Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، مصوبه رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی سوریه با هدف دو برابر کردن جمعیت صهیونیست‌های آن در سال‌های آینده را محکوم کرد.

به گزارش روسیا الیوم، ابوالغیط تاکید کرد که طرح‌های رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین المللی است که جولان را جزء خاک سوریه می‌خواند که در سال ۱۹۶۷ به اشغال درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که شناسایی رژیم اشغالگر از سوی این و آن کشور این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که این اشغالگری توسط جامعه بین المللی رد شده و توسط قوانین بین المللی تایید نشده است.

دبیر کل اتحادیه عرب گفت:صرف نظر از اوضاع جاری در سوریه و وضعیت آن در اتحادیه عرب، یکپارچگی منطقه‌ای و تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین‌الملل تثبیت شده است و قابل چانه زنی یا زیر سوال بردن نیست.

از سوی دیگر، یک منبع رسمی در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد: قصد کابینه اسرائیل برای ساخت بیش از 7 هزار واحد مسکونی در جولان اشغالی سوریه، رویکرد و دستور کار این رژیم را نشان می‌دهد که  حل و فصل مسالمت آمیز بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمت نمی‌شناسد، بلکه خواهان گسترش شهرک سازی، چه در کرانه باختری اشغالی و چه در جولان است.

این منبع افزود: زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی کابینه اسرائیل را به عنوان مانعی واقعی برای صلح در منطقه ببیند.

کابینه رژیم صهیونیستی طرحی به ارزش ۳۱۷ میلیون دلار را با هدف دوبرابر کردن تعداد ساکنان جولان اشغالی و توسعه شهرک سازی در آنجا تصویب کرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: جولان اشغالی شهرک سازی احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزارع شبعا، جولان و بلندی کفرشوبا هدف حمله قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع لبنانی از حمله های جدید حزب الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که مقاومت اسلامی لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در مزارع اشغالی شبعا زیر آتش سنگین قرار داده است.

همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله حزب الله لبنان به هدف اسرائیلی در جولان اشغالی خبر داد.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک دو موشک از جنوب لبنان به سمت مرکز نظامی الرمثا در بلندی های کفرشوبا خبر داد.

این در حالی است پس از حمله سنگین موشکی و پهپادی حزب الله به عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی، آویگدور لیبرمن رئیس یکی از احزاب رژیم صهونیستی اعلام کرد: کابینه اسرائیل ساکنان شمال را مانند اردک در تیررس حزب الله رها کرده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: پهپادی که در عرب العرامشه منفجر شد از نوع ابابیل و ساخت ایران است که توان حمل ۴۵ کیلوگرم مواد منفجره را دارد.

همچنین رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند: معادله دیگری در برابر حزب الله از بین رفت و ما شاهد جرات یافتن حزب الله در تشدید درگیری هستیم.

کد خبر 6081278

دیگر خبرها

  • دیوید کامرون خطاب به اسرائیل: درگیری را تشدید نکنید
  • مزارع شبعا، جولان و بلندی کفرشوبا هدف حمله قرار گرفتند
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • ارتش مدافع تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران
  • پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های دوربرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد
  • پایگاه ها آمریکا در تیررس موشک های دوبرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد
  • آمریکا: حمله ایران به اسراییل بی‌پروا و تنش‌آفرین بود
  • آمریکا: حمله ایران به اسراییل بی پروا و تنش آفرین بود
  • عمویی: هدف احیای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی انجام شد