Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین قاضی زاده هاشمی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ٤٠ هزار میلیارد تومان پاداش پایان خدمت باید به جامعه ایثارگران داده شود که از این میزان ١٠ هزار میلیارد تومان یعنی یک چهارم آن در لایحه بودجه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اگر سالانه ١٠ هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت ایثارگران در نظر گرفته شود چهار سال طول می کشد تا همه پاداش ها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهور بیان کرد: اگر این میزان اعتبار در نظر گرفته شده افزایش یابد ما نیز می توانیم پاداش تعداد بیشتری از افراد را بپردازیم؛ هر چقدر میزان آن بیشتر شود سنواتی که باید پرداخت کنیم کاهش می یابد.

قاضی زاده هاشمی همچنین با اشاره به تصویب قانون جامع ایثارگران در سال ۱۳۹۱ یادآور شد: از زمان تصویب برخی از مواد این قانون تاکنون اجرا نشد، برخی نیز با تاخیر اجرا شد و برخی از احکام حقوقی صادر شده مجددا اصلاح شد.

وی ادامه داد: برخی از مؤلفه ها که باید در حکم ایثارگران می آمد بعدا اصلاح شده و تغییر پیدا کرده است که معوقاتی ایجاد کرده و پاداش پایان خدمت به موقع پرداخت نشده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: خوشبختانه دولت آیت الله رئیسی از ابتدای آغاز بکار خود کمک کرد برخی از معوقات پرداخت شود، بخش اندکی از آن باقیمانده که معاونت توسعه بنیاد شهید در حال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار است.

بدهی ١٤ هزارو ٨٠٠ میلیارد تومانی بنیاد شهید

به گفته قاضی زاده هاشمی، بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود ١٤ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان در بخش های مختلف بدهکار است، مثلا ما موظف بودیم شهریه دانشجویان ایثارگر را بپردازیم که بخشی از آن پرداخت شده و حدود هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان دانشگاه آزاد اسلامی و پردیس های دانشگاهی از بنیاد شهید طلب دارند که در این خصوص نیز باید تامین منابع صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه تاکنون دولت کمک های ارزنده ای به بنیاد شهید کرده و شاید این بنیاد بیشترین میزان رشد را بودجه داشته است، گفت: سال گذشته بودجه بنیاد شهید حدود ٦٠ درصد نسبت به لایحه بودجه افزایش یافت.

معاون رییس جمهور بیان کرد: اگر بودجه بنیاد شهید امسال هم افزایش یابد و از دیگر بخش ها نیز به بنیاد کمک شود ما می توانیم زودتر بدهی ها و معوقات را پرداخت کنیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که برای استخدام خانواده شهدا و ایثارگران چه تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: آزمون های استخدامی خاص برای فرزندان شهدا و جانبازان ٧٠ درصد برگزار شد و اکنون فرایند استخدامی برخی از بخشی آغاز شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده تا پایان سال یک یا دو آزمون استخدامی دیگر برگزار شود.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران خاطرنشان کرد: موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی را نیز با سازمان اداری و استخدامی به صورت مشترک دنبال می کنیم.

به گفته قاضی زاده هاشمی در برخی از سازمان ها و نهادها تبدیل وضعیت قراردادهای کارمندان انجام شده و در برخی از نهادها نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه استخدام در نهادهای دولتی کاهش یافته است، تاکید کرد: برای سهمیه اندکی که برای خانواده های شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شده معاون تعاون بنیاد شهید در حال پیگیری است.

معاون رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در خدمت خانواده ایشان بودیم، گفت: بنیاد شهید با مکتب سردار سلیمانی همکاری معنوی داشت.

قاضی زاده هاشمی افزود:برنامه هایی به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از سوی بنیاد شهید برگزار می شود.

وی ادامه داد: گرامیداشت سردار سلیمانی موضوعی است که همه ملت ایران و دستگاه ها با قدرت دنبال می کنند و هر کدام بنابه فراخور خود برنامه هایی برای سالگرد شهید سلیمانی برگزار خواهند کرد.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران همچنین ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح گفت: در کشور ما در بین ادیان الهی ١١٤ نفر از ارامنه، ٩٠ نفر از مسیحیان، ٢٢ نفر زرتشتی، ١٠ نفر کلیمی ٤٥٩ نفر از سایر ادیان و ١٥٦ نفر که دین آنها مشخص نیست در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

قاضی زاده هاشمی افزود: هیچ شخصیتی عزیزتر و برجسته تر از مقام شهید، ایثارگر ، جانباز و رزمنده نیست.

وی ادامه داد: جامعه ارامنه در کنار برادران خود در عرصه دفاع مقدس جنگیدند و در صحنه حاضر بودند و هر کجا سختی بود آنها در کنار مسلمانان از کیان وطن دفاع کردند؛ ما نیز وظیفه داریم در میلاد حضرت مسیح برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر این قهرمانان با خانواده آنها دیدار و این روز را به آنها تبریک بگوییم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: شهدا الگوهای خوبی برای ما هستند و ما باید پیرو راه آنان باشیم.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سازمان امور اداری و استخدامی کشور اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سازمان امور اداری و استخدامی کشور بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سازمان امور اداری و استخدامی کشور بنیاد شهید و امور ایثارگران قاضی زاده هاشمی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند

عباس برزگر با اشاره به آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهدا، کلیه جانبازان و آزادگان و همسران ایشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته یک هزار و ۳۹۸ زائر در قالب سه پرواز طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال جاری از فرودگاه استان زنجان برای انجام حج تمتع به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم