Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ایوب میرشاهی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در استان گلستان ۶۵۰ مینی بوس فعال در بخش حمل و نقل داریم که دارای کارت معاینه فنی و مجوز فعالیت هستند.

او ادامه داد: به حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه مینی بوس در استان گلستان به دلیل سن بالا و فرسوده شدن کارت معاینه فنی و مجوز کار تعلق نگرفته است، اما این مینی بوس‌ها به صورت غیرقانونی و بدون مدرک معاینه فنی در روستا‌ها در مواردی مانند جا به جایی کارگران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرشاهی گفت: عمر ناوگان مینی بوس رانی در کشور ۱۵ تخمین زده شده است، اما از آنجایی که مینی بوس‌ها سالم هستند و توانایی کار کردن دارند برای آن ها معاینه فنی صادر می شود.

او ادامه داد: در استان گلستان ۸۷ درصد مینی بوس‌های فعال بیش از ۱۵ سال عمر دارند و فرسوده محسوب می‌شوند و متوسط عمر این مینی بوس‌ها در استان ۲۹ سال است.

میرشاهی درباره مینی بوسی که چند شب گذشته در محور مینودشت دچار واژگونی و فوت ۳ نفر از مسافرانش شد، گفت: این مینی بوس مدل سال ۷۳ بوده و دارای کارت معاینه فنی تا تاریخ یک بهمن ماه امسال بوده است و علت حادثه ربطی به مینی بوس نداشته و خواب آلودگی راننده تشخیص داده شده است.

ناوگان حمل و نقل استان گلستان دارای هزار و ۶۲۲ دستگاه وسیله نقلیه بوده که از این تعداد ۱۹۳ دستگاه اتوبوس، ۷۷۹ خودروی سواری و مابقی مینی بوس هستند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مینی بوس ناوگان حمل و نقل استان گلستان مینی بوس ها معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان در قعر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا

بررسی آمار تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا در استان ها نشان می دهد که کمترین میزان تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا در استان گلستان انجام شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بررسی آمار تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا در استان ها نشان می دهد که کمترین میزان تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا در استان گلستان انجام شده است و این استان همچنان در قعر جدول رتبه بندی تبدیل قرار دارد.

در استان گلستان 74 هزار و 405 مجوز صنفی معتبر وجود دارد که از این تعداد فقط چهار هزار و 674 مجوز معادل 6.3  درصد از کل مجوزهای صنفی معتبر استان به شناسه یکتا تبدیل شده است.

استان های بوشهر، ایلام و مرکزی، سمنان و کرمان نیز به ترتیب با تبدیل 7.2درصد، 8 درصد و 8.2 درصد،8.4 درصد و 8.7 درصد  از کل مجوزهای صنفی معتبر در استان کمترین میزان تبدیل را انجام داده اند.

تا روز مورد گزارش استان های لرستان، گیلان، همدان و خراسان جنوبی به ترتیب با تبدیل 31.9 درصد، 24.5 درصد، 19.1 درصد و 18.9 درصد از کل مجوزهای معتبر صنفی همچنان در صدر جدول رتبه بندی استان ها در تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند.

لازم به ذکر است؛ از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در qr.mojavez.ir نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • تصادف مینی بوس با کامیون در بابل ۲ مصدوم داشت
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • گلستان در قعر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان