Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان با عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار قاسمی فرزاد موارد مختلفی را در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ضرغامی در میان گذاشت.

استاندار همدان ضمن دعوت از وزیر برای حضور در استان، یکی از اصلی ترین دغدغه های استان را ثبت جهانی منظر تاریخی شهری ازهگمتانه تا همدان دانسته و گفت: هگمتانه خشت و بنای تاریخ و تمدن ایران زمین است و با کمک وزارت، امیدواریم زمینه های ثبت جهانی آن به سرعت فراهم شود و استان همدان با تمام توان برای این ثبت جهانی قدم برمی دارد و آماده هرگونه همکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسمی فرزاد افزود: پرونده منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان، عرصه هسته اصلی شهر شامل تپه هگمتانه، بازار و بافت تاریخی است که در قالب یک ایده خلاقانه در مفهومی به‌نام منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان که اشاره به استمرار حیات و پایداری این کهن شهر در ادوار تاریخ دارد برای ثبت جهانی آماده‌سازی شده است.

وی ادامه داد: وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که افزون بر یک هزار مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و نامگذاری همدان به نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین حاکی از استعداد بالای این کهن شهر در بخش گردشگری است.

 در این دیدار ضرغامی نیز به بیان دیدگاه‌های خود از استان همدان پرداخت و با تاکید بر پیشینه ارزشمند تاریخی و فرهنگی این خطه از کشور، استان همدان را استانی با ظرفیت در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توصیف کرد. در این نشست علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی؛گردشگری و صنایع دستی استان نیز  استاندار را همراهی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نفر شرکت‌کننده در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری، آشپزی و عفاف و حجاب حضور داشتند که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برگزار شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این نمایشگاه ۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های‌ چوب و کالاهای چوبی، گره‌چینی، خراطی و کنده‌کاری چوب دایر شده بود.

او تصریح کرد: پخش موسیقی‌های سنتی آشیقی و پاپ، اجرای مسابقات پرسش و پاسخ، پخش مستندهای مختلف فرهنگ عامه، اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هستند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود