Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور پوریان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس لایجه بودجه سال آینده قرار است برای صادرات هرکیلوگرم دام زنده ۵۳۰ هزار ریال و برای دام سنگین ۶۱۰ هزار ریال عوارض گمرکی دریافت شود که این مساله انگیزه صادرکنندگان دام را کاهش خواهد داد و آن را غیراقتصادی می‌کند.

وی با بیان اینکه دریافت عوارض گمرکی برای صادرات کالا باید در شورای اقتصاد مصوب شود گفت: دریافت عوارض گمرکی برای صادرات دام و به نوعی هزینه بر بودن صادرات، باعث خواهد شد مسیر قاچاق دام باز شود و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی به کشور وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: چنانچه لایجه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شود شرایط برای صادرات قانونی دام دشوار خواهد شد و انگیزه برای صادرات دام و ارزآوری کم خواهد شد.
پوریان با اشاره به اینکه هزینه‌های صادرات دام زنده با وجود اینکه از عوارض گمرکی معاف است بالا است افزود: بستن عوارض گمرکی بر روی دام زنده در کنار هزینه‌های حمل و نقل زمینی و دریایی ، صادرات دام را به دلیل به صرفه نبودن آن کاهش می‌دهد.
دولت به تازگی مجوز صادرات ۳۰۰ هزار راس دام سبک غیرمولد تا پایان امسال را صادر کرده که سهم خوزستان ۵۰هزار راس دام است.

امکان صادرات ۲ میلیون راس دام سبک وجود دارد
رییس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت:۲ میلیون راس سبک به صورت مازاد است و باید شرایطی فراهم شود تا پرواربندها بتوانند دام خود را صادر کنند.
وی با اشاره به اینکه زاد و ولد دام کشور در فصل پاییز فراتر از حد انتظار بود افزود: هم اکنون دام مازاد در بازار وجود دارد و چاره کار این است که دام صادر شود تا دامداران و پرواربندها متضرر نشوند.
پوریان با اشاره به اینکه مصرف گوشت قرمز پارسال به دلایل مختلف روندی کاهشی داشت گفت: کاهش مصرف گوشت قرمز به ضرر تولیدکنندگان دام است و باید شرایطی آسانی برای صادرات دام زنده توسط دولت فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام کشور خرید تضمینی دام زنده سبک را به قیمت هرکیلوگرم ۶۲۰هزار ریال و دام سنگین را ۵۹۰هزار ریال شروع کرده است ادامه داد: خرید دام زنده و کشتار آن برای ذخیره سازی گوشت قرمز به سود تولیدکننده و مصرف کننده است و باید تداوم داشته باشد.
به گفته وی جمعیت دامی کشور طبق اعلام سازمان دامپزشکی کشور به ۷۱.۵ میلیون راس رسیده است که نشان دهنده روند رو به رشد تولید و زاد و ولد دام در امسال است.

برچسب‌ها گوشت قرمز توسعه صادرات خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز توسعه صادرات خوزستان گوشت قرمز توسعه صادرات خوزستان برای صادرات دام عوارض گمرکی گوشت قرمز دام کشور دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان، گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطابات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تامین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌گردد.

وی افزود: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امورمالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمد‌های عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • هماهنگی تعطیلات پایان هفته با دنیا، به افزایش صادرات منجر خواهد شد/خارجی‌ها در روز‌های تعطیل پاسخگو نیستند
  • قاچاقچی دام زنده ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد