Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، چند روز گذشته یکی از مخاطبان اطلاعاتی در مورد وضعیت مکان انجمن خوشنویسان شهرکرد به خبرنگار این رسانه داد، که در راستای اطلاع یافتن از اصل خبر و صحت و سقم آن با معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت‌وگو کردم. (اینجا بخوانید)

در این گفت‌وگو از انجمن خوشنویسان دفاع شد و دریافتیم که اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مکانی را که به این انجمن داده، بدون اطلاع قبلی پلمب می‌کند و قصد تبدیل این مکان به چایخانه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بعد از انتشار خبر، میراث فرهنگی، برای روشن شدن ماجرا با خبرنگار رسانه ارتباط گرفت و ماجرا را شرح داد که جزئیات گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.

 

کوروش بابائیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: سال ۸۹ ابلاغیه بر اساس مصوبه هیأت دولت آئین نامه نحوه انتقال آثار قابل انتقال به صندوق حفظ و احیاء آثار تاریخی تصویب و به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ابلاغ شد که در استان ۷ اثر تاریخی در اختیار صندوق احیا قرار گرفت که اتاق آینه یکی از این آثار است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: انجمن خوشنویسان قبلا توسط اداره ارشاد در مکانی فعالیت می‌کرد اما بعد از مدتی مجبور به تخلیه می‌شوند و از آنجایی که مورد بی‌مهری قرار گرفته بودند به این مرکز مراجعه کردند و قراردادی یک ساله از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۹۳ به مدت یک سال و با شرط تمدید پنج ساله در صورت نیاز منعقد شد و تا سال ۹۸ در این مکان ساکن شدند.

وی ادامه داد: بعد از آن صندوق حفظ و احیا برای این مکان ۲ مرحله مزایده برقرار کرد که انجمن خوشنویسان وارد مزایده نشد و در نهایت اداره کل بر اساس قانون در سال۹۸ حکم تخلیه مکان را گرفت اما انجمن با رایزنی‌هایی که با ادارات داشت در محل ماندگار شد.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: دهم آذر سال ۹۸ مدیر عامل صندوق حفظ با انجمن موافقت کرد که تا زمان مزایده سوم بخشی از ساختمان اتاق آینه در اختیار انجمن خوشنویسان قرار گیرد تا وسایلشان را در محل نگهداری کنند.

بابائیان افزود: روز ۱۴ دی ماه سال ۹۹ برای برگزاری سومین مزایده انتخاب شد و این تاریخ از طریق روزنامه، نصب بنر در محل اتاق آینه و تماس تلفنی به رئیس انجمن خوشنویسان اطلاع رسانی شد، حتی به ایشان پیشنهاد ۱۰ امتیاز ویژه برای شانس بیشتر در مزایده داده شد اما شرکت نکرد.

وی بیان کرد: محمد شفیعی تنها شرکت کنند در مزایده بود که طبق قانون ۲۷ آبان ۱۴۰۰ با حضور مدیر صندوق، اتاق آیینه به شخص برنده در مزایده تحویل داده شد تا در محل فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی انجام شود.


محمود ابراهیمی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه انجمن خوشنویسان ۷ میلیون وجوه معوقه به این اداره دارد، ادامه داد: انجمن خوشنویسان مدعی است که ۳۰۰ میلیون تومان در اتاق آینه هزینه کرده است و این درحالی است که تنها قرار بود از این محیط برای نگهداری وسایل استفاده کند پس اجازه تعمیرات نداشته اما اگر مبلغی هزینه شده فاکتور ارائه کنند و یا از طریق مراجع قضایی دنبال احیای حق خود باشند.

انجمن خوشنویسان به تعهدات خود عمل نکرده است

 کارشناس حقوق اداره کل میراث فرهنگی اظهار داشت: این انجمن به تعهدات خود در قرارداد عمل نکرده است و کلاس‌های خصوصی با شهریه هر نفر ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان برگزار کرده است.

وی ادامه داد: انجمن ۸الی۹ سالی بدون پرداخت هزینه در محل مستقر شده و حتی نمایشگاه نیز دایر نکرده، بی‌اعتنایی به حکم دادستان، عدم شرکت در مزایده و مرمت بدون اجازه از جمله کارهای انجام شده در این مدت است.

ابراهیمی در پایان گفت: این سازمان با وجود اینکه محلی را برای اداره شهرستانی نداشت اتاق آینه را تخلیه و اکنون در موزه باستان‌شناسی به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما انجمن با حکم تخلیه باز هم در محیط ماند و همچنان گلایه‌گذاری می‌کند.

بعد از اتمام جلسه با مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سراغ رئیس انجمن خوشنویسان استان رفتیم تا پاسخ وی را  نیز بشنویم که جزئیات این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

استان انجمن خوشنویسان می‌خواهد یا نمی‌خواهد؟

محمد ابراهیمیان در ادامه این گزارش گفت: بحث ما میراث فرهنگی نیست بلکه با دلسوزان فرهنگی صحبت داریم که بالاخره این استان انجمن خوشنویسان می‌خواهد یا نمی‌خواهد؟ اگر می‌خواهد که مکانش را فراهم کنند اگر نمی‌خواهد که ما نیز آن را رها کنیم و از طریق آموزشگاه شخصی‌ام کار فرهنگی خود را ادامه دهم.

هیچ کلاس خصوصی برگزار نمی‌کنیم

رئیس انجمن خوشنویسان در پاسخ به این سوال، چرا از هزینه کلاس‌های خصوصی مکانی را اجاره نمی‌کنید؟ گفت: هیچ کلاس خصوصی برگزار نمی‌کنیم و درآمد نداریم کار ما آموزش است و درآمدزایی نیست حساب بانکی ما قابل رویت و بازرسی است.

وی افزود: هنرجویان تا چندی پیش برای شرکت در آزمون تعیین سطح ممتازی به اصفهان سفر می‌کردند که با پیگیری این آزمون در استان برگزار می‌شود که آخر ماه آزمون داریم اما در حال حاضر نداریم.

ابراهیمان با طرح سوالی که چرا مکان‌های تاریخی میراث فرهنگی به مزایده گذاشته می‌شود؟ اظهار کرد: استاندار سابق در جلسه‌ای از به مزایده گذاشتن مکان فرهنگی گلایه داشت اما ظاهراً این کار همچنان ادامه دارد به هر حال هنرمندان آبروداری می‌کنند هر چند از ما شکایت شده و ما مطیع قانون هستیم.

هیچ خرابی در اتاق آینه وجود ندارد

وی ادامه داد: همه مرمت‌های لازم در اتاق آینه انجام‌ شده و خرابی در آن وجود ندارد و این مکانی که اکنون نیاز به ترمیم دارد، دیواره اتاقی است که در اختیار اداره میراث فرهنگی شهرستان بوده که با یک دیوارکشی ساده انجام می‌شود و نیازی به مزایده ندارد و اگر نیاز به مرمت داشته باشد ۱۰۰ میلیون تومان از جیب به میراث فرهنگی تقدیم می‌کنم.

وی برخی از عکس‌های قبل از مرمت را نیز با ما به اشتراک گذاشته است:

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی انجمن خوشنویسان مزایده آتاق آینه شهرکرد اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی انجمن خوشنویسان رئیس انجمن اتاق آینه گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه‌ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه‌ها قرار می‌دهم که ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه‌ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف‌هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می‌گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

دیگر خبرها

  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران