Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منوچهر تیموری مدیرکل ثبت احوال استان قم در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اینکه سوم دی ماه روز ثبت احوال است، اظهار کرد: در سوم دیماه ۱۲۹۷ اداره ثبت احوال ایران تأسیس شده و اولین شناسنامه ایرانی به نام فاطمه ایرانی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با بیان اینکه اداره ثبت احوال استان قم در سال ۱۳۰۴ تأسیس شد و اولین سند این اداره شناسنامه حاج ملاحسین‌خان سعیدی متولد ۱۲۴۵ است، گفت: این اداره چند وظیفه اصلی دارد که عبارت از ثبت وقایع حیاتی، صدور اسناد هویتی و نشر اسناد جمعیتی است.

مدیر کل ثبت احوال استان قم ادامه داد: در ثبت وقایع حیاتی بیش از ۹۸ درصد وقایع حیاتی استان در مهلت قانونی که ۱۵ روز برای ولادت و ۱۰ روز برای وفات است ثبت می‌شود که این کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی و .. انجام می شود و در ارائه آمار جمعیتی به مسئولان و تصمیم گیران مهم است.

وی صدور شناسنامه مکانیزه را از دیگر فعالیت‌های اداره ثبت احوال دانست و گفت: سالانه بیش از ۶۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان قم صادر می‌شود که با توجه به شرایط کرونایی ۲۰ دفتر خدمات پیشخوان را سازماندهی کردیم و مجوز دادیم که خدمات را بگیرند و پس از صدور شناسنامه مکانیزه از طریق پست به درب منازل ارسال می‌شود.

تیموری با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی که از پروژه های زیرساختی ثبت احوال است، افزود: کارت ملی هوشمند کلید ورود دولت به دولت الکترونیک است که از ۹۳۰ هزار واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی استان قم تا امروز حدود ۹۹ درصد ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۱ درصد مردم کارتشان را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال با ۱۲۰ دستگاه و سازمان اداری متصل است و ۵۰ نوع خدمت به مردم ارائه می کند، گفت: فضای الکترونیکی ایجاد شده در ثبت احوال بسترهای لازم را برای خدمات رسانی بهتر به مردم در دستگاه های مختلف ایجاد کرده و حتی حذف فیزیکی دفترچه های بیمه هم در بستر استفاده از سامانه های الکترونیک ثبت احوال ممکن است.

مدیر کل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه در همه نقاط کشور همه می توانند خدمات الکترونیک ثبت احوال را دریافت کنند، افزود: از دیگر پروژه‌های ثبت احوال آیین نامه اهدای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی با مردهای خارجی ازدواج می کنند است که مرجعش اداره اتباع خارجی است و بعد از ثبت نام و معرفی این اداره فرزندان آنها شناسنامه‌دار می‌شوند و در ۹ ماهه اول امسال برای ۵۰۰ نفر از این افراد شناسنامه صادر شده و خدمات را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: کار دیگری که در ثبت احوال به تازگی انجام می شود رونمایی از اسناد سجلی مفاخر، بزرگان، شهدا و علما است که از سند سجلی در مراسمات مختلف رونمایی می‌شود.

تیموری با اشاره به مباحث جمعیتی استان قم ابراز کرد: در ۹ ماهه  گذشته از سال جاری بیش از ۱۴ هزار واقعه ولادت، بیش از ۷ هزار وفات، ۵ هزار و ۶۵۰ ازدواج و ۳ هزار و ۵۰۳ طلاق در استان ثبت شده که اگر با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه کنیم در ولادت ۱۷ درصد افزایش، در ازدواج ۴ درصد کاهش داشته و در طلاق ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از نظر فراوانی اسامی در استان قم هر ده اولویت اول پسرها و دخترها از اسماء ائمه معصومین هستند، گفت: در دو بیمارستان ایزدی و گلپایگانی نیروهای ثبت احوال مستقر هستند و در بهشت معصومه هم نیرو مستقر است که کار اداری مردم در همان جا انجام شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: قم ازدواج طلاق ثبت احوال ثبت احوال استان قم ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالاهای تولید شده در استان سال گذشته به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به ویژه کشورهای همسایه صادر شد.

عبدالحمید سرتیپی، با بیان اینکه میزان صادرات سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشت، افزود: کشورهای ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان‌غربی در سال گذشته بودند.

سرتیپی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان‌غربی در سال گذشته نیز شامل مواد پتروشیمی، مواد معدنی، محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرش و صنایع دستی بود.

وی گفت: همچنین سال گذشته بر اساس کارتهای بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالاها بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه صدور و تمدید کارتهای بازرگانی در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد رشد داشت ، اضافه کرد: در این مدت دو هزار و ۵۴۵ فقره کارت بازرگانی،۸۶۱ فقره کارت پیله وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره کارت مرزنشینی صادر شد.

دیگر خبرها

  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند