Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا با تأکید بر اینکه قبرهای بهشت‌ زهرا با نازل‌ترین قیمت در اختیار خانواده‌های متوفیان قرار می‌گیرد، گفت: هر شهروندی که به لحظه فوت کند، یک قبر رایگان تحویل می‌گیرد و دو طبقه دیگر نیز در قطعات روز و قیمت نهایتا پنج میلیون تومان به خانواده متوفی واگذار می‌شود.

غضنفری با اشاره به اینکه در قطعات تعداد برای هر طبقه هفت میلیون تومان بر‌ اساس مصوبه شورای شهر گرفته می‌شود، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های جدید سازمان این است که بتوانیم قبر را برای خانواده‌های متوفیان و خانواده‌هایی که نیازمند هستند، به صورت اقساطی واگذار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال اگر فردی در اردیبهشت‌ماه فوت کند خانواده او می‌تواند تا پایان سال هزینه قبر را به صورت اقساط پرداخت کند.

ممنوعیت تصویر زنان بی‌حجاب بر سنگ مزار

غضنفری درباره مقررات نصب سنگ در قبور هم توضیح داد: در این زمینه نزدیک به ۲۰ روز پیش اکیپی تحت عنوان انتظامات سنگ به صورت پایلوت در دو قطعه بهشت‌ زهرا‌(س) فعالیت خود را آغاز کردند که وظایف این اکیپ این است که بر نصب سنگ‌ها بر‌ اساس مقررات بهشت‌ زهرا نظارت کند و از نصب سنگ‌های نامتعارف و نصب‌ سنگ‌های بدون حجاب خانم‌ها ممانعت کند.

۱۵ هزار قبر برای زمان‌های بحرانی

غضنفری با اشاره به اینکه مکان‌یابی جدید برای احداث و توسعه آرامستان‌های جدید در تهران در دستور کار سازمان بهشت‌ زهرا قرار گرفته است، گفت: در‌حال‌حاضر ۲۵ هزار قبر در بهشت‌ زهرا داریم و علاوه ‌بر ‌آن حدود ۱۵ هزار قبر نیز برای مواقع بحرانی در نظر گرفته شده است که با توجه به میانگین جان‌باختگان پیش‌بینی می‌شود مشکلی را برای دفن اموات در بازه زمانی سه تا پنج سال آینده نداشته باشیم.

راه‌اندازی کلانتری بهشت زهرا

ریختن قیر بر روی سنگ قبر روح‌الله زم، شکستن و تخریب سنگ مزار ابراهیم یزدی، شکستن کتیبه‌های دو نفر از کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی و… اتفاقی تکراری در بهشت‌ زهرا یا سایر گورستان‌هایی که محل دفن چهره‌های سرشناس سیاسی و فرهنگی است، محسوب می‌شود. مدیران بهشت‌ زهرا معمولا بعد از رسانه‌ای‌شدن این اتفاقات خسارت‌های ایجادشده را جبران می‌کنند؛ اما روز گذشته مدیرعامل جدید سازمان بهشت‌ زهرا گفت خودمان را اینجا خادم تمام قبور مؤمنان می‌دانیم و هیچ خط و مرزی برای کسی که در اینجا مدفون است، نداریم. او از ایجاد کلانتری در بهشت‌ زهرا برای افزایش ایمنی قبور خبر داد.

منبع: روزنامه شرق

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بهشت زهرا قبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی درگذشت

معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات در گذشت.   به گزارش جماران؛ زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات امروز پس از طی دوره ای بیماری دار فانی را وداع گفت. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «حمید نوری»؛ ۱۶۰۰ روز بازداشت غیرقانونی در بهشت گردشگران
  • برگزاری مراسم شب های قدر در کنار شهدای تهران
  • بهشت زهرا پذیرای شهروندان در شب‌های قدر
  • درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است
  • درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز خواهد بود
  • درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • زهرا شجاعی درگذشت
  • دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد