Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جایگاه و مقام زن از دیدگاه اسلام از اهمیت خاصی برخوردار بوده تا جایی که جهاد زن در میدان زندگی نیکو همسرداری است.

توسعه، ترویج و ارتقاء فرهنگ قرآنی سبب رشد و معرفت دینی زنان و تقویت نهاد خانواده شده و این امر می‌تواند نقش مهمی در تربیت نسل آینده داشته باشد.

نور قرآن مسیر زندگی انسان به ویژه بانوان را تغییر داده و این تغییرات می‌تواند در تربیت فرزندان نقش بسزایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان  گفت و گویی با خانم «مریم هوشیار» برگزیده مسابقات سراسری قرآن در بخش ادعیه‌خوانی انجام داده که با هم می خوانیم.

فارس: در مورد‌ مسابقات سراسری قرآن و کسب رتبه کشوری توضیحاتی دهید؟
هوشیار:
مریم هوشیار هستم متاهل و دارای دو فرزند پسر ۱۵ ساله و دختر سه ساله.
چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در دو بخش بانوان و آقایان از ماه مبارک رمضان شروع به کار کرد و برگزیدگان شهرستانی به مرحله استانی و سپس مرحله کشوری راه یافتند که مراسم اختتامیه آن چند روز گذشته با معرفی برگزیدگان هر بخش برگزار شد.

در مراسم اختتامیه بیش از ۲۲۰ نفر از کشور در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، قرائت، تحقیق، ترتیل، تواشیحی و دعاخوانی به رقابت پرداختند که در بین بانوان در بخش دعاخوانی بنده رتبه دوم کشوری را کسب کردم.

در سال‌های گذشته نیز در مسابقات قرآنی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شده بود در مسابقات سراسری در ارومیه مقام نخست را کسب کردم.

فارس: قران چه تاثیری در زندگی شخصی و اجتماعی شما داشته است؟
هوشیار:
انس با قران سبب شده تا شاهد خیر و برکت فراوان در زندگی خود باشم و این خیر و برکت را‌به عینه در زندگی خودم می بینم، همچنین اشنایی و انس با قرآن سبب دقت در تربیت فرزندان شده و خدا رو شکر می‌کنم که به وسیله قرآن توانستم در تربیت فرزندانم تاکنون موفق باشم.

در زندگی اجتماعی نیز برکت و حضور قرآن در زندگیم سبب احترام اجتماعی همه بزرگواران نسبت به بنده شده است.

فارس: توجه به برگزیدگان قرانی چه تاثیری در اصلاح جامعه خواهد داشت؟
هوشیار:
توجه به برگزیدگان قرانی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و توجه به این قشر می‌تواند در اصلاح جامعه، تغییر الگوسازی و ایجاد انگیزه در بین جوانان در راستای قرار گرفتن در این مسیر نقش موثری داشته باشد.

به نظرم باید فرهنگ قرآنی در بین دختران جوان الگوسازی شود تا مادران آینده بتوانند از این الگو در تربیت فرزندان خود استفاده کرده و در آینده شاهد کاهش تهاجمات فرهنگی در کشور و اصلاح سبک زندگی به سمت اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه باشیم.

الگوسازی‌مثبت می‌تواند در طی کردن مسیر تعالی نقش مهمی ایفا کند.

خانواده نقش بسزایی در توسعه جامعه داشته و درک دیدگاه اسلام در خصوص خانواده آن هم براساس آموزه‌های قرآنی و عترت می‌تواند سبب ارتقاء خانواده و در نهایت توسعه جامعه شود.

فارس: حضور بانوان در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
هوشیار:
خوشبختانه زمینه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی فراهم شده و در حوزه برنامه‌های قرآنی از جمله  برگزاری مسابقات قرآنی زمینه فراهم بوده و فرصت خوبی است تا بانوان در عرصه‌ها ورود کنند.

فارس: با توجه به اینکه متاهل بوده و فرزندانی دارید، فعالیت‌های قرآنی در زندگی شخصی و خانوادگی شما مشکلی ایجاد نکرده است؟
هوشیار:
به هیچ عنوان در این راستا و به خاطر این فعالیت‌ها مشکلی پیش نیامده است.
اتفاقا این موضوع سبب ایجاد نشاط معنوی در بنده در راستای  انگیزه بهتر و بیشتر برای تربیت فرزندانم شده و نظم خاصی را در زندگی ایجاد کرده است.

فارس: چه انتظاری از مسوولان استانی دارید؟
هوشیار:
در استان گلستان بانوان زیادی با استعدادهای بالقوه در حوزه قرآنی در بخش‌های مختلف دارد و مسوولان استانی می‌توانند با برنامه‌ریزی اصولی زمینه حضور این بانوان را در عرصه‌های مختلف قرآنی فراهم کرده تا سبب شکوفا شدن این استعدادها در عرصه‌های قرآنی شود.

فارس: در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟
هوشیار:
از اساتید خودم، مسوولان استانی، همسر گرامی و فرزند دلبندم امیرحسین که در این شرایط زحمت نگهداری از خواهر سه ساله خود را عهده‌دار بوده تا بنده با خیال آسوده به فعالیت‌های قرآنی بپردازم کمال تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ سبک زندگی اسلام بانوان سازمان اوقاف و امور خيريه مسابقات قرآنی کشور مسوولان استانی زمینه حضور بانوان با استعدادهای بالقوه مسابقات سراسری مسوولان استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند