Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور عصر دوشنبه در جریان بازدید از مناطق کم‌برخوردار شهرستان اندیکا اظهار داشت: در پی وقوع زلزله در اندیکا ، گروه‌های جهادی و بسیج از سراسر استان خوزستان به این منطقه اعزام شدند و یکی از خدمات آنها که با محور بسیج سازندگی انجام شد، اسکان موقت و دائم مردم مناطق آسیب دیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای خدمت رسانی به مردم این منطقه محروم بیش از ۲۵ برنامه بر اساس میزان آسیب دیدگی روستاها تعریف شده و نیروهای جهادی در بیش از ۲۵ قرارگاه فرعی زیر نظر قرارگاه شهید حسین‌پور در حال ساخت و ساز منازل مسکونی هستند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: گروه های جهادی به صورت شبانه روزی در منطقه مستقر هستند و باتوجه به شرایط آب و هوایی منطقه و سخت گذر بودن بسیاری از مناطق زلزله زده  انتقال مصالح به سختی انجام می شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی برای کاهش هزینه‌ها و شتاب بخشی به سرعت ساخت و ساز در مناطق زلزله زده اندیکا استفاده از مصالح موجود در منطقه است ضمن اینکه استفاده از ظرفیت مردم بومی در روند ساخت و سازها تاثیر مثبتی داشته است.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور بیان‌کرد:  از ۶۰۰ واحد مسکونی و جایگاه احشام پیش بینی شده در مناطق زلزله زده اندیکا ۱۵۰ واحد در مرحله ساخت قرار دارند که پی‌کنی و دیوارچینی انجام و بخش قابل توجهی نیز در انتظار سقف هستند.

وی ادامه داد: این خدمت‌رسانی برای رفع بخشی از نیازهای مردم و اسکان موقت آن‌ها است تا بتوانیم  آسایش و آرامش را به مردم به ویژه مناطق روستایی بازگردانیم.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ گروه از شهرستان‌های مختلف در مناطق زلزله زده اندیکا خدمت رسانی می کنند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور به مشکلات موجود در زمینه پرداخت تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان اندیکا اشاره کرد و گفت: اگرچه بخشی از کمک‌های دولت به این منطقه ارسال شده اما همچنان 
مشکل پرداخت وام ساخت مسکن از سوی بانک ها برطرف نشده و به رغم پیگیری‌ صورت گرفته هنوز اقدامی برای پرداخت تسهیلات مالی بلاعوض و تسهیلات پیش بینی شده به آسیب دیدگان از زلزله اندیکا به صورت جدی صورت نگرفته است. 

وی بیان کرد: تاکنون از اعتبارات متفرقه از محل کمک‌های استانداری، خیرین، نهادها و مجموعه سپاه برای ساخت و ساز در منطقه اندیکا استفاده شده است.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش گروه‌های جهادی ساخت محل اسکان دائم برای زلزله زدگان اندیکا به زودی آغاز شود.

در زلزله ۵.۷ ریشتری ۱۲ مهرماه امسال ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا دچار خسارت شدند. 

به گفته استاندار خوزستان زلزله پنج هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف شهرستان اندیکا خسارت وارده کرده است.

شهرستان اندیکا در استان خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

برچسب‌ها سازمان بسیج سازندگی خوزستان اندیکا زلزله پروندهٔ خبری زلزله در اندیکا و تلاش‌ دولت برای جبران خسارت وارد شده به مردم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج سازندگی خوزستان اندیکا سازمان بسیج سازندگی خوزستان اندیکا زلزله شهرستان اندیکا خدمت رسانی زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش قدس آنلاین "مهدی مهرور"  افزود: بر این اساس آمادگی دستگاه ها برای استفاده از تمام ظرفیت های ممکن جهت اقدامات پیشگیرانه در برابر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها و مسیلهای فصلی، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی مورد تاکید است.

وی بیان کرد: مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکتهای خدماتی شامل آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه ای نیز با اعلام این هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مهرور یادآور شد: همچنین تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان البرز و شهرستانها برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداریها، دامداریها و خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها و جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی به عمل آید.

تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت سامانه تندری از دوشنبه سوم اردیبهشت تا سه شنبه چهارم اردیبهشت در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن رگبار شدید و ساعتی رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و لحظه ای همراه با گرد و خاک و کاهش نسبی دما در استان و به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی مورد انتظار است.

مخاطره این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی ، سقوط و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌ها را برآورد کنند
  • آغاز بازرسی‌ها از دستگاه‌های اجرایی گیلان