Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نشست‌های مدیریت بحران در سطح بخش برگزار شده و به همه اداره‌ها و نهادها اعلام آماده باش شده است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی به مردم و به خصوص دامداران انجام شده تا در این مدت از صعود به ارتفاع‌ها برای چرای دام خودداری کنند و خانواده‌هایی که از گذشته در معرض خطر سیلاب قرار داشته‌اند جابه‌جا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تمهیدهای لازم برای مناطق زلزله زده هم اندیشیده شده است و روستای ذرتو بیشتر از سایر مناطق متاثر از زمین لرزه ۲۳ آبان در معرض خطر قرار دارد.

بخشدار فین گفت: اهالی ذرتو بالا با وجود درخواست و مهیا شدن وسایل نقلیه برای جابه‌جایی به نقاط مناسب‌تر، تمایلی برای جابه‌جایی ندارند که اقدام‌هایی برای جلوگیری از رسیدن سیلاب به محل برپایی چادرهای آنان از روز گذشته آغاز شده است.

رفیعی ادامه داد: بولدوزر در حال ایجاد مسیر انحرافی برای سیلاب است تا آب به محل چادرها نرسد و اهالی این روستا هر زمان برای جابه‌جایی رغبت نشان دهند می‌توان نسبت به اینکار اقدام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: براساس خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی این استان در روزهای آینده شاهد ناپایداری جوی و دریایی خواهد شد و به همین دلیل هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

مهرداد حسن‌زاده فزود: این وضعیت جوی از چهارشنبه هشت دی تا دوشنبه ۱۳ دی ماه تداوم خواهد داشت و به همه اعضای ستاد مدیریت بحران در سطح استانی و شهرستان اعلام آماده باش شده است.

وی ادامه داد: نشست‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها شب گذشته تشکیل شد و امروز هم نشست ستاد مدیریت بحران هرمزگان تشکیل می‌شود.

زمین لرزه ۶.۴ ریشتری حدود ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ بخش فین هرمزگان را به لرزه درآورد، این لرزه پس لرزه‌های متعددی به دنبال داشت.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در سایر استان‌های همجوار از جمله فارس و کرمان نیز احساس شد.

برخی منازل بخش فین بر اثر این زمین لرزه بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

برچسب‌ها زمین لرزه حوادث طبیعی هرمزگان غلامرضا رفیعی بارش باران سیل بندرعباس زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین لرزه حوادث طبیعی هرمزگان زمین لرزه حوادث طبیعی هرمزگان غلامرضا رفیعی بارش باران سیل بندرعباس زلزله مدیریت بحران زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است