Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهرداد حسن زاده شامگاه سه‌شنبه با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی کشاورزی سازمان هواشناسی افزود: باید در مزرعه ها و باغ ها، زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغ ها و مزرعه ها با توجه به بارش ها، انجام ندادن آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش ها، استحکام سازه های باغی در برابر بارش های شدید، انجام آبیاری در خاک های شور بعد از وقوع باران به منظور آبشویی شوری از محیط ریشه، سرعت بخشی در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف، خودداری از انجام چالکود در باغ هت با توجه به رخداد بارش سنگین و سرعت بخشی در کشت غلات پاییزه قبل از شروع بارش ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: در سالن های پرورش قارچ، گلخانه ها و انبارها نیز تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن ها با توجه به کاهش دما و وقوع بارش ها، استحکام و ترمیم سقف گلخانه ها در برابر بارش شدید و وزش باد، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی و بسته نگهداشتن دریچه های گلخانه ها در هنگام کاهش دما و بارش، انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهارداشت: 
همچنین در سالن های مرغداری و دامداری، استفاده نکردن از آب باران برای دام ها، جلوگیری از نفوذ هوای سرد و روان آب به داخل سالن ها، جمع آوری کود از واحدهای دامداری قبل از وقوع بارش و در استخرهای پرورش ماهی، پاک سازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها، جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخرها با توجه به حجم بالای روان آب و سیلابی شدن رودخانه ها، ندادن کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال به دلیل ابرناکی، صورت گیرد.
حسن زاده خاطرنشان کرد: در مناطق عشایری و زنبورداری نیز خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، خوددداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها با توجه به وقوع بارش ها، عایق بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش، کاهش دما و وزش باد و تغذیه کمکی کلنی ها جهت زمستان گذرانی، ندادن چرای دام در مراتع و ارتفاعات و انتقال دام ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بار و همچنین در زمینه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تخلیه آب و جمع آوری لوله ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار به دلیل بارش های سنگین، انتقال ماشین آلات و ادوات کشاورزی از مزرعه ها به مکان های امن به دلیل آغاز بارش ها، مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر ناپایداری جوی در برخی از نقاط استان هرمزگان است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زمان فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر پنجشنبه ۹ دی تا اواخر وقت روز یکشنبه ۱۲ دی است و بارش پراکنده باران همراه با رگبار و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد را به همراه خواهد داشت.


 

برچسب‌ها بارندگی مدیریت بحران هرمزگان اراضی کشاورزی خسارت مالی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی مدیریت بحران هرمزگان بارندگی مدیریت بحران هرمزگان اراضی کشاورزی خسارت مالی سازمان هواشناسی وقوع بارش بارش ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد

عبدالناصر رئیسی  اظهار کرد: سیلاب به بیش از ۲ هزار هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات زراعی و باغی مختلف، ۹۶ رشته قنات، ۶۵۰ هزار متر مکعب بندسارهای دیمی، ۱۱۰ حلقه چاه آب کشاورزی، ۲۳ کیلومتر لوله انتقال آب کشاورزی، ۲۰ کیلومتر کانال آبیاری، ۳۲۰ کلنی زنبور عسل و ۳۰ واحد دامداری روستایی صدمات جدی وارد کرد.

وی تصریح کرد با توجه به سیل بی سابقه نیم قرن اخیر و جاری بودن آب رودخانه کاجو و رودخانه های محلی و مسیل‌ها، آب گرفتگی، بسته شدن راه های روستایی و عشایری برخی از نقاط بعد از فروکش کردن آب این مسیرها و اعزام تیم های برآورد خسارت به آن نقاط، احتمال افزایش میزان خسارت وارده وجود دارد.

مدیرجهادکشاورزی قصرقند ادامه داد: این مدیریت با تشکیل جلسه ستاد بحران و آمادگی لازم با تمام امکانات و اطلاع رسانی کامل قبل از بارندگی به تمام کشاورزان و دامداران با صدور اطلاعیه و هشدار و نیز تشکیل تیم های برآورد خسارت بعد از بارندگی جهت برآورد خسارت و بازگشایی منابع آبی، آماده خدمت رسانی از همان ابتدا به بهره برداران و کشاورزان هست‌.

وی گفت: شهرستان قصرقند دارای ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی زراعی و باغی و ۱۰ هزار هکتار دیم با ۱۶۰ رشته قنات در ۶۵۰ کیلومتری از مرکز استان در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • احتمال وقوع سیل در ۲۸ استان
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • رعد و برق در بندرعباس و احتمال وقوع بارش‌های سیل‌آسا