Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ژائیر بولسونارو" رئیس جمهور  برزیل می‌گوید که دختر 11 ساله اش واکسن کرونا را تزریق نخواهد کرد.

به گزارش عصرایران، نظرات و اقدامات ضدواکسن ژائیر بولسونارو باعث انتقاد کارشناسان بهداشت عمومی شده و براساس نظرسنجی‌ها به محبوبیت و او ضربه زده است.

"ژائیر بولسونارو" رئیس جمهور جنجالی و پر حاشیه برزیل- 16 دسامبر 2021/ عکس: رویترز

رویترز نوشت: بولسونارو رهبر حزب راستگرای برزیل گفت که "مارسلو کویروگا" وزیر بهداشت این کشور در 5 ژانویه 2022 (15 دی) نحوه کمپین واکسیناسیون کرونا را برای کودکان 5 تا 11 ساله اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولسونارو در ایالت جنوبی "سانتا کاتارینا" به خبرنگاران محلی گفت: "کودکان آن طور نجان نباخته اند که واکسن برای آنها توجیه مناسبی باشد".

واکسیناسیون کودکان در برزیل به موضوع داغی تبدیل شده است. حامیان و طرفداران اصلی بولسونارو به شدت با واکسیناسیون کودکان مخالف هستند. این در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق مردم به شدت از واکسن ها حمایت می‌کنند.

"آنویسا" سازمان ناظر بر بهداشت و سلامت ملی برزیل در ماه اکتبر اعلام کرد که کارکنانش در باره واکسیناسیون به مرگ تهدید شده اند.

بولسونارو و دختر "لارا" در خارج از کاخ ریاست  جهموری برزیل برای هواداران خود دست تکان می‌دهد- 3 می 2020 / عکس: getty images

زمانی که سازمان بهداشت برزیل واکسیناسیون برای کودکان 5 تا 11 ساله را تائید کرد، بولسونارو با گفتن اینکه می خواهد اسامی امضا کنندگان این طرح را منتشر کند، جنجال برانگیخت.

"کویروگا" وزیر بهداشت برزیل در 23 دسامبر (2 بهمن) با اعلام این موضوع که مرگ و میر کودکان بر اثر کووید 19 مجوزهای اضطراری واکسیناسیون را توجیه نمی کند، جنجال بیشتری به پا کرد.  این وزیر بهداشت کمی بعد گفت که واکسن های کرونا برای کودکان نیاز به نسخه پزشک دارد که مقامات بهداشت کشور سریعا با آن مخالفت کردند.

بولسونارو گفت: من با "کویروگا" (وزیر بهداشت) صحبت کرده ام. او روز 5 ژانویه باید یادداشتی را در مورد نحوه واکسیناسیون کودکان منتشر کند".

رئیس جمهور برزیل افزود: "امیدوارم هیچ دخالت قانونی دیگری صورت نگیرد. امیدوارم. زیرا دخترم واکسینه نمی شود. بگذارید این موضوع را کاملا روشن کنم".

یک نهاد مشورتی دولتی برزیل با انتشار مطلبی اعلام کرد که 301 کودک بین 5 تا 11 سال در برزیل بر اثر ابتلا به کووید جان خود را از دست داده اند.

خود بولسونارو از تزریق واکسن امتناع کرده و بارها ایمنی و کارایی واکسن ها را زیر سوال برده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر بهداشت رئیس جمهور 11 ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست