Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از برگزاری آیین افتتاح خط ملی نماد خبر داد و گفت: خط ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) با شماره ۱۵۷۰ در راستای پاسخگویی به فوریت‌های روانی، اجتماعی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در مرکز مشاوره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرکرد افتتاح و فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری هفتمین استان کشور در راه انذازی این خط است افزود: این خط با هدف توسعه دسترسی دانش‌آموزان، مربیان مدارس و والدین به خدمات راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و افزایش آمادگی برای واکنش سریع در آسیب‌ها و فوریت‌های فردی و اجتماعی فعال شده است.

قائدامینی ادامه داد: این خط تلفن با شماره اختصاصی ۱۵۷۰ بیش از ۳۰ کاربر در دو نوبت کاری و شیفت های صبح و ظهر، آماده ارائه خدمات مشاوره و پاسخگویی به نیاز‌های دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی مشاوره ای، تخصص روان‌شناسی و مددکاری اجتماعی به دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش‌آموزان است.

بیشتر بخوانید

باسوادی ۹۶.۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال چهارمحال و بختیاری

او اظهار داشت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، قبل از شیوع کرونا طرح نماد و یاریگران زندگی در مدارس استان اجرا می‌شد که به دلیل شیوع کرونا اجرای این طرح‌ها در مدارس با مشکل مواجه شد و جامعه هدف کمتری را زیرپوشش قرار داد.

قائدامینی گفت: برای دور کردن دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی، ارائه آموزش و مشاوره ضروری است است که با فعال شدن این خط، تمام دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیاء دانش‌آموزان از ظرفیت مشاوره بهره‌مند می‌شوند.

اجرایذطرح یاریگران زندگی در نیمی از مدارس چهارمحال و بختیاری

سید قدیر مرتضوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جاری ۵۵ درصد مدارس استان مجری طرح یاریگران زندگی هستند که به دلیل شرایط کرونایی و برای ارائه آموزش در این مدارس از ظرفیت شبکه شاد استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای این طرح از دو سال گذشته در سطح مدارس استان آغاز شد گفت: در سال اول ۳۰ درصد مدارس و سال دوم ۴۰ درصد مدارس مجری این طرح بودند که در این طرح برنامه‌های پیشگیرانه و افزایش دانش و آگاهی دانش‌آموزان و همچنین ارتقای مراقبت والدین از دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

مرتضوی با بیان اینکه شیوع کرونا هیچ تاثیری در افزایش میزان مصرف مواد مخدر در بین افراد نداشته است گفت: به دلیل تعطیل شدن مدارس و سایر فعالیت‌ها، نظارت خانواده‌ها بر فرزندان افزایش یافت و این امر زمینه پیشگیری از مصرف مواد را افزایش داده است. مدارس چهارمحال و بختیاری به شبکه فیبر نوری متصل می شوند

هومان محمودی مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمادگی لازم برای اتصال مدارس استان به شبکه فیبر نوری وجود دارد، گفت: هم‌اکنون تمام شهر‌های استان به شبکه فیبرنوری متصل هستند و مدارس و ادارات آموزش و پرورش که تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای اتصال به شبکه فیبر نوری را داشته باشند، با ارائه فرم درخواست به این شبکه متصل خواهند شد.

او افزود: در مناطقی که شهرداری مجوز رایگان برای اجرای طرح فیبر نوری به مخابرات ارائه کند شبکه فیبرنوری آن منطقه به صورت رایگان و یا پایین‌ترین قیمت اجرا خواهد شد.

محمودی به واگذاری اینترنت ارزان قیمت و پرسرعت به فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش و سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در بحث پایش تصویری نیز در مرکز شهرستان‌ها آمادگی وجود دارد که اجرا شود.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح یاریگران زندگی آموزش و پرورش افتتاح خط ملی نماد چهارمحال و بختیاری آموزش و پرورش شبکه فیبر دانش آموزان مدارس استان فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح باشگاه تخصصی بوکس در چهارمحال و بختیاری

محسن صیادی اظهار داشت: این باشگاه خصوصی تخصصی به همت یکی از مربیان با سابقه استان و تیم ملی به منظور توسعه رشته ورزشی بوکس تاسیس شد.

وی افزود: برای راه‌اندازی و تاسیس این باشگاه تخصصی بیش از پنج میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

صیادی اضافه کرد: نبود اسپانسر و مشکلات مالی از مهمترین مشکلات ورزش بوکس استان بود.

به گفته وی هم‌اکنون یک سالن بوکس حرفه‌ای نیز در جونقان راه‌اندازی شده که این سالن ورزشی به عنوان یک ظرفیت برای برگزاری مسابقات ملی و اردو‌های تیم ملی است.

بیشتر بخوانید

چهارمحال و بختیاری میزبان اردوی تیم ملی بوکس

صیادی بیان داشت: هم‌اکنون چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های مهم بوکس کشور است و دارای ورزشکاران صاحب نام در سطح ملی و بین‌المللی می‌باشد.

وی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری دو هزار نفر در رشته بوکس مشغول فعالیت هستند که از این تعداد هزار نفر سازماندهی شدند که ۵۰۰ نفر به صورت حرفه‌ای و در سطح قهرمانی فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • تداوم توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • افتتاح باشگاه تخصصی بوکس در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • نواخته شدن زنگ سلامت درمدارس چهارمحال وبختیاری
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری