Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@20:58:54 GMT

خنثی کردن ۲۰۰ گلوله و مین در دهلران

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۱۵۲۰

خنثی کردن ۲۰۰ گلوله و مین در دهلران

مدیر مین زدایی استان ایلام گفت: در یک هفته گذشته ۲۰۰ گلوله ، مین و مواد منفجره ناشی از دوران جنگ تحمیلی در تنگ تاپو شهرستان دهلران کشف و خنثی شده است.

به گزارش خبر گزاری برنا ایلام؛ بهرام میثمی در جریان بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران از روند خنثی سازی مواد منفجره کشف شده با اشاره به فعالیت مین زدایی استان از سال ۸۳ تاکنون اظهار داشت: بیشترین آلودگی به مین و مواد منفجره در ۴۳۰ کیلومتر نوار مرزی استان ایلام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان ایلام رتبه اول در بین پنج استان آلوده کشور از نظر وجود مین و مواد منفجره ناشی از دوران جنگ تحمیلی را دارد.

میثمی یادآور شد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان آلوده به مین و مواد منفجره هستند که این نشان از آلودگی ۸۴ درصدی استان به مین و مهمات عمل نکرده است.

مدیر مرکز مین زدایی ایلام تاکید کرد: هم اکنون در استان میدان مین روی زمین بجز یک یا دو قسمت در چم هندی شهرستان دهلران وجود ندارد که پاکسازی این نقاط نیز در حال انجام است.

میثمی همچنین به کشف مین و مواد منفجره در منطقه تنگه تاپو دهلران اشاره و اضافه کرد: این منطقه قبلا زاغه و محل توزیع مهمات جنگی بوده است که سال ۸۶ در این منطقه تمام سنگرها و زاغه ها پاکسازی شد امام در عمق زمین روند پاکسازی انجام نشد.

وی افزود: چندی پیش متوجه شدیم که مواد منفجره در عمق خاک منطقه وجود دارد و عملیات پاکسازی در عمق را شروع و بر اساس بررسی ها آلودگی ها از یک متر تا ۶ متر وجود دارد.

میثمی پیشگیری از سوانح را یکی از کارهای مین زدایی برشمرد و گفت: به همین منظور تیم های شناسایی در شهرستان ها عملیات کاری خود را دنبال و اگر اطلاعاتی از مواد منفجره باشد، اقدام می کنند.

انتهای پیام


 

   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معاون فرماندار جنگ تحمیلی زمین خاک دهلران ایلام مین و مواد منفجره مین زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران افتتاح می‌شود

وزیر نفت گفت: سال ۱۴۰۲ گروه نفت و گاز کشور بالاترین رشد اقتصادی را تجربه کرد و بالای ۲۰ درصد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ صنعت نفت کشور و گروه صنعت نفت و گاز بالاترین رشد اقتصادی که بالای ۲۰ درصد بود را تجربه کرد که خدا را شاکریم و از همه همکاران در حوزه صنعت نفت و گاز کشور تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امسال با برنامه‌هایی که از قبل در بحث اتمام پروژه‌های نیمه تمام دیدیم، انشاالله در بحث جمع آوری گاز‌های مشعل، جهش خیلی خوبی رقم خواهد خورد و انشاالله تا ظرف یکی دو ماه آینده با حضور رئیس جمهور در دهلران شاهد افتتاح پالایشگاه جمع آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور، یعنی سمت استان‌های ایلام و کرمانشاه خواهیم بود. اوجی ادامه داد: ما حدود ده میدان نفتی داریم که گاز‌های مشعل این میادین سالیان سال است که در حال سوختن است و خوشبختانه با تکمیل پروژه‌های جمع آوری گاز‌های مشعل در منطقه غرب کشور تمامی گاز‌ها های مشعل میادین نفتی که در غرب کشور است، جمع آوری می‌شود و در این پالایشگاه تسویه و به گاز شیرین تبدیل می‌شود که نزدیک به هفت میلیون مترمکعب گاز به شبکه شبکه سراسری گاز تزریق خواهد شد.

وی اضافه کرد: این موضوع کمک می‌کند برای خوراک پتروشیمی‌ها از همین گاز‌ها ارسال شود و اینگونه این گاز‌ها به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

مشکلی در تأمین بنزین سفر‌های نوروزی وجود ندارد
اوجی تصریح کرد: در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روز‌ها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغوش باز بهار دهلران به روی مهمانان نوروزی
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری دهلران بازدید کردند
  • بیش از ۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند
  • سه کشته در تصادف جاده اندیمشک به دهلران
  • اوجی: پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران افتتاح می‌شود
  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک به دهلران
  • ببینید | القسام تصاویر هدف قرار دادن تانک و بولدوزر رژیم اشغالگر را منتشر کرد
  • چرا سربازان در گذشته گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟
  • خنثی شدن عملیات تروریستی در استان «سامارا» روسیه