Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@12:35:41 GMT

قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۱۸۵۰

قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ جواد اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: دستاوردهای جهاد کشاورزی در حوزه جهاد دانشگاهی بسیار امیدوارکننده است. وزارت نفت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت خواهد کرد، تفاهم نامه‌ها و قراردادهایی با جهاد دانشگاهی منعقد شده که از همه مهم‌تر، قرارداد نمک زدایی از نفت خام در میدان مشترک آزادگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بهره برداری از این میدان، روزانه بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت خام را فرآورش خواهد کرد. همچنین نوسازی ناوگان دکل‌های شرکت ملی حفاری طی ۵ سال با بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار بار مالی، برنامه بعدی است. دکل‌های حفاری خشکی نیز قبلا توسط جهاد دانشگاهی ساخته شده که اکنون استفاده می‌شود.

به گفته وزیر نفت برنامه بعدی استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای تصفیه پساب‌های صنعتی است. به ساخت داخل اعتماد داریم و وزارت نفت قطعا حمایت خواهد کرد.

اوجی گفت: چاه‌های کم بازده مربوط به دغدغه‌های ماست که تعداد کل چاه‌ها ۵ هزار و ۵۰۰ حلقه است و بیش از ۷۰۰ حلقه از آن‌ها افت تولید پیدا کرده اند و با تنظیم قراردادهایی، افزایش تولید این چاه‌ها انجام می‌دهیم.

به گفته این وزیر دولت سیزدهم هر حلقه چاه در خشکی با تاسیسات همراه آن بالغ بر ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار هزینه دارد، اما افزایش تولید از این چاه‌های کم بازده، هزینه کمتری دارد.

او ادامه داد: در بحث لوله مغزی سیار برای تعمیر چاه‌ها نیز ابتکار خوبی توسط جهاد دانشگاهی انجام شده که ۵۹ دستگاه از آن با قرارداد امروز تامین خواهد شد.

وزیر نفت گفت: موضوع بعدی مربوط به تولید گاز و سوخت زمستانی است، بالاترین میزان برداشت گاز در میدان پارس جنوبی از ابتدای آغاز بهره برداری آن به بیش از ۷۰۵ میلیون مترمکعب در انتهای آذرماه و ابتدای دی ماه رسیده است.

اوجی ادامه داد: در تامین سوخت زمستانی، خوشبختانه در سه ماه پاییزی امسال در تامین سوخت نیروگاه‌ها نسبت به پاییز سال ۹۹ پیشرفت خوبی در حوزه گاز داشتیم، سبد سوختی که تامین شده، حدود ۲۶ درصد سوخت مایع است در حالی که سال گذشته بالغ بر ۳۳ درصد سوخت مایع نفت گاز و نفت کوره بوده است. این کار تاثیر بسزایی در صرفه جویی در سوخت مایع و کاهش آلودگی هوا دارد.

به گفته وزیر نفت، روند صادرات اعم از نفت خام، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی نسبت به سال گذشته چند برابر شده و وصول مطالبات ارزی روند خوبی دارد.

اوجی ادامه داد: دولت سیزدهم برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. ۲۷ میلیون کارت سوخت داریم و یارانه پرداخت می کنیم اما آن بخش از جامعه که خودرو ندارند، بهره ای از یارانه بنزین نمی برند.

به گفته این مقام مسئول طرح پایلوت اختصاص بنزین به افراد به جای خودرو، در قشم و کیش آغاز شده است. به محض کارشناسی شدن طرح و رفع ابهامات، بر حسب صلاح دید تیم اقتصادی دولت و دستور رئیس جمهور در کل کشور اجرایی می شود.

اوجی گفت: ظرفیت تزریق گاز شیرین به خطوط لوله، بالغ بر ۸۴۰ میلیون مترمکعب در روز است، قراردادهای جدید برای توسعه میدان گازی پارس شمالی، تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی و توسعه میادین مشترک، از جمله برنامه های افزایش تولید نفت و گاز است.

وزیر نفت ادامه داد: اقدامات خوبی در بهینه سازی سوخت انجام دادیم، یعنی اقدامات غیرقیمتی و قیمتی انجام شده است. از رئیس سازمان صداوسیما بابت همکاری خوبشان تشکر می‌کنم. در این روزها که سردترین روزهای کشور است، در هیچ جای کشور قطعی گاز نداشته‌ایم.

به گفته این مقام مسئول با تامین سوخت مایع به میزان یک میلیارد لیتر بیشتر از سال گذشته، محدودیت‌های کمبود گاز در حال جبران است.

وزیر نفت گفت: اجرای قرارداد سوآپ گازی میان ایران و ترکمنستان و آذربایجان از هفته آینده، به پایداری شبکه گاز کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123475 برچسب‌ها بنزین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بنزین جهاد دانشگاهی سوخت مایع وزیر نفت چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امنیت غذایی زیرساخت امنیت کشورها است و کشوری که نتواند غذای نیروهای امنیتی، نظامی و عموم مردم خود را تأمین کند، مجبور به نابودی است؛ تاکید کرد: اگر در گذشته کشورهای سلطه‌گر به اراضی کشورها حمله می‌کردند، اکنون به امنیت غذایی آنها حمله می‌کنند تا قدرت سلطه خود را حفظ کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، مهمترین موضوع نگرانی بشر در آینده را تأمین آذوقه عنوان کرد و گفت: این مسأله نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد تلاش محققان، پژوهشگران و مروجان عرصه کشاورزی است تا با جلوگیری از خروج کشاورزان از عرصه تولید و نابودی اراضی کشاورزی، مورد غضب آیندگان قرار نگیرند.

