Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری گفت: در خصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باتوجه به وظیفه‌ای که در خدمت‌رسانی به مردم دارد به صورت رایگان طراحی کلیه ساختمان‌هایی که دچار حادثه شده و از سوی فرمانداری استان معرفی شوند را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران کوهی کمالی ششم دی ماه در نشست خبری به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیش از ۵۰ نوع بلای طبیعی در دنیا وجود دارد که حدود ۳۰ نوع آن در ایران رخ می‌دهد و باتوجه به اینکه ایران جزو زلزله‌خیز ترین مناطق دنیا است بدترین و خسارت‌بارترین این بلایا زلزله محسوب می‌شود، می‌توان گفت به‌طور متوسط هر پنج سال یکبار یک زلزله خسارت‌بار در ایران رخ می‌دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری افزود: زلزله آثاری برجا می‌گذارد که از سایر بلای طبیعی مخرب‌تر است و درحقیقت باتوجه به آثار روانی زلزله بازگشت شهر به حالت پیش از وقوع زلزله بسیار سخت خواهد بود، مانند زلزله بم که در گذشته رخ داد و افراد شهر دچار آسیب‌های روحی سنگین شدند، به‌طوری که بسیاری از افراد تحمل ادامه زندگی در این شهر را نداشتند، بنابراین جامعه مهندسان دارای مسئولیت سنگینی هستند زیرا در صورتیکه مهندسان در کار خود اشتباه کنند، یک جامعه دچار ضرر و زیان می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه روزانه قوانین تدوین شده در حوزه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و پیشگیری از خسارات زلزله بهبود پیدا می‌کنند و ویرایش‌های جدیدی به آیین‌نامه زلزله افزوده می‌شود که آثار این موضوع در زلزله‌های اخیر و کاهش خسارات نسبت به زلزله‌های گذشته قابل مشاهده است.

کوهی کمالی عنوان کرد: در خصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری باتوجه به وظیفه‌ای که در خدمت‌رسانی به مردم دارد به صورت رایگان طراحی کلیه ساختمان‌هایی که دچار حادثه شده و از سوی فرمانداری استان معرفی شوند را برعهده دارد همچنین طراحی و نظارت بر ساختمان‌هایی که در طرح اقدام ملی مسکن ساخته می‌شوند برعهده مهندسان سازمان مهندسی ساختمان استان است و این سازمان به صورت مستقیم در این طرح دخیل است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خدمات خود را در محروم‌ترین نقاط استان گسترش داده و حتی نرخ تعرفه در این مناطق تعدیل می‌شود، بنابراین تلاش شده است که خدمت‌رسانی در تمامی نقاط به صورت یکنواخت باشد، زیرا در همه مناطق جان انسان‌ها باارزش است و باید ایمنی جانی افراد در حوزه ساخت و ساز تامین باشد.

وی در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه مقاوم‌سازی ساختمان‌، بیان کرد: در این زمینه دو ضعف وجود دارد، اولین که بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در ایران بسیار پرهزینه است و دومین موضوع نیز این است که در سطح ملی آموزش‌های لازم درخصوص فناوری‌های نوین وجود ندارد البته این فناوری‌ها می‌تواند در ساخت ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله موثر و کمک‌کننده باشد اما عامل اصلی نیست و این کار با مصالح موجود نیز ممکن است.

کوهی کمالی خاطرنشان کرد: بیش ۴۵۰۰ نفر عضو در سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تمامی این افراد حداقل دارای مدرک کارشناسی هستند همچنین ۱۴ دفتر نمایندگی فعال در سطح استان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری زلزله سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت:  برای  امروز و فردا در نواحی شرقی استان، بارش‌های رگباری از شدت و مقدار بیشتری برخوردار هستند.
قطره افزود: طی این مدت وزش باد شدید لحظه‌ای انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • درخشش هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنوراه آسمان هشتم
  • جان سنگلج در خطر است
  • واکنش مدیر تماشاخانه سنگلج به تخریب ساختمان مجاور
  • جان تماشاخانه سنگلج را به خطر نیاندازید
  • چهارمحال و بختیاری بارانی می‌شود
  • برگزاری جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری در کوهرنگ