Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه پیش نشانگر زلزله توسط پژوهشگر و مخترع ایرانی در کنفرانس ملی آینده پژوهش مدیریت بحران زلزله رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران، فرهاد سمندری معطوف کارشناس شبکه ، پژوهشگر  حوزه بلایای طبیعی و مخترع سامانه پیش نشانگر زلزله ، در این کنفرانس ملی که مصادف با روز زلزله ویرانگر بم  برگزار گردید ، ضمن ارایه طرح و مزیت های رقابتی این اختراع دانش بنیان گفت : سیستم پیش نشانگرهای زلزله از طریق شبکه کامپیوتری با استفاده از رفتار و الگوی ذهنی حیوانات میتواند وقوع  زلزله را اعلام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمندری اظهار داشت: این اختراع با کمک مخلوقاتی مثل مار و سگ خلاٴ دانش بشری را در مورد پیشبینی زلزله مرتفع میسازد .

وی ادامه داد : همانطور که می دانیم بعضی از مخلوفات الهی با قدرت ناشناخته ای قادر به حس زلزله از چندین ساعت قبل می باشند. این در حالی است که ؛ مارها قدرت شنوائی ندارند ولی با قدرت  بسیار بالای حس لامسه قادرند ریزترین امواج ارتعاشی را حس کنند و از حکمت الهی این گونه از جانوران لانه خود را در داخل زمین حفر میکنند و ساعتها قبل از وقوع زلزله متوجه خطر شده و خانه خود را ترک میکنند.

مخترع سامانه فوق خاطرنشان کرد : ماهی ها ، سگ ها و چندین جانور دیگر نیز ، خیلی زودتر ازقدرت فعلی دانش بشری میتوانند زلزله را اعلام دارند .

وی اشاره کرد : در زلزله رودبار که 35000 نفر کشته شدند،  یک روز قبل  از وقوع زلزله صیادان چندین برابر همیشه صید داشتند و این فراوانی گویای این واقعیت بود که ماهی ها چندین ساعت قبل متوجه وقوع زلزله شده بودند.  

در پایان مراسم ، فرهاد سمندری یادآوررشد : اختراع  میتواند با بکارگیری جانوران و استفاده از علوم مهندسی پزشکی - هوش مصنوعی وشبکه کامپیوتری زلزله را ساعت ها قبل از وقوع پیش بینی نماید.

کنفرانس ملی آینده پژوهی مدیریت بحران زلزله ، با بررسی سرفصل های مدیریت بحران و مشارکت های مردمی ، زلزله و مسوولیت های اجتماعی ،  آینده پژوهی مدیریت بحران زلزله ، لزوم توانمند سازی لایه های مختلف جامعه و لزوم اطلاع رسانی حداکثری این موارد به کار خود پایان داد .

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا زلزله حس لامسه جانوران زمین هوش مصنوعی مدیریت بحران جامعه مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرضا شکوهی افزود: قبلا هر زلزله‌ای را از مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران مطلع می‌شدیم که با همکاری این مرکز و نصب سیستم آن در همدان، امروز هر نقطه‌ای از ایران زلزله‌ای باشد، در همدان لرزه نگاری می‌شود. 

او همچنین با اشاره به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی همدان برای ناشنوایان خط تلفنی راه‌اندازی کرده که به صورت سامانه پیامکی فعال است گفت: شماره ۵۰۰۰۴۸۱۱۱۵ سامانه پیامکی ناشنوایان اورژانس است که افراد می‌توانند اطلاع داشته باشند و با ما ارتباط گیرند.

بیشتر بدانیم : 

«لرزه نگار» یا «زلزله نگار» (Seismograph) وسیله‌ای است که امواج لرزه‌ای ناشی از زلزله، انفجار یا پدیده‌های دیگر لرزش زمین را ثبت می‌کند. دستگاه‌های لرزه نگاری به سنسورهای الکترومغناطیسی مجهز هستند که حرکت مکانیکی زمین را به تغییرات الکتریکی تبدیل می‌کنند که توسط مدارهای دیجیتالی یا آنالوگ پردازش و ضبط می‌شوند. اصطلاح لرزه نگار و «لرزه سنج» (Seismometer) اغلب به جای هم استفاده می‌شوند. با این حال اگرچه هر دو دستگاه ممکن است امواج لرزه‌ای را شناسایی و اندازه‌گیری کنند فقط یک لرزه نگار ظرفیت ثبت پدیده‌ها را دارد. به اطلاعاتی که توسط لرزه نگار بر روی صفحه نمایش یا کاغذ تولید می‌شود «لرزه نگاشت» (Seismogram) گفته می‌شود. در این مطلب اساس کار زلزله نگار و تاریخچه آن را بررسی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • سیل کدام مناطق را درگیر می‌کند؟ / چرا مسوولان چندین سال است فکری برای سیل‌های جنوب کشور نمی‌کنند؟ (فیلم)
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • (عکس) رونمایی از علیرضا بیرانوند جدید
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد