Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات عدیده تامین نهاده‌های دامی، گفت: مشکلاتی از این قبیل در بسیاری از موارد بر روح و روان دامداران تاثیر گذاشته است، چرا که تنها دارایی و امید یک دامدار همان تعداد محدود راس دام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سیاوش سلیمانی در اولین جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خدمت به مردم از اعمال مورد تأکید و عنایت خداوند بوده، اظهار داشت: شوراهای اسلامی از اینکه منتخب مردم و خدمتگزار آن‌ها هستند، باید افتخار کنند چرا که از انسان چیزی جز آثار و حسنات آن بر جای نمی‌ماند همچنین تعامل، همدلی و صمیمیت اعضای شورا و وقت گذاشتن برای پیگیری مطالبات مردمی عامل اصلی موفقیت آن‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی یک ید واحد و مانند یک خانواده هستند، افزود: رضایت‌مندی مردم مهمترین ملاک ارزیابی شوراها است و باید برای حل مشکلات راهکار داشته باشند و برنامه‌محور عمل کنند.

وی ادامه داد: تعامل در مدیریت‌های شهری و روستایی معجزه می‌کند و نگاه تعاملی بین شوراهای اسلامی و سایر مدیران می‌تواند نجات‌بخش شهر و روستا بوده و حل مشکلات مردم را تسریع بخشد.

سلیمانی با بیان اینکه شوراهای اسلامی می‌بایست جلسات متعددی با مدیران در هر منطقه برگزار نمایند، گفت: برای حل برخی مشکلات، خود مردم باید پیش قدم شوند که بدین منظور نمایندگانی را انتخاب نموده‌اند لذا شوراهای اسلامی باید آنچه در استان هست را حفظ و آنچه در استان محروم از آن هستیم با کوشش و تلاش بدست آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بگونه‌ای برنامه‌محور و برنامه‌ریزی شده گام برداشت که همیشه اسم استان سربلند چهارمحال و بختیاری در اذهان و در کشور تثبیت گردد.

بهمن میری، نائب رئیس شورای اسلامی استان و نماینده شهرستان کیار در شورای اسلامی استان، در ادامه جلسه بیان داشت: یکی از مهمترین ارکان این نظام، شوراهای اسلامی هستند که نهادی کاملاً مردمی محسوب شده و عهده‌دار بحث، بررسی و تصمیم گیری درباره مسائل روزمره و امور مردم هستند.

میری افزود: هدف اصلی تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا، پیشبرد سریع برنامه‌های توسعه شهری و روستایی از طریق همکاری و مشارکت مردم است که می‌طلبد مسئولین محترم به ادارات زیر مجموعه تاکید و ابلاغ نمایند که همکاری لازم با شوراهای اسلامی داشته و بعضاً در مواردی که شوراهای اسلامی شاغل در دستگاه های دولتی می‌باشند به منظور حل امورات مردم و شوراها همکاری با آنان در خصوص ماموریت قانونی این عزیزان نیز بعمل آید.

مشکلات آب استان به جد پیگیری می‌شود

عطاالله حسین‌پور آقائی، منشی شورای اسلامی استان و نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان نیز اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی مثابه انگشتان دست هستند، اگر تعامل بیشتری با هم داشته باشند در انجام امور موفق‌تر خواهند بود.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت‌بندی نمایند تا در پیشبرد امور سریعتر گامی برداشته شود، برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در حل این مشکلات نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای استان و مجمع نمایندگان استان است.

محمدیعقوب باقری، نماینده استان در شورای عالی استان‌ها و نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان هم در ادامه جلسه بیان کرد: شوراهای اسلامی همه اهل یک استان می‌باشیم، با قومیت و زبان مختلف و حال که به لطف مردم چهار سال باید در کنار هم کار و خدمت نماییم، نباید در این مسئولیت شرمنده مردم باشیم .

وی با اشاره به اجلاس اخیر شورای عالی استان‌ها در استان خراسان رضوی افزود : در این اجلاس نمایندگان این استان در شورای عالی استان‌ها به جد پیگیر مشکلات آب شرب و طرح‌های انتقال آب استان بودیم و با مطالبه‌گری قانونی سعی در حل مشکلات استان خواهیم داشت.

باقری مهم‌ترین مصوبات اولین اجلاس این شورا را، برگزاری جلسات فصلی و ماهیانه با مدیران کل، تعیین نمایندگان شورای استان در هیات‌های تطبیق مصوبات شهرستان‌ها و برنامه‌ریزی جهت جمع‌بندی مشکلات شهرستان‌ها جهت طرح در سفر ریاست جمهوری به استان عنوان نمود.

همدلی و اتحاد شوراها نیاز اصلی

غلامرضا چهلگردی، نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه بیان داشت: شوراهای اسلامی به منظور پیش‌برد امور باید اتحاد و همدلی خود را حفظ نمایند، همچنین نباید تفکر منطقه‌ای در شوراهای اسلامی فرادست حاکم شود، بلکه اعضای حاضر نماینده کل استان و شهرستان هستند و باید برای کل استان برنامه داشته باشند.

وی افزود: در جلساتی که شوراهای اسلامی با حضور مدیران برگزار می‌نمایند مشکلات بگونه‌ای جمع بندی و ارائه گردد که بتوانند مصوبه در خصوص مجوزات و اعتبارات لازم را اخذ نمایند.

وی با اشاره به مهم‌ترین معضلات اجتماعی استان گفت: طرح‌های انتقال آب استان از جمله موضوعاتی است که تنش‌های اجتماعی بسیاری را بدنبال دارد لذا تلاش در جهت حل این مشکل توسط شوراهای اسلامی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

سید‌احمد هاشمی، نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به منظور احصا مشکلات شورای اسلامی شهرستان‌ها پس از برگزاری جلسه با مدیران ذیربط شهرستانی، صورتجلسه به همراه مصوبات را به شورای استان جهت پیگیری‌های نهایی ارسال نمایند.

هاشمی با اشاره به سفر احتمالی ریاست محترم جمهور به استان گفت: شوراهای اسلامی مسائل و مشکلات موجود را در جلسات مطرح نموده و در قالب یک مطالبه اصلی و مهم به نمایندگان شهرستان در شورای اسلامی استان اطلاع رسانی نمایند.

مشکلات نهاده‌های دامی باید برطرف شود

محمود بهارلویی، نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه اظهار داشت: شوراهای اسلامی در حل معضلات استان نمی‌توانند کار اجرایی انجام دهند اما تاثیر‌گذاری بسیار بالایی در انتقال مشکلات و ارائه راهکار جهت حل آن‌ها دارند.

وی افزود: در ادوار گذشته در شوراهای اسلامی پایه و فرادست مصوباتی اتخاذ گردیده که اجرایی نشده اما این دلیل بر مایوس شدن دوره جدید شورا نباید باشد و با اتحاد باید امورات را مجدد پیگیری نمایند و اگر حرفی زده در عمل هم ثابت نمایند.

عبداله صفیان، نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این جلسه بیان کرد: شوراهای اسلامی باید در پیگیری مشکلات مردمی علی الخصوص مشکلات اجتماعی کوشا باشند چرا که بعضی مشکلات مختص شهرستان است و بعضی استانی و اگر مشکلی را بتوانند حل کنند ثواب آن برای کل استان است.

صفیان با اشاره به مشکل توزیع آذوقه دام در استان، افزود: مشکلاتی از این قبیل در بسیاری از موارد بر روح و روان دامداران تاثیر گذاشته است بگونه‌ای که مشکل حاد و شدیدی اخیرا در شهرستان بروجن به دلیل عدم تامین آذوقه دام بوجود آمد، چرا که تنها دارایی و امید یک دامدار همان تعداد محدود راس دام است که دارد.

مصوبات شوراها باید از قدرت کافی برخوردار باشد

جعفر عسگری، نماینده شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان و نماینده شورای اسلامی استان در شورای عالی استان‌ها نیز بیان کرد: زمانی باید به شوراهای اسلامی تبریک از بابت انتخاب شدن را عرض نمود که بتوانند در سمت اهداف والا و انقلاب بنیانگذار نظام اسلامی تلاش و فعالیت کنند و در چهارچوب تکالیف قانونی خود به رفع مشکلات مردم بپردازند و برای رفع مشکلات مردم گامی برداشته باشند.

نماینده شورای اسلامی استان در شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد : برای اینکه شوراها بتوانند به بهترین نحو به ارائه خدمات عمومی مبادرت ورزند، لازم است مصوباتشان از قدرت کافی و وافی برای اجبار شهردار و یا دهیار و سایر مسئولین برخوردار باشد.شوراها به دلیل اینکه در محدوده شهر دارای اختیارهایی هستند، باید مصوبات آن‌ها هم مرتبط با اهالی همان محل باشد، بر همین اساس سعی بر اتخاذ مصوبات قابل اجرا نمایند.

شهردار بندرعباس: در انتصابات با شورا چالش دارمرئیس شورای ‌شهر بندرعباس: برای طرح سئوال و استیضاح شهردار منتظر عملکرد 4 ساله نخواهیم نشستاعضای شورای استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی منصوب شدند

وی با اشاره به نقش نمایندگان استان در شورای عالی استانها افزود: اگر مشکلی در سطح استان باشد که از طریق شورای استان حل نشود قطعاً ما نمایندگان در تهران پیگیری امور از طریق وزارتخانه‌های مرتبط را رسیدن به نتیجه را خواهیم داشت.

انتهای پیام/7540/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری استان در شورای عالی استان شورای عالی استان ها چهارمحال و بختیاری شوراهای اسلامی نماینده شهرستان ادامه جلسه شورای استان مشکلات مردم داشته باشند شهرستان ها اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ در این دیدار که حسین آقاملایی، فرماندار رابر و معاون وی نماینده منتخب را همراهی می کردند، یاسر سلیمانی با اشاره به مشکلات سه شهرستان حوزه انتخابیه اش خواستار رسیدگی به حل مشکلات این مناطق شد.

سلیمانی، در این دیدار گفت: کمبود امکانات بهداشتی در حوزه تامین اجتماعی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه رنجی برای مردم است که ما برای حل این مشکلات تمام توانمان را خواهیم گذاشت و خواستار پیگیری و حصول نتیجه مطلوب از طرف وزیر محترم می باشیم.

وی افزود: از وزیر درخواست تجهیز درمانگاه بافت و ارتقاء آن به بیمارستان، اتمام پروژه و تجهیز بیمارستان رابر و تجهیز بیمارستان و ساخت درمانگاه در ارزوییه را داریم.

یاسرسلیمانی، با اشاره به پتانسیل های بالقوه و بالفعل موجود در منطقه گفت: هلدینگ های صنعتی و سرمایه گذاری وابسته به شستا و صندوق های بازنشستگی باید نسبت به سرمایه گذاری و اجرای طرح های صنعتی اقدام کنند تا زمینه توسعه و ایجاد اشتغال جوانان را در منطقه فراهم آوریم.

فرماندارشهرستان رابر نیز با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: با توجه به فعالیت شرکت مس درآلو در منطقه کمبود امکانات رفاهی، اجتماعی و درمانی وجود دارد.

در این جلسه صولت فروتن، با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معین سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه می باشد افزود: با توجه به پیگیری های نماینده منتخب این سه شهرستان دستورات لازم برای پیگیری مشکلات منطقه داده شده است.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی افزود: پیگیری اتمام ساختمان و تجهیز بیمارستان رابر، تجهیزدرمانگاه بافت و ارتقاء آن به بیمارستان و تجهیز و ساخت درمانگاه در ارزوییه را در دستور کار سریع وزارتخانه قرار می دهیم.

صولت مرتضوی، همچنین با مطالعه پتانسیل های منطقه و حضور هلدینگ های وابسته نیز موافقت کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی جهت رفع مشکلات مردم به شهرستان رابر که زادگاه سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی می باشد سفر کند.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • افتتاح باشگاه تخصصی بوکس در چهارمحال و بختیاری
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری