Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، عباس عسکرزاده اظهار داشت: با توجه به این که در شش ماهه دوم سال براساس قانون ارز ترجیحی کالا‌های اساسی به صورت ماه به ماه تخصیص می‌یابد ارز ترجیحی این سه قلم ذکر شده مانند سابق برای دی‌ماه تامین شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به ادامه روند تخصیص ارز ترجیحی به این کالا‌های اساسی، هیچ افزایش قیمتی در خصوص محصولات اساسی از جمله مرغ و گوشت قابل قبول نیست.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر در سامانه بازارگاه نهاده دامی مورد نیاز دامداران و مرغداران با قیمت سابق بارگذاری شده و آن‌ها می‌توانند مثل گذشته نهاده مورد نیاز خود را از این سامانه دریافت کنند.

عسکرزاده افزود: تمامی ذخایر استراتژیک کشور نیز در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند و تامین آن‌ها به صورت مستمر ادامه دارد و در این زمینه نیز هیچگونه کمبودی وجود ندارد.

وی گفت: به طور کلی در خصوص کالا‌های اساسی هیچ نقصان و کمبودی نیست و همه محصولات و کالا‌های اساسی به میزان بیش از نیاز تامین شده است.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به این که تمامی زنجیره تولید، تامین و توزیع کالا‌های اساسی براساس قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده، نظارت بر بازار کالا‌های اساسی نیز به شکل مستمر در حال پیگیری است.

عسکرزاده گفت: به هیچ وجه اجازه برهم زدن ثبات بازار کالا‌های اساسی را نمی‌دهیم و با اندک کسانی که قصد شایعه پراکنی و ایجاد اخلال داشته باشد برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم که در خصوص تامین و همچنین قیمت کالا‌های اساسی هیچ چالشی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم دانه های روغنی ارز 4200 تومانی سه کالای اساسی دانه روغنی وزارت جهاد کشاورزی کالا های اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد

سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۸ فروردین، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز تامین شده که برای کالا‌های اساسی به میزان  ۵۳۳ میلیون تن ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تامین شده است.

وی ادامه داد: ارز تامین شده برای کالا‌های اساسی با نرخ  ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان که از این طریق ۵۳۳ میلیون تن تامین شده و برای کالا‌های تجاری و بازرگانی با ارز ۴۱ هزار تومان هزار ۳۸۷ میلیون تن و برای کالا‌های واردات در مقابل صادرات که با نرخ توافقی بوده ۴۸۵ میلیون تن کالا تامین شده است.

مدیرعامل مرکز مبادله طلا وارز گفت: یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات تامین شده است.

سعیدی بیان کرد: در آخرین جلسه حراج شمش مرکز مبادله ایران  از ۴۵۹ قطعه شمش عرضه شده، ۲۵۲ قطعه معامله شده که میانگین قیمت آنها ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد:  بانک مرکز‌ی طی ابلاغیه ای که ارائه کرده است بانک‌ها برای مشتریانی که گواهی تمکن مالی صادر می‌کند حتما باید پیش از صدور به تارنمای مرکز مبادله مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود