Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آذرماه ۱۴۰۰ نشان می دهد قیمت هر متر مربع آپارتمان در آذر ماه نسبت به ماه قبل رشد 1.8 درصدی داشته است.

خبرگزاری میزان- بررسی تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آذرماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در این یک ماه حدودا ۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی معامله شده است که نسبت به ماه قبل ۳۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۸۲.۵ درصد رشد داشته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در آذرماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بوده که این رقم نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد رشد پیدا کرده است.

توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران نشان می‌دهد که از مجموع ۹ هزار و ۷۷۲ واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۳.۲ دهم درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند و در مقایسه با آذر سال قبل حدود ۵.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

بررسی توزیع تعداد معاملات انجام شده بر اساس مناطق مختلف شهر تهران در آذرماه ۱۴۰۰ نشان دهنده آن است که از بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۵ بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده که سهم ۱۴.۳ درصدی داشته و پس از آن منطقه ۱۰ با سهم ۱۰.۱ درصدی و بعد از آن منطقه ۲ با سهم ۸.۵ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است.

بررسی قیمت واحد‌های مسکونی معامله شده در آذر ۹۹، ۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان بوده و در آبان ماه ۱۴۰۰ به ۳۲ میلیون و ۹ هزار تومان رسیده و در آذر ۱۴۰۰ با رشد ۱.۸ درصدی به رقم ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسیده است.

بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در شهر تهران مربوط به منطقه یک با قیمت متری ۶۹ میلیون و ۸۰ هزار تومان بوده و کمترین آن مربوط به منطقه ۱۸ با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده که اختلاف قیمت این دو منطقه حدود ۵۴ میلیون تومان بوده است.

بر اساس قیمت واحد‌های مسکونی معامله شده در دامنه قیمتی متری ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان سهم ۱۶.۸ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده و بعد از آن واحد‌های متری ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان با سهم ۱۶.۲ درصدی و واحد‌های متری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان با سهم ۱۳.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است در این بین ۶۱.۹ درصد از معاملات انجام شده در آذر با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی شهر تهران در این ماه بوده است.

واحد‌های ۵۰ تا ۶۰ متری سهم ۱۵.۹ درصدی از معاملات انجام شده در آذر را داشته و پس از آن واحد‌های ۶۰ تا ۷۰ متری با سهم ۱۵.۱ درصدی و بعد از واحد‌های ۷۰ تا ۸۰ متری با سهم ۱۲.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است که در مجموع واحد‌های کمتر از ۸۰ متر مربع سهم ۵۸ درصدی از معاملات بازار مسکن در آذرماه را به خود اختصاص داده است.

بررسی‌های نشان می‌دهد واحد‌های مسکونی با ارزش یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی با سهم ۱۹.۲ درصدی بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده است و پس از آن واحد‌های ۵۰۰ میلیونی تا یک میلیاردی با سهم ۱۶.۱ درصد و سپس واحد‌های یک میلیارد و ۵۰۰ میلیونی تا ۲ میلیارد تومانی سهم ۱۳.۱ درصدی را در معاملات آذرماه داشته اند.

بررسی تحولات بازار اجاره بها نشان می‌دهد که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران در آذر ۱۴۰۰ رشد ۵۱.۲ درصدی داشته و در کل مناطق شهری با رشد ۵۴.۲ درصدی روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بیش از ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار مسکن قیمت مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار مسکن قیمت مسکن خود اختصاص داده مسکونی معامله شده شهر تهران در آذر هزار تومان بوده واحد های مسکونی میلیون تومان شهر تهران واحد مسکونی نسبت به ماه نشان می دهد یک میلیارد ۲ میلیون متر مربع ماه ۱۴۰۰ ۸ درصدی ۲ درصدی ۱ درصد ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۸ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۰ متری در خیابان بهداشت، حداقل باید ۱.۷ میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان