Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@15:04:13 GMT

خاورمیانه در گیرودار رقابت بین چین و آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۵۲۸۴

خاورمیانه در گیرودار رقابت بین چین و آمریکا

شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد که خاورمیانه با وجود تلاشش برای دور بودن از رقابت‌ سیاسی و اقتصادی بین آمریکا و چین، در میان رقابت این دو کشور گیر کرده است.

به گزارش ایسنا، شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» در گزارش خود تحت عنوان خاورمیانه در گیرودار رقابت چین و آمریکا، اعلام کرد که این رقابت موجب نگرانی رهبران کشورهای منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس امارات هفته گذشته در سخنانی در اندیشکده کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در واشنگتن اظهار کرد که رقابت شدید پکن و واشنگتن و جنگ سرد جدید باعث نگرانی ما شده است.

قرقاش در ادامه سخنانش در این اندیشکده افزود: من فکر می‌کنم ما به عنوان یک کشور کوچک، تحت تأثیر منفی این موضوع (درگیری) قرار خواهیم گرفت، اما حتی به شکل مثبت هم قادر به تاثیرگذاری در این رقابت نیستیم. امارات به‌دلیل نگرانی‌های ایالات متحده و به درخواست مقامات آمریکایی، تأسیسات چینی در خاک خود را که از آن برای استفاده نظامی یا امنیتی در نظر گرفته شده بود، بست.

پس از این اظهارات قرقاش، ابوظبی تصمیم گرفت تا قرارداد میلیارد دلاری برای خرید جنگنده‌های F-۳۵ ایالات متحده را تعلیق کند. ایالات متحده فروش این جنگنده‌ها به امارات متحده عربی را منوط کرده به این موضوع که فنآوری نسل پنجم شرکت هوآوی چین را از شبکه ارتباطات خود کنار بگذارد؛ چراکه واشنگتن معتقد است که تکنولوژی چین یک خطر امنیتی برای تسلیحاتش به‌ویژه جنگنده‌های F-۳۵ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین آمريكا خاورميانه امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- معترضان ضد اسرائیلی در منهتن آمریکا پرچم زرد حزب الله را به اهتزاز درآوردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

به گزارش فرارو، ویدئو‌های منتشر شده در جریان اعتراضات در مرکز شهر منهتن نشان می‌دهد که یک فعال نقابدار با افتخار پرچم حزب الله را با به نمایش می‌گذارد.

یک افسر پلیس نیویورک سعی کرد بین راهپیمایان و مخالفان معترض فاصله بیندازد.

مردی که چفیه دور سرش پیچیده بود و پرچم پاره شده اسرائیل را در دست داشت، گفت: اسرائیل یک کشور منفور است.

زنی در میان جمعیت فریاد زد: ما حزب الله را دوست داریم! در حالی که یکی دیگر از معترضان شنیده می‌شد که فریاد می‌زد آمریکا یک کشور تروریستی است!

اعتراضات ضد اسرائیلی در ایالات متحده پس از حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی دوباره داغ شده است.

در جریان اعتراضات، پرچم آمریکا توسط یک معترض به آتش کشیده شد و پلیس مجبور شد آن را خاموش کند. لحظاتی بعد صدای فریاد مردی شنیده شد: مرگ بر آمریکا!

به گفته پلیس نیویورک، پلیس با قدرت به ناآرامی‌ها پاسخ داد و ۴۸ نفر را در طول روز بازداشت کرد.

چهار مظنون، بین ۱۹ تا ۲۹ سال، به اتهاماتی از جمله حمله، مقاومت در برابر دستگیری و اخلال در رفتار دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • فارین پالیسی: واشنگتن مقصر تشدید اوضاع در خاورمیانه است نه تهران 
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • آمریکا بازهم در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • آمریکا مجددا در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست