Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@03:45:11 GMT

روستای دارای تنش آبی باقی نمی‌ماند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۵۰۲۴

وزیر نیرو گفت: اقدام اساسی که در دولت سیزدهم آغاز شده جهاد آبرسانی به روستاهاست که سهم کردستان در فاز اول از این طرح ۱۹۹ روستاست که ظرف سه سال انجام می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی‌اکبر محرابیان در نشست با مسئولان اجرایی و نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح در فاز دوم ۱۹۶ روستای دیگر کردستان را در بر می‌گیرد که نکته مثبت این طرح پرداخت نقدی اعتبار مورد نیاز آن است که مجلس از محل محرومیت‌زادیی مصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پایان دولت ۱۳ روستای دارای تنش آبی باقی نمی‌ماند

وزیر نیرو افزود: پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه آب شرب سرعت بسیار مناسبی دارد و قول می‌دهیم که با همین روند و سریعتر از آن کار را ادامه دهند.

وی گفت: اعتبار این طرح را پرداخت شده فرض کنید چرا که منبع اعتبار آن را عوض کردیم و مشکلی برای بهره‌برداری به موقع نخواهد داشت.

محرابیان گفت: موضوع آب بانه از نظر اضطرار کمتر از سنندج نیست، چون منابع آبی این شهر به نقطه اضطرار رسیده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: در کنار طرح‌های در دست اجرا برای بانه، طرح‌های مطالعاتی نیز دنبال می‌شود تا آبرسانی پایدار به این شهر محقق شود.

وی برلزوم تخصیص آب مورد نیاز برای مناطق ویژه اقتصادی و روستا‌های منطقه از سد گاران مریوان تاکیدکردو گفت: نگرانی درباره آلودگی منابع آبی کردستان جدی است و باید عزم جدی برای جلوگیری از ورود آلاینده‌هایی از قبیل فاضلاب‌های شهری و صنعتی به منابع آبی صورت گیرد.

وزیر نیرو افزود: انتقال شیرابه به تصفیه خانه و کار‌هایی از این دست که در تصفیه خانه فاضلاب سنندج انجام شده، خوب و نیازمند کارگروهی است تا هیچ آلاینده‌ای وارد منابع آبی نشود.

محرابیان گفت: اولین اصل در وزارت نیرو و تمامی طرح‌های توسعه‌ای داشتن پیوست زیست محیطی است تا ضمن تامین رفاه و رضایت مردم، محیط زیست مورد تخریب قرار نگیرد و در این زمینه پویش‌های مردمی زیست محیطی و مطالبه‌گری، توجه مردم را به اهمیت سلامت جلب می‌کند.

وی افزود: در چند استان کشور معین‌هایی برای پیگیری طرح‌های حوزه آب و برق انتخاب شده که در این نشست هم یک نفر به عنوان معین کردستان انتخاب می‌شود تا طرح‌ها را دوشادوش استاندار دنبال کرده وبه نتیجه برساند.

وزیر نیرو با اشاره به تخصیص اعتبارات مناسب در شرایط محدود اعتباری به کردستان، گفت: با تکمیل طرح‌های نیمه تمام و یا با سرعت کُند در استان می‌شود بخش مهمی از مشکلات حوزه آب کردستان را رفع کرد.

نیاز ۳۵ هزار میلیارد تومانی کردستان به رفع تنش‌های آبی

نماینده، ولی فقیه درکردستان هم در این جلسه گفت: دراستان تلاش‌های خوبی در گذشته و اکنون در جریان است و تاکید و مطالبه مردم از شرق تا غرب استان توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب بوده و همه استان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند که در حال تبدیل به بحران است.

حجت السلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: استانی که ۲۳ هزار شهید مهاجر و انصار تقدیم نظام کرده و مرزدار است، از دولت تازه نفس خواهان رسیدگی سریع و ویژه به این مساله هستند.

استاندار کردستان هم در این جلسه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت‌های وقت در حوزه آب سرمایه گذاری قابل توجهی داشته و کار‌های بزرگی در سال‌های گذشته در استان انجام شده که رقم بالایی برای آن هزینه شده است.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: بسیاری از این پروژه‌ها یا با کندی مواجه شده و یا متوقف شده اند و یا روند بصورتی است که با وجود همه هزینه‌های بالایی که انجام گرفته هنوز به هدف گذاری پیش‌بینی شده نرسیده است که اگر در زمان خود به آن توجه می‌شد رقم اعتباری کمتری را می‌طلبید.

وی با اشاره به اینکه کردستان در حوزه آب و برق با اعتبار ۳۵ هزار میلیارد تومانی طی چهار سال به جایگاه خوبی می‌رسد، گفت: چرا که قدم اصلی در پروژه‌ها برداشته شده و امیدواریم چشم‌انداز نزدیکی برای تحقق این طرح‌ها فراهم شود و آرامشی در بخش تنش‌های آبی در استان حاکم شود.

نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بر لزوم تخصیص به موقع اعتبار لازم در برنامه زمان بندی تعیین شده برای رفع مشکلات حوزه آب استان تاکید کردند.

از یک هزار و ۷۱۰ روستای کردستان ۵۵۰ روستا با تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کند. برچسب ها: وزیر نیرو ، تنش آبی ، روستا ، کردستان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر نیرو تنش آبی روستا کردستان وزیر نیرو منابع آبی تنش آبی حوزه آب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمی ماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر خود به پاکستان، ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دانشگاه «جی‌ سی‌ یو» لاهور، در دیدار نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی، فرهنگی و زیبای لاهور، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی، روابط دینی، فرهنگی، تمدنی و قلبی دانست که باعث پیوندی ناگسستنی بین دو ملت شده است.

وی دانش‌افزایی و تولید علم در مراکز علمی و دانشگاهی را برای کشورها قدرت و ثروت‌آفرین و مایه اقتدار و افتخار ملت‌ها دانست و تصریح کرد: برخورداری از ایمان در کنار علم، شرط موفقیت و سعادت برای فرد و جامعه است؛ علم بدون ایمان و ایمان بدون دانش و علم ره به جایی نمی‌برد.

وی اقبال لاهوری را نماد و نمود یک انسان عالم و باایمان معرفی و اظهار داشت: ایشان توانست علم، ایمان، روحیه استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی، حق‌دوستی، انسان‌خواهی و بسیاری صفات عالی دیگر را در وجود خود تجمیع کند.

رئیس جمهور با اشاره به دعوت رهبر انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها همواره ادعای آزاداندیشی دارند،‌ گفت: اما آنچه در عمل می‌بینیم این است که تعداد زیادی دانشجو را فقط به خاطر حمایت از مردم مظلوم غزه از دانشگاه اخراج می‌کنند، این مسئله با کدام منطق سازگاری دارد و آیا نام آن آزادی اندیشه است؟

آقای رئیسی ادعای دفاع از حقوق بشر غربی‌ها را نیز مانند ادعای حمایت از آزادی اندیشه آنها فاقد حقیقت دانست و افزود: حمایت آمریکا و غرب از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در سرزمین غصب شده غزه، بیانگر این واقعیت است که امروز بزرگترین ناقضان حقوق انسان، آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند و ادعای دفاع از حقوق بشر آنها نیز پوچ است.

وی اظهار داشت: امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و امروز مسئله آزادی قدس نه تنها مسئله اول جهان اسلام، بلکه مسئله اول جهان بشریت است و تردید نداریم که مقاومت ملت قهرمان فلسطین، غزه، فلسطین و قدس شریف را آزاد خواهد کرد. تردید نداریم نفرتی که امروز در جهان اسلام و بلکه جهان بشریت نسبت به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد شده، تبدیل به دست انتقام ملت‌ها و خاتمه رژیم صهیونیستی و نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر انقلاب که اگر دنیای استکبار در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل تمام دنیای آنها می‌ایستیم، تصریح کرد: امروز ملت ایران در مقابل فساد، زیاده‌خواهی‌ها و ظلم رژیم صهیونیستی ایستاده و پس از این نیز خواهد ایستاد. هر دو ملت ایران و پاکستان مدافع ملت مظلوم فلسطین بوده و این دفاع را با افتخار ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران این بار رژیم صهیونیستی را برای جنایت و اقدام او در حمله به کنسولگری ایران که برخلاف همه قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و منشور ملل متحد بود، تنبیه کرد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در این سفر تفاهمات خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اراده سران دو کشور توسعه روابط در همه زمینه‌هاست و قطعا نتیجه اجرای این تفاهمات باعث ارتقای سطح همکاری‌ها خواهد شد؛ برخی کشورها تلاش زیادی کردند تا به روابط دوستانه ایران و پاکستان خدشه وارد کنند، اما پیوند قلبی دو ملت هرگز از هم گسسته نخواهد شد.

کد خبر 846712 منبع: شفقنا برچسب‌ها ایران و پاکستان اسرائیل خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمی ماند
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • کاناوارو مربی جدید اودینزه شد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است