Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@07:02:24 GMT

مصرف گاز در آذربایجان‌غربی رکورد زد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۵۸۱۸

مصرف گاز در آذربایجان‌غربی رکورد زد

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا شیخی با بیان اینکه مصرف گاز در آذربایجان‌غربی طی فصل پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است، افزود: در پاییز سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ۷۸۳ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده بود.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا انتهای پاییز چهار میلیارد و ۵۶۹ میلیون مترمکعب گاز در آذربایجان‌غربی به مصرف رسیده است، اضافه کرد: طی سال گذشته نیز در همین مدت چهار میلیارد و ۴۰۴ میلیون مترمکعب گاز به مصرف رسیده بود که حاکی از افزایش چهار درصدی مصرف گاز طی سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخی، بیشترین میزان مصرف گاز طی سال جاری را مربوط به روز ۱۴ آذرماه امسال دانست و افزود: طی این روز ۲۹.۱ میلیون مترمکعب گاز مصرف شد که یک رکورد تازه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف گاز در سال گذشته ۲۷.۷ میلیون مترمکعب بوده است، تاکید کرد: رکورد امسال در فصل پاییز زده شده است که حاکی از مصرف بیش از اندازه گاز در بخش خانگی و تجاری است، لذا ضروری است شهروندان برای پایداری مستمر جریان گاز، نکات لازم را در خصوص مصرف بهینه این انرژی رعایت کنند.

از ابتدای سال جاری بیش از هزار و ۷۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده که در مجموع شبکه و خط انتقال گاز طبیعی در این استان به ۱۷ هزار و ۷۸۹ کیلومتر رسیده است.

آذربایجان غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان‌های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود، ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته‌ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آذربایجان غربی مصرف گاز آذربایجان غربی میلیون مترمکعب سال گذشته مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم

به گزارش همشهری آنلاین،‌ وزیر نفت افزود: سال گذشته رشد تولید نفت و گاز بالای ۲۰ درصد بود و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی هم رشد تولید داشتند. برنامه‌ریزی کردیم، هم برای سرمایه‌گذاری جدید و هم پروژه‌های نیمه‌تمام باقیمانده تا در سال ۱۴۰۳ جهش خوبی در رشد تولید داشته باشیم.

وزیر نفت تاکید کرد: امسال هم تلاش می‌کنیم حتی بالاتر از ۲۰ درصد سال گذشته رکورد بزنیم.

کد خبر 845160 منبع: ایسنا برچسب‌ها نفت خبر ویژه دولت سیزدهم وزارت نفت

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم