Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@13:30:01 GMT

وزیر نیرو از تصفیه‌خانه سنندج بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۳۴۹۰

وزیر نیرو از تصفیه‌خانه سنندج بازدید کرد

گروه استان‌ها ــ وزیر نیرو از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان عصر امروز همراه با استاندار کردستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران حوزه آب و برق از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج در مسیر روستای دویسه این شهرستان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ناصر علیزاده، مجری اجرایی پروژه سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج در این بازدید گفت: از آنجایی‌که ظرفیت تصفیه خانه موجود پذیرای فاضلاب تولیدی این شهر نیست و در بیشتر ساعات شبانه روز حجم زیادی از فاضلاب بدون تصفیه از کنارگذر وارد رودخانه قشلاق می‌گردد و یکی از منابع آلاینده این رودخانه به حساب می‌آید، شرکت توسعه منابع آب نیرو در سال 1396 اقدام به توسعه و ارتقای تصفیه خانه شهر سنندج کرده است.

وی افزود: در بخش توسعه، ظرفیت تصفیه‌خانه شهر سنندج از 465 هزار نفر به 700 هزار نفر می‌رسد و در بخش ارتقاء با جایگزینی روش A2O به جای لجن فعال و اضافه کردن واحد شیمیایی شاهد کاهش و به حداقل رساندن فسفر و نیتروژن در پساب  خروجی خواهیم بود.

مجری اجرای پروژه سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با بیان اینکه هر تصفیه خانه شامل بخش‌های تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی، گندزدایی و بخش لجن است، گفت: در حال حاضر بخش گندزدایی و تصفیه فیزیکی بطور کامل به اتمام رسیده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وعده وزیر نیرو به مردم سنندج؛ تابستان آینده آب گوارای "سد آزاد" در دسترس است وزیر نیرو: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آب و برق جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است + فیلم

وی بیان کرد: کار ساخت ساختمان بخش تصفیه بیولوژیکی، به‌طور کامل تمام شده و بخش عمده‌ای از تجهیزات این بخش خریداری و نصب شده و بخش کوچک باقیمانده تجهیزات آن آماده ارسال به کارگاه بوده که بخاطر مسائل مالی و نبود اعتبار متوقف شده است اما با تزریق اعتبار 50 تا 60 میلیارد تومان این بخش تا پایان سال جاری در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

علیزاده عنوان کرد: در بخش لجن توسعه فیلتر پرس انجام شده و واحد پردازش آن پیشرفت 80 درصدی دارد و ساختمان هاضم آن در مرحله خاکبرداری هست که با تزریق اعتبار 70 تا 80 میلیارد تومانی تا پایان شهریور ماه سال آینده قابل بهره‌برداری است.

انتهای پیام/487/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سد آزاد به تصفیه خانه سنندج وزیر نیرو انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران

                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی در دیدار با فرماندار مهران با ارائه گزارشی از وضعیت آب این شهرستان، نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها در دست اجرا اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب مهران در حال حاضر از لحاظ فرآیندی کامل است، با عنایت به اینکه در ایام کنگره بزرگ اربعین پساب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود، اما فرایند موجود ظرفیت تصفیه پساب ایام مذکور ندارد.

وی افزود: مجوز مدول توسعه تصفیه خانه فاضلاب مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال از معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است و با اخذ ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد و تاکید کرد: اتمام و تسریع پروژه‌های آب و فاضلاب مهران نیازمند مساعدت و همکاری فرماندار و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

شهرستان مرز مهران کانون تردد زوار عتبات عالیات در طول سال و اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزاد راه شهید همت در البرز
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • ساخت تصفیه‌خانه پساب قم در گام‌های نهایی
  • جانمایی احداث دو تصفیه خانه محلی در شیراز
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
  • جانمایی احداث دو تصفیه‌خانه محلی در شیراز