Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: تا پایان دولت سیزدهم تمامی روستاهای فاقد شبکه آب کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب پایدار و سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر محرابیان شامگاه امروز در نشست با مسؤولان استانی، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های آب و برق استان در سنندج اظهار کرد: در پروژه آبرسانی به تصفیه‌خانه سنندج، ۲۸ کیلومتر خط لوله در بدترین شرایط انجام شده و تلاش می‌کنیم که روند اجرای این پروژه تسریع شود و اعتبار آن را پرداخت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو همچنین به مشکل تنش آبی بانه اشاره کرد و گفت: وضعیت بانه به گونه‌ای است که منابع آبی ما به وضعیت اضطراری رسیده است و باید توجه کرد که اهمیت آبرسانی به شهر بانه کمتر از سنندج نیست.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی با منابع لازم را پیش بینی می‌کنیم که در ۱۴۰۱ کسری‌ها را در ردیف‌ها جبران کنیم.

محرابیان افزود: مهم‌ترین کار خط انتقال آب عباس آباد به بانه است هر چند تمام پروژه‌ها و رفع مشکلات پروژه‌های آبی کردستان در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این اقدام به صورت ویژه در این دولت شروع شده است که روستاهای دارای مشکل آب را زیرپوشش قرار می‌دهد.

به گفته وزیر نیرو، سهم کردستان در اجرای این طرح، ۱۹۹ روستاست که در برخی روستاها مجتمع‌های آبرسانی احداث می‌شود و تعدادی از روستاها هم تک روستاست.

محرابیان خاطرنشان کرد: جدای از اعتباراتی که به صورت اوراق برای طرح‌های آبرسانی و پروژه‌ها پرداخت می‌شود، سازمان برنامه و بودجه اعتبارات طرح جهاد آبرسانی را به صورت نقد پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: روستاهای قرار گرفته در طرح جهاد آبرسانی تا سه سال آینده از آب پایدار و سالم بهره‌مند خواهند شد.

محرابیان اظهار کرد: ۱۰ هزار روستایی که فاقد شبکه آب سالم و پایدار هستند در طرح جهاد آبرسانی پوشش داده می‌شوند که در مرحله اول اجرای پروژه آبرسانی در ۷ هزار و ۱۰۰ روستا اجرا می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان دولت سیزدهم هیچ روستای دارای تنش آبی و مشکل‌دار نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید تمامی روستاها تحت پوشش آبفا قرار بگیرد چرا که آبرسانی به روستاها از مجموع طرح‌های آبرسانی شهری نه تنها کمتر نیست، بلکه کار بسیار بزرگی است.

منبع: فارس

کد خبر 545055

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر نیرو آب روستاها علی اکبر محرابیان طرح آبرسانی روستایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح جهاد آبرسانی وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت تداوم کارکرد تأسیسات آبرسانی در استان یزد

 جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در جلسه کمیته مدیریت بحران که با حضور اعضای کمیته و مدیران ادارات تابعه برگزار شد، گفت: تمامی مدیران امور آبفا، ضمن بازدید از تأسیسات آبرسانی تحت پوشش، هرگونه نقص فنی یا اختلال در عملکرد تأسیسات ناشی از شرایط جوی حاکم در منطقه خود را گزارش کنند و برای رفع آن اقدامات لازم در اسرع وقت به عمل آورند. 

 او افزود: براساس اعلام مدیران آب و فاضلاب شهرستانها تامین و توزیع آب در شهرهای استان از وضعیت پایداری برخوردار است. 

علمدار از آماده باش نیروهای  عملیاتی  حوزه بهره برداری آب و فاضلاب تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و بر ثبت گزارش حوادث و رویداد های منجر به ایجاد شرایط اضطراری و بحران در سامانه ی سحاب تاکید کرد.  

او به مدیریت بهینه مصرف آب اشاره کرد و از تمامی عوامل اجرایی آبفای استان خواست پس از بارندگی ، از مناطق و  تأسیسات تحت پوشش بازدید به عمل آید و گزارش هر گونه آسیب یا خسارت به تاسیسات و اماکن را همراه با برآورد اولیه خسارت با فوریت به دفتر مدیریت بحران ارسال نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برقراری برق پایدار در روستاهای بخش لوداب
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • بررسی وضعیت تداوم کارکرد تأسیسات آبرسانی در استان یزد
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • ۱۳۰۰۰ نفر در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان از آب شرب بهره مند شدند
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد