Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با اصلاح و بازنگری لایحه بودجه ۱۴۰۱T گفت: با تشکیل کمیسیون تلفیق موارد مربوط به شهرداری‌ها را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت پیگیری خواهیم کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران در حاشیه سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که خروجی‌های جلساتی که هیئت رئیسه شورای شهر تهران با دولت و همچنین ریاست مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اصلاح و بازنگری لایحه بودجه 1401 داشته به کجا رسیده است، اظهار کرد: هم‌اکنون نمی‌توانم راجع به خروجی‌ها صحبت بکنم اما به نتایج مثبتی رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نشست‌های مفصلی با دولت و همچنین ریاست مجلس داشته‌ایم گفت: قبلا نیز به صورت کتبی این موارد را تقدیم مجلس و دولت کرده‌ایم علاوه بر اینکه با تعدادی از نمایندگان مجلس نیز بحث داشته‌ایم. البته دوستان ما در شهرداری هم پیشنهادات خوبی برای اصلاح موارد لایحه بودجه 1401 دولت در ارتباط با شهرداری‌ها داشته‌اند.

چمران با بیان اینکه از حالا باید موارد خود را از طریق کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی پیگیری کنیم، تصریح کرد: امشب جلسه‌ای را با فراکسیون شهری خواهیم داشت و ان‌شاءالله طی هفته آینده با سایر کمیسیون‌های مرتبط جلساتی را برگزار خواهیم کرد. علاوه بر اینکه با تشکیل کمیسیون تلفیق نیز موارد مربوط به شهرداری‌ها را در لایحه بودجه 1401 دولت پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امیدواریم با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده است اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها حداقل برای سال‌ آینده نسبت به سال جاری عقب‌تر نباشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازنگری و اصلاح لایحه بودجه 1401 دولت در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شهرداری‌ها وجود دارد یا خیر گفت: این امکان وجود دارد چرا که برخی از احکام مندرج در لایحه بودجه بر مبنای گرفتن مسئولیت از شهرداری‌ها و واگذاری به وزارت کشور است که قاعدتا این موارد را به راحتی می‌توان اصلاح کرد.

چمران در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با اختصاص 5 هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به بخش مترو خاطرنشان کرد: در جلسات قبلی شورای شهر تهران بودجه 1400 شهرداری تهران که تحقق مبلغ آن در سال جاری قابل انجام نبود مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و رقم بودجه سال جاری شهرداری تهران به 37 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که بر اساس تاکید اعضای شورای شهر تهران آمده است هر چقدر بودجه بیش از رقم 37 هزار میلیارد تومان محقق شد در بخش مترو هزینه شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران شورای شهر تهران لایحه بودجه 1401 شهرداری ها سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: تعیین و تکلیف گزارشات حقوق‌های نجومی تا پایان مجلس یازدهم / موادی از لایحه تجارت اصلاح شد

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

در حال تکمیل...

کد خبر: 1227295 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار