Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ایالات متحده لایحه بودجه نظامی هنگفت ۷۶۸ میلیارد دلاری ایالات متحده را امضا و به قانون تبدیل کرد.

به گزارش قدس آنلاین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده با امضای لایحه بودجه نظامی هنگفت ۷۶۸ میلیارد دلاری، این لایحه را به قانون تبدیل کرد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، رئیس‌جمهور آمریکا قانون مجوز دفاع ملی ۲۰۲۲ (NADD) را روز گذشته (دوشنبه) به امضا درآورد که نشان دهنده با افزایش ۲۵ میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا در مقایسه با پیشنهاد اولیه رئیس‌جمهور ایالات متحده است و در مقایسه با سال گذشته نیز، بودجه نظامی ایالات متحده آمریکا را پنج درصد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در بحبوحه تنش‌هایی که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده در قضیه اوکراین به وجود آورده‌اند و فشارها به روسیه را تشدید بخشیده‌اند، بودجه نظامی هنگفت ایالات متحده شامل بودجه ۳۰۰ میلیونی می‌شود که تحت عنوان کمک امنیتی قرار است به اوکراین تخصیص یابد.

طبق این گزارش، طرفداران تخصیص بودجه کمک امنیتی به اوکراین در سنای آمریکا می‌گویند که این مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار برای آموزش و تجهیز نیروهای اوکراینی برای مقابله با «تهاجم روسیه» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایالات متحده در لایحه بودجه نظامی جدید خود همچنین ۱۵۰ میلیون دلار برای «همکاری امنیتی بالتیک» تخصیص داده شده است که این بودجه نیز یک پروژه دیگر آمریکا با هدف مقابله با مسکو است و مبلغ چهار میلیارد دلار نیز تحت عنوان «طرح دفاع از اروپا» در نظر گرفته شده است که آمریکا می‌گوید این مبلغ برای تقویت همپیمانان ناتو واشنگتن است.

بر اساس گزارش راشاتودی، بسته کمکی به اوکراین در حالی ارائه شده است که واشنگتن و چندین کشور غربی دیگر روسیه را به استقرار نیرو در امتداد مرز با اوکراین متهم می‌کنند و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اوایل هفته جاری مسکو را با «تحریم‌هایی که مشابه آن قبلاً دیده نشده است» تهدید کرده است و هشدار داده که اگر اقدامی علیه اوکراین صورت دهد، قطعاً مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

هریس در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا در پیامی تهدیدآمیز خطاب به روسیه گفت: «ما خیلی واضح تاکید کردیم که روسیه نباید به حاکمیت اوکراین تجاوز کند و اینکه ما باید بایستیم و ما برای تمامیت ارضی (اوکراین در کنار این کشور) ایستاده‌ایم».

بر اساس این گزارش، اتهام‌زنی به مسکو در شرایطی است که مقام‌های ارشد روسیه بارها تأکید کرده‌اند که هیچ علاقه‌ای به حمله به اوکراین ندارند و در عین درباره هرگونه پیشروی ناتو به سمت اروپای شرقی هشدار داده‌اند و آن را موضوع «مرگ و زندگی» برای روسیه توصیف کرده‌اند.

روسیه با اشاره به حمایت ایالات متحده از کودتای «یورومیدان» ۲۰۱۴ در اوکراین، همچنین مداخله غرب در اوکراین را محکوم کرد.

در راستای تمرکز نظامی فزاینده دولت بایدن بر چین، بودجه نظامی هنگفت آمریکا برای سال ۲۰۲۲ همچنین شامل تخصیص بودجه ۷.۴ میلیارد دلاری برای «طرح بازدارندگی در اقیانوس آرام» می‌شود که بخشی از آن برای دفاع از تایوان است و این در حالی است که پکن بارها اعلام کرده که تایوان بخشی از قلمرو این کشور است و در خصوص هرگونه مداخله در امور داخلی این جزیره هشدار داده است.

خبرگزاری آناتولی نیز در این خصوص گزارش کرد که لایحه «قانون اختیار دفاع ملی ۲۰۲۲» در هفتم دسامبر در مجلس نمایندگان آمریکا و در ۱۵ نوامبر در سنای آمریکا به تصویب درآمده بود.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بایدن بودجه رئیس جمهور ایالات متحده بودجه نظامی هنگفت میلیارد دلاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد

بخشی جنبی دو هفته کارگردانان کن که از سوی اتحادیه کارگردانان سینمای فرانسه برگزار می‌شود، فهرست آثار این بخش را طی یک نشست خبری در پاریس اعلام کرد.

بخش دو هفته کارگردانان با کمدی درام «زندگی من» ساخته «سوفی فیلرس» کارگردان فرانسوی افتتاح خواهد شد که درست قبل از مرگ نابهنگام او تابستان گذشته فیلمبرداری شد و پس از تولید توسط خانواده‌اش تکمیل شد.

این فیلم داستان زنی میانسال را روایت می‌کند که برای فرار از واقعیت‌های سخت زندگی‌اش به ارتفاعات اسکاتلند سفر می‌کند و در آن بازیگرانی، چون «آگنس ژائوی»، «فیلیپ کاترین»، «والری دونزلی» «ادوارد سولپیس»، «آنجلینا وورث» و «امانوئل سالینجر» نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم اختتامیه هم «اسلحه‌های پلاستیکی» ساخته «ژان کریستف موریس» درباره مردی است که در سفری به دانمارک دستگیر می‌شود و متهم به قتل همسر و سه فرزندش است.

فهرست کامل فیلم‌های بخش جنبی دو هفته کارگردانان کن ۲۰۲۴ (Directors’ Fortnight) از این قرار است:

زندگی من– فیلم افتتاحیه (فرانسه)
کارگردان: سوفی فیلیرس

در تصویر خودش (فرانسه)
کارگردان: تیری دی پرتی

شب کریسمس در میلرز پوینت (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: تایلر تائورمینا

صحرای نامیبیا (ژاپن)
کارگردان: یوکو یاماناکا

شرق ظهر (مصر)
کارگردان: سلام الکوسی

وعده شبانه (فرانسه)
کارگردان: کارولین پوگی و جاناتان وینل

ایفوس (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: کارسون لوند

زل زننده (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: رایان جی اسلون

گربه روح آنزو (ژاپن)
کارگردان: یوکو کونو و نوبوهیرو یاماشیتا

خوب (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: هند دونالدسون

مونگرل (تایلند)
کارگردان: چیانگ وی لیانگ و یو کیائو یین

ساعات بازدید (فرانسه)
کارگردان: پاتریشیا مازوی

ساوانا و کوه (پورتوریکو)
کارگردان: پائولو کارنیرو

خواهر نیمه شب (هند)
کارگردان: کاران قندهری

چیزی قدیمی، چیزی جدید، چیزی قرضی (آرژانتین)
کارگردان: هرنان روسلی

آسمان در حال سقوط (برزیل)
کارگردان: اریک روچا و گابریلا کارنیرو دا کونا

هایپربوری (شیلی)
کارگردان: کریستوبال لئون و واکین کاسینا

راه دیگر (اسپانیا)
کارگردان: جوناس تروبا

به سرزمینی ناشناخته (دانمارک)
کارگردان: مهدی فلیفل

زبان جهانی (کانادا)
کارگردان: متیو رنکین

تفنگ‌های پلاستیکی (فرانسه) - فیلم اختتامیه
کارگردان: ژان کریستف موریس

نمایش ویژه:

داستان‌های آمریکایی: غذا، خانواده و فلسفه (بلژیک)
کارگردان: شانتال آکرمن

دو هفته کارگردانان کن که در سال ۱۹۶۹ اتحادیه کارگردان سینمای فرانسه ایجاد شد، بخش جنبی مستقل در جشنواره فیلم کن است که به نمایش منحصر به فردترین اشکال سینمای معاصر اختصاص دارد که بر خلاف بخش رسمی کن، غیر رقابتی است و به نمایش فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند، داستانی و غیرداستانی، اکشن زنده و انیمیشن اختصاص داد.

امسال برای نخستین بار جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش دو هفته کارگردانان کن اعطا می‌شود.

منبع: یسنا

tags # سینما سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • بقای حماس بعد از جنگ، یعنی از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله سپاه
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • شورای آتلانتیک: حمله به اسرائیل مردم خشمگین ایران را خوشحال کرد
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد