصوص تشکیل پلیس ساختمان بصورت مستقل هر چه سریع‌تر اقدام لازم را انجام دهیم.

نوروزی اضافه کرد: در حوزه شهرسازی روند صدور پروانه به صورت قابل توجهی روند کاهشی داشته و این امر در گذشته تا ۲ ماه هم طول می‌کشید، اما اکنون به یک هفته تا ۱۰ روز کاهش یافته است.

شهردار کرمانشاه در پایان گفت: در رابطه با ساخت مسکن ملی شهرداری نهایت همکاری را داشته و در رابطه با مواردی مانند الحاق اراضی و صدور پروانه بیشترین همکاری را با دولت داشته‌ایم.

کد خبر 6064467

دیگر خبرها

  • نوسازی ۱۵۰ هزار بافت فرسوده از طریق مشارکت‌های مردمی
  • برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه شدت می‌گیرد
  • بهسازی و شاداب سازی یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ابلاغ آئین نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها / افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده