Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص حوادث حمل و نقل عمومی در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری ۲۳۴ ماموریت در حوزه حوادث حمل و نقل عمومی توسط جمعیت هلال احمر انجام شده که رشد ۳۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ داشته است.

وی افزود: در این حوادث مجموعاً هزار و ۵۷۰ نفر مصدوم شدند که رشدی ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: همچنین در ۷۲ عملیات رهاسازی که در حین حوادث حمل و نقل عمومی انجام شد، ۹۱ مصدوم نجات یافته که تعداد افراد نجات داده شده در عملیات های فنی امداد و نجات در سال جاری با رشد ۱۰۲ درصدی همراه شده است. ۲۶۰ مصدوم حوادث حمل و نقل عمومی در این مدت به مراکز درمانی منتقل که این آمار نیز ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ۱۵۲ ماموریت در خصوص تصادف اتوبوس و ۸۲ ماموریت نیز در خصوص مینی بوس در سال ۱۴۰۰ انجام شده است. ماموریت ها در حوزه تصادف اتوبوس ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده و ماموریت ها در حوزه تصادف مینی بوس ۷.۹ درصد رشد داشته است.

ولی پور با اشاره به این که رعایت ایمنی در حمل و نقل عمومی بین شهری اهمیتی دوچندان دارد، گفت: ضرورت دارد که دستگاه های مسئول در زمینه حمل و نقل عمومی بین شهری، بیشتر به ایمنی وسایل حمل و نقل عمومی توجه و ایمنی خودروها را به صورت منظم بررسی کنند تا شاهد حوادث کم تری در عرصه جاده های کشور باشیم.

ولی پور ضمن تاکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفندماه ۹۹ آغاز شده و تا صبح امروز ۷ دی‌ماه ۱۴۰۰، ۸۶۸ هزار و ۹۸۷ نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۱۵۴ هزار و ۷۴۶ مورد تست فوری و ۱۱۸ هزار و ۸۵۹ مورد تست پی سی آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده و ۲۱۴ نفر از مسافران نیز به صورت موقت قرنطینه شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: این طرح با مشارکت ۴۷۱ نیروی عملیاتی در ١۶ استان در حال اجراست.

کد خبر 5386440

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مهدی ولی پور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امداد رسانی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش تصادفات رانندگی سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد میراث فرهنگی پلیس راهور سانحه تصادف قاسم سلیمانی شهر تهران میدان میوه و تره بار نسبت به مدت مشابه سال حوادث حمل و نقل عمومی امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۱ درصدی درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی واقف بهروزی با اشاره به عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در حوزه وصول درآمد‌های عمومی و مولدسازی دارایی‌های دولت در سال گذشته افزود: در حوزه وصول درآمد‌های عمومی آذربایجان‌ شرقی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب شاهد تحقق ۱۲۲ درصدی و ۱۱۹.۲۳ درصدی نسبت به رقم مصوب بودیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات ستاد درآمد و تجهیز منابع آذربایجان‌ شرقی با هدف پیگیری وصول و رشد درآمد‌های استان به صورت ماهانه برگزار می‌شود، از همین رو رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمد‌های عمومی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

بهروزی ادامه داد: همچنین مجوز فروش ۲۴ فقره از املاک مازاد دستگاه‌های دولتی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲ اخذ شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌ شرقی خاطرنشان کرد: در تبدیل اسناد دفترچه‌ای از تک برگ عادی به اسناد تک برگ دولتی نیز با افزایش مواجه بودیم که در سال گذشته این تعداد به ۱۷ هزار و ۵۱۸ فقره رسید.

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • رشد ۴۱ درصدی درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • نجات مرد میانسال از چاله آسانسور در مشهد