Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی داوری دولت آبادی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری تهران در جسله امروز شورای شهر به تشریح بازار گل محلاتی در منطقه 14 تهران پرداخت و گفت:این حادثه در ساعت 14:50 بعد از ظهر بازار در حالیکه تقریبا این بازار تعطیل بوده انفجار سختی رخ داده است.

وی وجود خشکه فروشی‌ها و پرکردن سیلندرهای بادکنک با سوخت‌های غیرمجاز، را علت رخ دادن این حادثه دانست و گفت: پس از اطلاع شهروندان به سامانه های 125 ، با توجه به نزدیکی ایستگاه 124 کمتر از 2 دقیقه  به محل حادثه رسیدیم و همینطور 3 ایستگاه دیگر در عملیات اطفایی همراهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوری تاکید کرد:‌کل زمان عملیات  از تماس و اطفا حدود 10 تا 13 دقیقه طول کشید و به همین دلیل این عملیات از نظر آتش نشانی با اینکه دو نفر جان شان را از دست دادند عملیات پر چالشی محسوب نمی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری تهران با اشاره به اینکه 4  ایستگاه عملیات کردند و در جستجوها 7 شهروند آسیب دیده انتقال پیدا کردند ، گفت: متاسفانه یکی از شهروندان در دم جان می دهد و 3 غرفه تخریب کامل شده است.

وی افزود: مساحت آتش سوزی کمتر از 150 متر مربع است.

داوری عنوان کرد: ظاهرا در حال پر کردن بادکنک با سیلندرها بودند  در حالیکه 3 سیلندر با گنجایش شعله 50 کیلویی و 2 سیلندر 30 کیلویی است.

وی افزود: طی 4 سال گذشته 20 آتش سوزی در این بازار داشته ایم و آخرین آتش سوزی بزرگ این بازار مربوط به مهر بوده است.

داوری با اشاره به اینکه شهرداری تهران ضابط قضایی در موضوع ایمنی نیست و هر اقدامی که نیازمند اقدام از سوی شهرداری بوده تا به حال اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری گفت: بازار گل محلاتی در لیست 129 گانه ساختمان های بسیار پرخطر قرار دارد که اگر اقدامی نشود می توانیم حوادث مشابهی در 120 ساختمان دیگر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید تکلیف ضعف قوانین در موضوع ایمنی رعایت شود.

داوری گفت: این مکان همیشه مدنظر سازمان بوده است و وجود برخی  کسب و کارها در بازار گل هیچ ارتباطی با ماهیت آن ندارد و از 600 غرفه حدود 30 درصد فعالیت هایش مربوط به خشکه فروشی است.

وی افزود: وجود سیلندرهای تحت فشار در محل ورود و خروج مردم همچون سینا اطهر منجر به رخ دادن این فاجعه شده است.

وی افزود: سیم کشی های  برق غیر استاندارد بازار گل،  استفاده از وسایل گرمایشی  غیر استاندارد و با توجه به شرایط خاص منطقه منجر به این حادثه شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی تهران آتش نشانی بازار گل محلاتی آتش نشانی بازار گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در بازدید از محور یاسوج به سی سخت گفت: این طرح از مصوبات دور اول سفر دولت به استان است که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و با موافقت نامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام گرفته هر ساله نیز به این طرح اعتبار اختصاص داده می‌شود.  معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه دو تونل رفت و برگشت در این محور در حال احداث است، افزود: با همکاری راه و شهرسازی این طرح فعال بوده و تعطیلی در کار نیست تا در وقت مقرر به اتمام رسیده و مورد استفاده مردم قرار گیرد. وی با اشاره به پیشرفت خوب این تونل‌ها گفت: عملیات ساخت یکی از تونل‌ها به پایان رسیده و تونل دوم ۶۰ درصد پیشرفت دارد. روستا به احداث پل قوسی سردار شهید عبدالله نجفی اشاره و عنوان کرد: قرار است عملیات اجرای فونداسیون این پل انجام شود که با آغاز عملیات احداث این طرح مسیر یاسوج به سی سخت در محدوه ده برآفتاب مسدود و مسیر جایگزین در نظر گرفته می‌شود. وی بیان کرد: دو مسیر بیاره و توت نده به عنوان مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی سخت در نظر گرفته شده است که باید ساماندهی و نقاط حادثه خیز آنها رفع شود. معاون استاندار ادامه داد: مسیر توت نده دارای چند پیچ با شیب زیاد است که قرار شد این موارد توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفع و علائم رانندگی نصب شود همچنین ارتفاع خاکریز اطراف جاده افزایش یابد تا جلوی تصادفات رانندگی گرفته شود. وی بیان کرد: در مسیر بیاره مشکل اصلی تقاطعی است که به محور یاسوج به اصفهان ختم می‌شود و دارای معارض است که از فرماندار دنا خواستیم جلسه‌ای با مالک برگزار و رفع معارض صورت گیرد که با رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به زودی محور یاسوج به سی سخت در محدوده ده برآفتاب مسدود می‌شود. روستا با اشاره به اینکه بنا داریم هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود، گفت: به دلیل گردشگر پذیر بودن سی سخت نیاز است، مشکلات مربوط به مسیر‌های جایگزین رفع و هر دو مسیر زیر بار ترافیک برود. وی بیان کرد: تاکنون افزون بر ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار به پل و تونل‌های در حال احداث مسیر یاسوج به سی سخت تخصیص داده شده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران