Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چند روز اخیر خبری مبنی بر برگزاری کنسرت مسعود صادقلو در ایلام منتشر شد و همین موضوع باعث شد تا اعتراضاتی به برگزاری این کنسرت از سوی مردم ایلام صورت گیرد.

این کنسرت قرار است در تاریخ ۷ دی ماه ۱۴۰۰ در سالن فنی و حرفه‌ای ایلام برگزار شود و این در حالی است که شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون از یک سو و همزمانی این کنسرت با ایام فاطیمه نگرانی‌ها را در این رابطه افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا مسوولین نمی‌دانند که در ایام فاطمیه هستیم و باید حرمت این ایام حفظ شود؟

ولی بیگی یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مسوولین ما واقعا نمی‌دانند که چه زمانی برای برگزاری کنسرت مناسب است؟ آیا نمی‌دانند که در ایام فاطمیه هستیم و باید حرمت این ایام حفظ شود؟

وی ادامه داد: ما با شادی مخالف نیستیم اما هر چیزی به جای خود؛ زمان زیادی از یادواره ۳۰۰۰ شهید استان نگذشته، ایامی که همه سنگ شهدا را به سینه می‌زدند! حالا مسوولین چگونه به خود اجازه می‌دهند در این استان به ایام فاطمیه بی‌حرمتی شود؟ 

نگرانی مردم با برگزاری کنسرت در زمان شیوع اومیکرون 

الیاسی یکی دیگر از مردم ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برگزاری این کنسرت قرار است چه دردی از مردم را دوا کند؟ گذشته از بحث معیشت، در حال حاضر که مردم از شیوع اومیکرون نگران هستند و این موضوع باید جدی گرفته شود.

وی افزود: اگر قرار است کرونا را شکست دهیم باید مردم و مسوولین هر دو هماهنگ باشند؛ نمی‌شود در شرایطی که مسوولین امکان اوج گیری مجدد تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در اثر کرونا را اعلام می‌کنند مجوز برگزاری کنسرت داده شود.

بی‌اطلاع ماندن سازمان تبلیغات اسلامی با برگزاری کنسرت

محمدعلی نجفی، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در رابطه با کنسرتی که قرار است در شهر ایلام برگزار بشود؛ هیچ هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی صورت نگرفته و حتی هیچ نظری هم در این باره از ما پرسیده نشده است.

وی افزود: پیرو دغدغه‌هایی که هیاتی‌ها و متدینین به سازمان تبلیغات منتقل کردند و وظیفه‌ای که سازمان تبلیغات اسلامی دارد، در تماس تلفنی که با مدیر کل ارشاد استان داشتم، متذکر شدم که عده زیادی از مردم خصوصا متدینین از برگزاری این مراسم ناراحت هستند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام با ابراز تعجب از زمان برگزاری این کنسرت گفت چرا برخی می‌خواهند تقابلی بین شعائر دینی و شادی مردم ایجاد کنند؟ برای برگزاری کنسرت ایام سال محدود به ایام گرامیداشت اهل بیت نیست و فرصت زیادی در ایام سال برای برگزاری کنسرت وجود دارد.

ما مخالف برگزاری کنسرت در چارچوب قانون نیستیم

وی تصریح کرد: ما با شادی مردم و برگزاری کنسرت در چارچوب قانون  مخالف نیستیم؛ ولی باید هر چیزی به جای خود باشد و در ایامی که مزین به سوگ اهل بیت (ع) است، مردم انتظار دارند که بر خلاف بزرگداشت اهل بیت اقدامی انجام نشود و در این ایام، همه اقدامات در تکریم اهل بیت باشد.

نجفی گفت: حرف ما این است که برگزاری کنسرت باید در زمانی باشد که تداخلی با تعظیم شعائر اسلامی نداشته باشد.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی ایلام در پایان تاکید کرد: ما مخالف کنسرت نیستیم ولی برای برگزاری این کنسرت به هیچ وجه با ما هماهنگی نشده است و امیدوارم که همه‌ی مسوولین در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی و تکریم معارف اهل بیت قدم بردارند.

برای بررسی جزئیات بیشتر به سراغ مسوولین اداره ارشاد استان رفتیم تا توضیحات آنان در این زمینه را جویا شویم.

مجوز برگزاری کنسرت بر اساس قانون ساز و کار خاص خود را دارد

شهریار غلامپور معاون فرهنگ و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مجوز برگزاری کنسرت بر اساس قانون، ساز و کار خاص خود را دارد که بر اساس آن، استعلام از فرماندار به عنوان رئیس شورای تأمین و همچنین استعلام از اداره ی نیروی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، آتش‌نشانی، اورژانس و مسوولین سالن محل برگزاری قبل از صدور مجوز الزامی است.

وی ادامه داد: در بحث مناسبت‌های دینی، خود دفتر موسیقی یک تقویم ملی دارد که در اختیار ما قرار می‌دهند و بر اساس این تقویم قمری که مناسبت‌های دینی در آن مشخص شده‌اند برگزاری هر گونه کنسرت یا جنگ شادی در برخی از روزهای سال ممنوع است و ما در این زمینه کاملاً بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها پیش رفته‌ایم.

معاون فرهنگ و رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در پایان گفت: این کنسرت فردا برگزار خواهد شد و بلیت فروشی آن هم انجام گرفته است.

جا دارد از استاندار و دادستان انقلابی استان ایلام استمداد طلبید و درخواست مقابله با برخی مسوولین را داشت چرا که قانونی جلوه دادن این موضوعات در ایام فاطمیه به نحوی دهن کجی به عقاید مردم یک دست شیعه ایلام است.

با این تفاسیر گویا این کنسرت فردا و در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد اما چیزی که اهمیت دارد این است که آیا مسوولین استانی نمی‌توانستند چند روز آن را به تاخیر بیندازند تا این چنین حواشی و مشکلاتی پیش نیاید؟

دو سال است که به دلیل شیوع کرونا کنسرت‌ها هم مثل بسیاری از موارد تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و در این میان خواندگان، مالکان سالن و کسانی که از برگزاری کنسرت‌ها کسب درآمد می‌کنند دچار زیان مالی قابل توجهی شده‌اند.

اما برگزاری هر کنسرت گذشته از بعد مالی آن بیشتر به منظور ایجاد فضای شاد برای مردم و بالابردن همدلی و نشاط در جامعه است و اگر برگزاری کنسرت به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد ناراحتی، تقابل و چنددستگی میان مردم شود در واقع می‌توان گفت کنسرت از هدف اصلی خود دور شده و تنها یک منبع درآمد به حساب می‌آید.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۰

منبع: فارس

کلیدواژه: برگزاری کنسرت ایام فاطمیه نگرانی مردم مسعود صادقلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟

لغو کنسرت‌ها در بوشهر این نگرانی را ایجاد کرده که با ادامه این روند، شاهد تبدیل ماجرای بوشهر، به ماجرایی شبیه به بحران اصفهان باشیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، لغو کنسرت‌ها در بوشهر، در روزهای گذشته خبرساز شده است. ابتدا کنسرت آرمان گرشاسبی به تاریخ‌های 30 و 31 فروردین 1403 لغو شد، سپس خبر آمد که کنسرت معین زندی در بوشهر لغو شده است؛ زندی قرار بود پنجم تا هفتم اردیبهشت 1403 در بوشهر روی صحنه برود.

حالا به نظر می‌رسد که ماجرای بوشهر درحال تبدیل شدن به بحرانی شبیه به بحرانِ اصفهان است؛ هرچند که علت این بحران‌ها شکل‌شان با هم متفاوت باشد. به این اتفاقات لغو روز پایانیِ فستیوال کوچه را هم اضافه کنید.

کج سلیقگی در لغو کنسرت علیرضا قربانی

در روزهای گذشته مدیرکل ارشاد استان بوشهر در گفت‌وگویی گفته بود: «سیاست ها و قوانین موجود برای برگزاری کنسرت موسیقی مشخص و شفاف است. این روال در استان بوشهر شکل طبیعی خود را طی می کند اما در اقدامی نادر و به دلیل یک سری ناهماهنگی ها در خارج از فضای کاری ارشاد اسلامی استان شاهد لغو مجوزهای برگزاری کنسرت هایی در بوشهر بودیم که موضوع اصلاح و سوتفاهم ایجاد شده رفع شده است.»

حالا اما صحبت‌هایی تازه از عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد بوشهر منتشر شده که بخش‌هایی از صحبت‌های او را می‌خوانید:

«مشکل کنسرت آقای گرشاسبی حل شد اما بعد از زمان برگزاری این اتفاق افتاد؛ ما برای برگزاری کنسرت آقای گرشاسبی در آینده مشکلی نداریم.

در حال حاضر قرار است جشنواره موسیقی خلیج فارس را با توجه به فرا رسیدن روز خلیج فارس داشته باشیم.

پس از برگزاری جشنواره کلیه درخواست‌های برگزاری کنسرت را بررسی می‌کنیم و مجوز خواهیم داد.»

بررسی صحبت‌های مدیرکل ارشاد بوشهر نشان می‌دهد که وحدت رویه‌ای برای اعلامِ علت لغو کنسرت‌ها هم وجود ندارد. به نظر می‌رسد که برای حل این مشکل و جلوگیری از ایجاد بحرانی دیگر، لازم است که هر چه سریع‌تر مسئولان وزارت ارشاد وارد عمل شده و این ماجرا را حل و فصل کنند.

فراموش نکنیم که در ماجرای کنسرت‌های علیرضا قربانی در اصفهان که سال گذشته رُخ داد، در نهایت همه دیدند که جلوگیری از برگزاری آن کنسرت‌ها اقدامی اشتباه بوده است. در آن ماجرا ثابت شد که سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و البته دفتر موسیقی این وزارتخانه کاملا درست و به جا بوده است.

به نظر می‌رسد که این بار هم باید وزارت فرهنگ، به طور مستقیم ورود کند تا تصمیم‌گیری نهایی درباره برگزاری اجراهای بوشهر را این وزارتخانه اتخاذ کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون
  • چرا کنسرت‌ها در بوشهر لغو می شوند