وی ادامه داد: اگر امروز از حاکمان قاجار برای قراردادهای ترکمن‌چای و گلستان و یا از حاکمان پهلوی بابت واگذاری بحرین که شامل بخش وسیعی از ساحل جنوبی خلیج فارس است، عصبانی هستیم؛ آیندگان نیز از ما برای عدم جلوگیری از نابودی کشاورزی نخواهند گذشت.

مهاجر با اشاره به اینکه در کشور ما هنوز قانون ارث و خرد شدن اراضی کشاورزی عامل اصلی نابودی کشاورزی است، افزود: ترس من برای روزی است که حتی نتوانیم یک هکتار از اراضی را برای کار تحقیقاتی در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: امروز رسم است که محقق ما نتیجه ۸ سال تلاش خود را در قالب مقاله‌ای به کشورهای دیگر می‌فرستد و آنها با مطالعه دقیق برای خود بهره‌برداری می‌کنند و بعد می‌گویند خوب است یا نه!

معاون امور زراعت خاطرنشان کرد: مقاله‌های ما باید عرصه‌محور باشد تا مشکلات کشاورزان را برطرف کند. همچنین باید مروجان محصول‌محور تربیت کنیم که صفر تا ۱۰۰ هر محصول را بدانند آنگاه به سمت مزرعه بروند.

وی افزود: ترویج کشاورزی ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و اگر ما به همه جوانب تحقیقات و ترویج آن فکر نکنیم، تحقیقات خنثی خواهیم داشت.

مهاجر گفت: بعضی از کشاورزان از مروجان ما بسیار جلوتر هستند. کشاورزی که ۶۰ تا ۷۰ تن گوجه‌فرنگی در اراضی کاملاً سنگی بوشهر آن هم با آب شور برداشت می‌کند، خارج از پذیرش محققان و بخش علمی است. این کار خاص کشاورزی است که با فکر و تجربه خود می‌تواند در خارج از فصل‌، میلیون‌ها دلار درآمد نصیب کشور کند.

به گفته وی، وظیفه ما مروجان و محققان این است که با تلفیق علم و تجربه شرایط را برای افزایش تولید و آگاهی کشاورزان و مسؤولان برای تصمیم‌گیری درست برای کشاورزی ملی فراهم کنیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با کوچک شدن اراضی کشاورزی نمی‌توان بهره‌وری را افزایش و هزینه‌های آبیاری، سم، کود و بذر را کاهش داد؛ در زمین یک هکتاری نمی‌توان آبیاری با کوددهی و بذر مناسب انجام داد و این تناقضات در تصمیم‌گیری و اجرا از عمده‌ترین مشکلات است.

وی افزود: کاهش سطح اراضی کشاورزی به ۲.۳ هکتار سرانه زمین در کشور فاجعه است، ما برای جلوگیری از خرد شدن اراضی باید کمک کنیم تا بدون دخالت در کار کشاورزان، آنها برای کار خود به درستی تصمیم بگیرند.

مهاجر ادامه داد: همچنان که ما نمی‌توانیم یک کارخانه صنعتی را تکه تکه کنیم و توقع افزایش تولید داشته باشیم، در کشاورزی نیز افزایش تولید با تکه تکه شدن اراضی ممکن نیست.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در سطح تصمیم‌گیری کلان کشور اراضی کشاورزی ملی باید در یک مجموعه دیده شوند، زیرا نمی‌توانیم همه اراضی را به طور اختصاصی زیر کشت گندم ببریم، اما مجبور باشیم برای تأمین خوراک دام، وارد کننده جو باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اولین موضوع ترویج، دانستن اصل فلسفه ترویج است، بر سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات کشاورزی کشور تاکید کرد و افزود: اگر سرمایه‌گذاری پایین باشد، امکان کارهای بزرگی نظیر تجمیع اراضی و افزایش تولید و برطرف کردن نیازهای ضروری کشور را نداریم.

وی تاکید کرد: همچنین پرداختن به روبناها سبب نابودی زیرساخت‌ها می‌شود، امروز در دنیا ترویج به جایی رسیده که مشکل‌محور شده است. کشاورزان مشکل را به مروجان می‌گویند و آنها درصدد رفع مشکل مالکان اراضی برمی‌آیند، نه اینکه بخواهیم به صورت بخشنامه‌ای به موفقیت در عرصه برسیم.

به گفته مهاجر، کشاورزان خرده‌پا از نتایج تحقیقات کشاورزی ما کمتر استفاده می‌برند اما کشاورزان بزرگ با توجه به شرایط زمین بهتر می‌توانند از تحقیقات استفاده کنند و افزایش سرمایه داشته باشند.

کد خبر 6086895

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد