Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد تسویه طلب ایران از سریلانکا با تهاتر چای به همراه سود دیرکرد، تنها کاسبان تحریم و صرافان آشنا را مکدر کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت در صفحه شخصی خود در فضای مجاری با اشاره به توافق ایران با سریلانکا برای تسویه طلب 251 میلیون دلاری با تهاتر چای نوشت:

آزادسازی مطالبات ایران که قریب 10 سال در کشوری دیکر بلوکه شده بود با تهاتر متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریافت مطالبات کشور بدون 1 دلار ریزش به همراه سود دیرکرد، آن هم در قالب کالایی که بانک مرکزی سالانه بالغ بر 350 میلیون دلار برای تامین آن می پردازد تنها کاسبان تحریم و صرافان آشنا را مکدر می کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پنجشنبه به استان سمنان می‌رود

به گزارش جماران؛ استاندار سمنان از سفر روز پنجشنبه رئیسی به این استان خبر داد.

محمدرضا هاشمی در ابتدای نشست خبری پایانی بازدید نمایندگان رسانه‌ها از روند پیشرفت پروژه‌های استان سمنان در آستانه دومین سفر رئیس‌جمهوری به این استان، اظهار کرد: اقدام شایسته و مقتدرانه جمهوری اسلامی در زدن یک سیلی محکم به رژیم کودک‌کش اسرائیل وارد کردند. این شب هم برای مردم ایران، هم جهان اسلام، هم محور مقاومت و هم تمامی آزادگان جهان مبارک بود.

وی در ادامه با یادآوری اقدامات دولت سیزدهم در این استان، گفت: از مصوبات دور اول سفر و ۱۱۷ مصوبه عمرانی و ۲۸ مصوبه اقتصادی بوده است. کل اعتبارات عمرانی و اقتصادی ۱۱۲۶۵ میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی ۳۲۸۰ میلیارد تومان است که ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی اختصاص یافته جذب و محقق شده است.

هاشمی با بیان اینکه در دور اول سفر رئیسی ۲۴ وعده و دستور مربوط به ۹ وزارتخانه و سازمان مطرح شده بود که پیگیری و محقق شد، تاکید کرد: همچنین بیش از ۳۰ هزار نامه و مطالبات مردمی در قالب‌های مختلف دریافت شده بود و ۱۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به ۱۳ هزار خانوار پرداخت شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه قبل از سال ۱۴۰۳ آمادگی برگزاری دور دوم سفر را داشتیم و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد، گفت: ولی دو عامل آغاز انتخابات مجلس و همچنین ماه مبارک رمضان سفر را به تعویق انداخت اما هفته جاری پنجشنبه هفته جاری با عنایت خداوند متعال و آمادگی بسیار خوب ما در استان سمنان دور دوم سفر رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت تامین اعتبارات برای طرح‌های دور اول، یادآور شد: دور اول سفر ۱۴۵ مصوبه داشت از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه کاملا اجرا شده، ۸۶ مصوبه در حال اجراست و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

هاشمی ادامه داد: ۵۵۵ پروژه نیمه‌تمام در سطح استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است. در دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالا را با اعتبار ۹۲۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد کردیم که ۷۱۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده که بخش اعظم این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

استاندار سمنان گفت که در سفر اول ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ پروژه هم در دست اقدام است.

وی با اشاره به برنامه‌های دیدارهای رئیس‌جمهوری در این سفر، گفت: دو دیدار مردمی برگزار می‌شود که یکی از این دیدارها در مرکز استان و در مرحله دوم سفر هم دیدار مردمی دیگری در شهرستان شاهرود و میامی انجام خواهد شد.

هاشمی افزود: در این سفر پروژه‌های اقتصادی، جشن احیای واحدهای اقتصادی، جشن جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن و جلسه شورای عالی استان نیز در دستور کار برنامه‌های رئیس‌جمهوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
  • رئیسی پنجشنبه به استان سمنان می‌رود
  • کنترل قیمت‌ها با اجرای طرح کاسبان امین
  • اجرای طرح ثبت نام «کاسبان امین» برای توزیع کالا‌های اساسی در استان قم
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • تسویه ۱۰۰ درصدی مطالبات زرشک کاران سربیشه
  • تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از پاسخ ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!