Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  رجبعلی برزویی معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اخبار شبکه اول سیما اظهار کرد:ما نمی توانیم به یکباره [در جذب دانشجوی پزشکی] یک جهش سریع داشته باشیم ، چون کیفیت در رشته پزشکی برای ما اهمیت دارد ، توافق کردیم که در یک فرآیندی به یک شاخص بسیار مناسب برسیم و امروز شاخص ما عدد ۱۳ به ده هزار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم بعد از چهار سال به شاخص های بهتری برسیم ولی این سقف ظرفیتی بود که بدون اینکه کیفیت از بین برود انجام می شود.

او ادامه داد: انتظار می رفت نظام سلامت خیلی زودتر به فکر افزایش ظرفیت پزشکی و سایر مسائل می افتاد اما اگر امروز این تصمیم گرفته نمی‌شد در ۲۰ سال آینده دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد.  بر اساس تصمیم گرفته شده  افزایش سالانه ۲۰ درصد طی ۴ سال متوالی جذب دانشجوی جدید پزشکی توافق شد، یعنی هر سال ۲۰ درصد باید نسبت به سال گذشته این جذب افزایش یابد.

برزویی افزود: در یک تبصره از وزارت بهداشت در حوزه تخصص و هم دندان پزشکی خواسته شد تا طرحی به ستاد نقشه راه کشور ارائه دهند.

او گفت: در یک تبصره هم تخصص هم دندانپزشکی و هم تخصص دندانپزشکی در یک طرح توسط وزارت بهداشت تا حداکثر تا دو ماه به ستاد نقشه ارائه می شود و ظرفیت این رشته ها مشخص خواهد شد ، شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد نقشه مجوز داده است که در این زمینه تصمیم گیری کند.

برزویی گفت: رشته های تخصص که کشور نیاز دارد مثل طب اورژانس که با استقبال کمتری همراه است با برنامه های تشویقی جهت جذب همراه خواهد بود. تا دو ماه آینده وزارت بهداشت موظف است که این طرح ها را آماده کند.

انتهای /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام سلامت افزایش ظرفیت پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

 به گزارش وبدا، این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهاد‌ها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود