Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  حسن زاده، مدیرکل ثبت احوال همدان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با اشاره به اینکه نرخ ازدواج هم در این مدت ۴ درصد افزایش یافته است، گفت: در ۸ ماهه نخست امسال به ازای هر چهار فقره واقعه ازدواج یک فقره طلاق به ثبت رسیده است.

به گفته وی در مجموع در ۸ ماهه امسال ۸ هزار و ۸۸۴فقره واقعه ازدواج در استان ثبت شده و ۳۳۹ فقره بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال همدان افزود: در موضوع طلاق هم در ۸ ماهه دو هزار۴۲۶ فقره طلاق ثبت شد که ۲۶۸ مورد کمتر از سال قبل است.

رییس امور شعب بانک ملی استان همدان نیز گفت: شبکه بانکی استان در یکسال منتهی به آخر آذر ماه امسال هزار و پانصد میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرده که ۳۹ درصد بیشتر از مدت مشابه است.

ملکیان افزود: بانک ملی به تنهایی یک چهارم این تسهیلات یعنی ۲۶ درصد معادل۳۹۱ میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرده است.

خدرویسی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز از ایجاد کمیته تخصصی برای بسترسازی در جهت ازادواج و تشکیل خانواده خبر داد و گفت: سالانه ۲۵۰ کارگاه با حضور چهار هزار ۵۰۰ مجرد برای آشنایی با مزیت‌های ازدواج برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری همدان هم گفت: جوان و جوان گرایی از جمله سیاست‌های برجسته و پررنگ دولت سیزدهم است که توجه به جوانان نه در کاغذ و گفتار، بلکه باید عملی و عملیاتی شود.
مهدی باب الحوائجی افزود: حدف موازی کاری در زمینه ساماندهی آموزش جوانان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: تمرکز بر رفع مشکلات جوانان از جمله مسکن و اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری همدان بیان کرد: گزارش نهاد‌های مرتبط با امر مسکن و گزارش آن به ستاد در جلسات بعدی طرح و سهم جوانان در طرح تولید مسکن یک میلیونی وعده داده شده دولت و سهم جوانان استان از مسکن ملی مشخص شود.

باب الحوائجی افزود: توجه به جمعیت فعال به عنوان سرمایه‌های بسبار ارزشمند و صیانت از این سرمایه‌ها با نگاه به توجه ویژه به جوانان و جلوگیری از مهاجرت نسل جوان و جوان سازی جمعیت در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه بر فرهنگ سازی برای نهادینه کردن افزایش فرزندآوری در جوانان و توجه ستادساماندهی جوانان به این موضوع و جوان سازی جمعیت و تقویت سازمان‌های مردمی در زمینه کمک به ازدواج و اشتغال و آموزش‌های پیش از از ادواج جوانان تأکید کرد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید