Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی قهرمان طالع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در کنار افزایش سواد رسانه‌ای، ضروری است کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از سرقت‌های حرفه‌ای در این فضا آگاه بوده و اطلاعات خود را در اختیار افراد مشکوک و کلاهبردار قرار ندهند.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری در رمز ارز و ارزهای دیجیتالی در قالب شبکه‌های مختلف اجتماعی کلاهبرداری‌های متعدد از کیف پول‌ها با ترفند مجرمانه در حال رخ دادن است که اگر هموطنان مراقبت نکنند، گرفتار دام پهن شده این کلاهبرداران و افراد خاطی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: عده‌ای با سوءاستفاده از اعتماد کاربران سعی می‌کنند تا از شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدامات مجرمانه را با شگردهای خاص انجام دهند.

قهرمان طالع افزود: توصیه می‌کنیم با نگاه هوشمند اجازه سوءاستفاده از کیف پول و رمز ارزها را نداده و به هیچ وجه افراد رمز هویتی خود را در بستر الکترونیکی در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: عده‌ای با راه‌اندازی اپلیکیشن‌های متعدد سعی می‌کنند تا تله و دام برای دیگران بگسترانند که کاربران فضای مجازی در صورت نداشتن آگاهی و علم دقیق از فعالیت‌های رمز ارز باید از ورود به این عرصه پرهیز کنند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل توصیه‌های هوشمندانه پلیس را مراقبت بیشتر و هوشیاری در برابر مجرمان و کلاهبرداران برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و برداشت‌های غیرمجاز اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم اهالی استان به ویژه قشر جوان و نوجوان در بستر فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اجتماعی از اعتماد به دیگران و ارائه اطلاعات هویتی خود پرهیز کرده و به هیچ وجه زمینه سوءاستفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال را رقم نزنند.

کد خبر 5385704

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی کلاهبرداری رمز ارز ارز دیجیتال سواد رسانه ای شبکه اجتماعی کیف پول اپلیکیشن ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی کرمانشاه بارش برف آمار کرونا گرگان 9 دی سانحه تصادف واکسن کرونا ایلام سویه اومیکرون کرونا زلزله فضای مجازی رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

منبع: فارس

کد خبر 746932

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد