Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سیدمصباح عاملی روز دوشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ مدرسه پیش‌حوزوی در مقطع دبستان در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی راه اندازی شده است، گفت: تعلیم و تربیت نیروهای مستعد برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه از اهداف اصلی راه اندازی این مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سطوح پایین تر از جمله در کودکستانها و مهدهای کودک هم به آموزش های پیش حوزوی توجه می شود و استقبال مردم و والدین دانش آموزان از این مدارس بسیار خوب بوده است.

مدیر حوزه علمیه استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: در مدارس پیش حوزوی با هماهنگی آموزش و پرورش و مدیریت حوزه های علمیه، آموزشهای لازم به دانش آموزان و کودکان ارایه می شود.

وی اظهار داشت: در کنار این مدارس، دانش آموزان سایر مدارس زیر پوشش آموزش و پرورش هم همچنان امکان تحصیل در سطوح حوزه های علمیه را خواهند داشت.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات معیشتی و اقتصادی طلاب، میزان جذب حوزه های علمیه خراسان در حد مورد انتظار است و به اهداف مورد نظر دست یافته ایم و امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سطوح مختلف حوزوی جذب این حوزه ها شده اند.

وی با بیان اینکه ۳۳ کرسی درس خارج فقه (سطح چهار) در مدارس و حوزه های علمیه مشهد و هشت شهرستان در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی دایر است، گفت: مهمترین هدف ما آن است که این سطح حوزوی در مناطقی که از استعدادها و ظرفیتهای لازم برخوردار هستند، دایر شود و با افزایش استقلال حوزه های شهرستانی، زمینه مهاجرت طلاب به مراکز استانها کاهش یابد.

وی ایجاد تحول در فعالیتها را شاخصه مهم مرکز مدیریت حوزه های علمیه استانهای خراسان دانست و گفت: این مهم به الگوی اجرایی خوبی برای سایر مناطق مانند حوزه علمیه قم تبدیل شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، راه اندازی قرارگاهها و هیاتهای اندیشه ورز را دیگر رویکرد مهم مدیریت حوزه های علمیه خراسان در چهار سال اخیر ذکر کرد.

امروز در آیینی حجت الاسلام علی گوهری بهابادی به عنوان مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد معرفی و از زحمات چهارساله حجت الاسلام حسین امامی در این سمت قدردانی شد.

حجت الاسلام حسین امامی در سمت جدید خود به عنوان معاون امور اجرایی و فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مشغول به کار شده است.

حوزه علمیه استانهای خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و خراسان شمالی با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه های علمیه خراسان برقرار است.

۱۵۰ طلبه و ۱۵ استاد در سطوح یک، دو و سه حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد به تحصیل و تدریس اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها حوزه علميه مشهد مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور خراسان جنوبی گناباد خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه مشهد مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور حوزه علميه مشهد مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور خراسان جنوبی گناباد خراسان شمالی مدیریت حوزه های علمیه استانهای خراسان رضوی خراسان رضوی شمالی و جنوبی حوزه علمیه مدیر حوزه پیش حوزوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

سید عقیل مرتضوی در گفتگو با خبرنگار جام جم ، با اشاره به اینکه وضعیت آب موجود در سدهای استان مناسب نیست و باید به مدیریت مصرف توجه ویژه داشت، افزود: میزان بارندگی در سال آبی جاری ۳۱ درصد افزایش یافت و طبق آمار ایستگاه‌های این شرکت در سال آبی جاری حدود ۱۸۶ میلی متر بارندگی ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافت. وی ادامه داد: اما میزان بارندگی‌های انجام شده نسبت به دوره آماری بلند مدت روند کاهشی داشته است و از سوی دیگر طبق پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان دمای هوا دو درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت. مرتضوی اظهار کرد: در واقع هر یک درجه افزایش دما، مصارف را به صورت تصاعدی بالا می‌برد و کاهش میزان بارندگی‌ها نسبت به دوره بلند مدت و افزایش دما سبب می‌شود تا مصرف کنندگان در صورت عدم رعایت الگوی مصرف به زحمت بیفتند. وی با بیان اینکه حجم مخازن سدهای استان ۲۲۲ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: در این موقع از سال در سال گذشته سدهای استان ۵۴ میلیون متر مکعب آب وجود داشت که هم اکنون به ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده که با کاهش هفت درصدی مواجه هستیم. به گفته این مقام مسئول، ۵۰ درصد از حجم سد شیرین دره، ۴۶ درصد از حجم سد چندیر، ۴۲ درصد از حجم سد گلول، ۱۱ درصد از حجم سد بیدواز و ۶ درصد از حجم سد بارزو دارای آب است. وی ادامه داد: طی ۲۸ روز گذشته ۱۲ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده‌ که بیشترین آب وارد شده به سد شیرین دره با مقدار ۶ میلیون متر مکعب بوده است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر