Web Analytics Made Easy - Statcounter

سروان پاسدار ستار غلامی گنجه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان عزم خود را برای احیای پوشش سبز زاگرس به ویژه جنگل های بلوط جزم کرده است.
وی اظهار داشت : جنگل های بلوط زاگرس به عنوان سرمایه ماندگار و امانت نسل های آینده در سال های اخیر بدلیل قطع بی رویه ،آتش سوزی ،بروز آفت و جاده سازی مورد تهدید قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی گنجه افزود:  این تهدیدها ،بسیجیان جامعه کشاورزی استان را بر آن داشت تا با هدف حفاظت و احیای پوشش سبز زاگرس به ویژه درختان بلوط دست به کار شوند.
غلامی افزود، اجرای پویش احیای جنگل های زاگرس طی دو مرحله طراحی و عملیاتی شده که در مرحله اول که اول آذر ماه ۱۴۰۰ صورت پذیرفت تعداد ۲۰ هزار عدد بذر بلوط  به صورت مستقیم در دل طبیعت کشت شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم هم تعداد سه هزار عدد بذر بلوط جهت تهیه نشا در گلدان کشت شده و در خزانه پرورش می یابد تا در زمان و مکان معین به دل طبیعت باز گردانده شود.
غلامی اظهار امیدواری کرد که با انجام این عملیات بتوان یک فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف مردم ایجاد کرد که هر ایرانی بتواند حداقل سالانه یک درخت به طبیعت بازگرداند، چرا که حفاظت از منابع طبیعی یک امر واجب است که همه ما باید در قبال آن احساس مسئولیت کرده و این ارث ماندگار را به نسل های آینده انتقال داد.
وی همچنین تاکید کرد متولیان امر به ویژه اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با حمایت های مالی لازم از بسیجیان بتواند گامی بلند در زمینه احیای جنگل های بلوط استان بردارد.

هرساله در اثر آتش سوزی و دست درازی سودجویان صدها هکتار از جنگل های استان از بین می رود.کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک میلیون هکتار جنگل و بیش از ۴۸۰ هزار هکتار مرتع دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سازمان بسیج مستضعفان جنگل‌ بلوط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سازمان بسیج مستضعفان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سازمان بسیج مستضعفان جنگل بلوط کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار جهانگیر پورملک گفت: هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» نامگذاری شده و به مناسبت این هفته برنامه‌های مختلفی در تیپ ۴۸ فتح اجرایی خواهد شد. وی بیان کرد: صعود رزمندگان تیپ ۴۸ فتح به قله دوگوش آبشار یاسوج، دعوت از دکتر جانمحمد ملک زاده متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و ارائه توضیحاتی درباره بهبود تغذیه و سبک غذایی در خانواده توسط او برای کارکنان تیپ از جمله این برنامه هاست. معاون هماهنگ کننده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: برپایی ایستگاه پایش علائم سلامت فردی (فشارخون، تست قند خون و BMi کارکنان)، دعوت از روانشناس جهت ارائه مطالبی در مورد کنترل استرس و اضطراب و بهبود شاخص‌های سلامت روان برای کارکنان یگان و خانواده آنان، اهدای خون و پیاده روی همگانی از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در این یگان است.

دیگر خبرها

  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • غارت گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد/ تجویز نسخه‌های پیشگیری روی کاغذ مسئولان
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح