Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@10:21:31 GMT

دور هشتم مذاکرات وین، احتمالا دور پایانی باشد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۵۴۸۹

دور هشتم مذاکرات وین، احتمالا دور پایانی باشد

میخائیل اولیانوف رئیس هیات مذاکره کننده روسیه در روند مذاکرات وین، ضمن اشاره به ملاقات امروز خود با نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات، گفت که دور کنونی (هشتم)، احتمالا دور نهایی این مذاکرات باشد.

به گزارش مشرق، اولیانوف این مطلب را دقایقی و در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.

در ادامه رایزنی های دیپلماتیک در وین در چارچوب مذاکره برای لغو تحریم های ظالمانه امریکا، اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین، ساعتی پیش با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولیانوف ساعاتی پیش از این دیدار، درقالب ملاقاتی سه جانبه، با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و وانگ کوان مذاکره کننده ارشد چین دیدار و گفت و گو کرد.

قرار است تا دقایقی دیگر نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور هیات های مذاکره کننده ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ وین آغاز شود.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده  گفت: ایران متعهد به دستیابی به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان ممکن است اما اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهد شد و برای ما حالت اضطراری در مذاکرات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت حاصل شده درباره متون مربوط به موضوعات هسته‌ای در دور قبل حاکی از تعامل جدی ایران است افزود: الان نوبت طرف‌های مقابل است تا حسن نیت خود را در رابطه با موضوعات تحریمی نشان دهند. این منبع آگاه خاطر نشان کرد که پیشرفت در این دور از مذاکرات، منوط به رویکرد طرف مقابل است.

در همین حال سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم این پنجره فرصت را طرف مقابل قدر بداند. ایران برجام را زنده نگهداشت و به رغم همه فشارهای آمریکا خارج نشد می‌توان گفت به تنهایی این سند بین‌المللی را زنده نگهداشته است ولی این روند بیش از این نمی‌تواند ادامه دهد. امیدوارم طرف مقابل قدر این فرصت را بداند و برای رفع موثر تحریم‌ها به وین بیاید اگر این اتفاق بیفتد توافق در دسترس است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت برجام روسیه وین سعید خطیب زاده علی باقری اتحادیه اروپا سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا میخائیل اولیانوف خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مذاکره کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از عملیات ایران علیه اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و حماس متوقف شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، این شبکه تلویزیونی به یک دیپلمات ارشد یک کشور عربی معرفی نشده استناد کرده که از جریان مذاکرات، اطلاعات دست اول دارد.

در خبر منتشره از سوی این شبکه تلویزیونی آمده است:"در حال حاضر، مذاکرات درباره آتش بس و آزادی گروگان های اسرائیلی از سوی جنبش حماس "تقریباً متوقف شده است".

خاطرنشان می شود که این دیپلمات هیچ کس را مقصر ندانست و خاطرنشان کرد که مذاکرات به بن بست رسیده است زیرا تنش ها با ایران پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق د درجه اول اهمیت قرار گرفته است.

پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل و آغاز موشک باران اسرائیل از سوی فلسطینیان، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است.

صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از حملات موشکی گسترده، رزمندگان حماس به مناطق مرزی جنوب کشور یهودیان نفوذ کردند.

کد خبر 845248 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • پیام بسیار مهم مذاکره از ایران به غرب
  • پس از عملیات ایران علیه اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و حماس متوقف شده است
  • مذاکره باشگاه تراکتور با بردیف برای هدایت دوباره تیم تبریزی
  • جزئیاتی از مهم‌ترین VNL تاریخ والیبال ایران
  • اولیانوف: بازرسان آژانس فعالیت خود را در ایران از سر گرفته‌اند
  • خبر تازه اولیانوف از فعالیت بازرسان آژانس در ایران
  • اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • اسرائیل احتمالاً به داخل خاک ایران حمله نمی‌کند
  • برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند