Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران با بیان اینکه در دور جدید مذاکرات وارد محتوا می‌شویم، گفت: پیشرفت منوط به رویکرد طرف مقابل درباره تحریم‌هاست.
به گزارش خبرگزاری آریا،یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران درباره دستور کار مذاکرات پیش رو در وین گفت: با توافق درباره مسایل شکلی مذاکرات در دور پیشین، مذاکره کنندگان قرار است در دور آتی درباره محتوا گفتگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر طرف‌های دیگر آماده تمرکز بر گفتگوهای محتوایی باشند، می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم. تیم ایران با قدرت و آماده به وین می‌رود و تا زمانی که لازم باشد برای ادامه گفتگوها در این شهر خواهد ماند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: ایران متعهد به دستیابی به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان ممکن است. اما ما اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهیم شد و این ضرب‌الاجل‌ها باعث تغییر خطوط قرمز ما نخواهند شد. برای ما حالت اضطراری در مذاکرات وجود ندارد.
وی ادامه داد: پیشرفت حاصل شده درباره متون مربوط به موضوعات هسته‌ای در دور قبل حاکی از تعامل جدی ایران است. الان نوبت طرف‌های مقابل است تا حسن نیت خود را در رابطه با موضوعات تحریمی نشان دهند. پیشرفت در دور آتی منوط به رویکرد طرف مقابل دارد.
این منبع درباره گلایه‌های طرف ایرانی از تیم فرانسوی در مذاکرات گفت: الان قضاوت نمی‌کنیم. منتظر می‌مانیم تا ببینیم آیا آنها در دور آتی مذاکرات نقش توافق خراب کن یا توافق درست کن خواهند داشت.

تسنیم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران حاضر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی بود تا با رهبران عالی رتبه کشور دوست و برادر ترکمنستان مروری داشته باشیم نسبت به چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقاتی که بین سران دو کشور در جریان دیدار اخیر مقامات عالی رتبه ترکمنستان از تهران صورت پذیرفت.

وی افزود: اتفاق نظر داشتیم در حوزه هایی مانند انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری ها را توسعه دهیم. همچنین در حوزه تجارت حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است. توافقاتی که امروز انجام دادیم امیدواریم در هفته های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت. مسئله آب و حق آبه ایران و ترکمنستان از سد دوستی که تحت تاثیر برنامه های بالادستی افغانستان قرار دارد، از جمله مسائل مورد توجه ما بود. کمیته ای در این رابطه تلاش های جدی انجام خواهد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان و منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق ابه ایران و ترکمنستان برجای نگذارد. 

وی با اشاره به حوزه برق و گاز و وجود همکاری هایی در گذشته در این خصوص گفت: همکاری ها را بیش از گذشته تقویت خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان افزود: تعدادی زندانی در دو کشور وجود دارد. در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد تا بتوانیم گام هایی را برای استرداد مجرمین و تبادل زندانیان برداریم. 

وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر آقای رییسی به عشق آباد باشیم و تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خارجه تلاش خواهیم کرد برای موفقیت این سفر گام‌های موثری برداریم. 

وزیر خارجه در آخر گفت: یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رییس جمهور به ترکمنستان با مروری بر آنچه که در گذشته توافق شده بود. ارزیابی ما پیشرفت خوب و امیدبخش در روابط دو کشور همسایه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و نروژ
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • اسرائیل هیات مذاکره کننده خود را از قطر فراخواند
  • واکنش قطر به خبر ترک میز مذاکره توسط هیات اسرائیلی
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان