Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال نماینده ارومیه درباره چرایی حل نشدن اشتغال جوانان و تحصیل کرده‌ها در کشور،در صحن علنی گفت:ما برای یک ملیون ۸۵۰ فرصت شغلی در ۱۸ ماه برنامه‌ریزی کردیم و این مسئله به استانداران اعلام شده است.

خبرگزاری میزان - سوال سیدسلمان ذاکر، نماینده ارومیه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن سوال

این سوال درباره چرایی حل نشدن اشتغال جوانان و تحصیل کرده‌ها در کشور است.

پاسخ وزیر کار

حجت عبدالملکی، در پاسخ به سوال نماینده ارومیه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال موضوع شماره دو کشور است آنهم بعد از مسئله تورم. البته ما در شرایطی کار را شروع کردیم که مشکلات زیادی در زمینه اقتصادی و بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون نفر داریم که شغل شایسته ندارند و اشتغال ناپایدار و ناقص یکی از مشکلات جدی ما است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: حتما نمایندگان می‌دانند مخاطب این سوال و تذکر تنها وزارت کار نیست. موضوع کار به حوزه صنعت، کشاورزی، محیط زیست و امثال اینها باز می‌گردد و وزارتخانه مسئول ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در موضوع اشتغال است.

وی تاکید کرد: ما برای  یک ملیون ۸۵۰ فرصت شغلی در ۱۸ ماه برنامه‌ریزی کردیم و این مسئله به استانداران اعلام شده است. این فرصت‌های شغلی با تولیت ۷۱ دستگاه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما در همین دوره کوتاه دو بار جلسه شورای عالی اشتغال را با حضور رئیس جمهور برگزار کردیم و ۳۴ مصوبه مهم در این شورا گذرانده شده است.

عبدالملکی تاکید کرد: همچنین ما ۷۱ دستگاه متولی حوزه اشتغال را با هم هماهنگ کردیم و بیش از ۱۰۰ برنامه اشتغال زایی را مدنظر قرار دادیم. همچنین در همین مدت کوتاه - سه ماه فصل پائیز - به واسطه اقدامات وزراتخانه ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید ثبت شده است.

ادامه دارد ... برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد

رضا ملکی گفت: این حجم از سرمایه‌گذاری با صدور۳۲ فقره پروانه بهره‌برداری محقق شد و ۷۸۲ فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین ادامه داد: ۲۳ فقره جواز تاسیس با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار و ۹۷۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال سال گذشته در این شهرستان صادر شد.

ملکی بیان کرد: بهره‌برداری از این واحدها ۵۸۹ فرصت شغلی در حوزه صنعت خمین فراهم می‌کند.

خمین به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب استان مرکزی و در فاصله ۷۲ کیلومتری اراک واقع شده است.

این شهرستان دارای یک شهرک صنعتی، ۲ ناحیه صنعتی و ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • آغاز هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • ثبت۳۱۷هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد