Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در بیان آخرین وضعیت تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: با توجه به اهتمام ویژه رئیس جمهور نسبت به حل مسئله سرپناه روستاییان، موانع مسیر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی برداشته شد و آیت‌الله رئیسی با قید فوریت دستور ارائه این تسهیلات را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تشریح موانع شکل گرفته در مسیر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی گفت: اختلاف نظرهایی میان سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و سایر نهادهای ذی‌ربط شکل گرفته بود که با ورود رئیس جمهور این مسائل برطرف شد.

وی در بیان جزئیات تسیهلات مسکن روستایی با توجه به دستور فوری رئیس جمهور افزود: بنا شد، تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با سود 5 درصد و دوره بازپرداخت 20 ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی پرداخت شود.

*قسط 1.4 میلیون تومانی وام ساخت مسکن روستایی

نیکزاد در توضیح دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: دوره بازپرداخت این تسیهلات 20 ساله است و اقساط ماهانه بازگشتی آن با توجه به شرایط عنوان شده حدود 1.4 میلیون تومان می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان بیان کرد: در روزهای آینده مصوبه مکتوب تسهیلات ساخت مسکن روستایی به استان‎‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه تسهیلات ساخت مسکن روستایی باید از سوی سازمان برنامه و بودجه در هیات وزیران مطرح شده و پس از گرفتن مصوبه هیات وزیران به بانک مرکزی برای ابلاغ به نظام بانکی ارسال شود، لذا امتناع سازمان و برنامه بودجه از این مسئله مانع تحقق تسهیلات ساخت مسکن روستایی شده بود که با دستور رئیس جمهور این مسئله بر طرف شد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: دستور فوری سرپناه روستاییان وام ساخت مسکن روستایی ساخت مسکن روستایی مسکن روستایی اقساط ماهانه اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات ساخت مسکن روستایی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران

مهدی وکیلی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  تمام ۹ بانک عامل همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی داشته اند گفت:   از ۴ هزار سهمیه  مسکن روستایی استان تهران تا به امروز هزار و ۲۱۶ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده اند ولی تا به امروز قرارداد ۳۰۱ نفر منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همواره این پتانسیل در بنیاد مسکن استان تهران وجود داشته است که وام مسکن روستایی را به تمامی متقاضیان معرفی کنیم افزود: در صورتی که استقبال متقاضیان مسکن روستایی از روند نوسازی افزایش یابد این ظرفیت وجود دارد که سهمیه تسهیلات  سایر استان‌ها را برای نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی تهران استفاده کنیم.

حاجی  مدیر حساب ١٠٠ امام در بنیاد مسکن استان تهران هم در این نشست گفت: حساب ۱۰۰ امام یک حساب یکتا و متمرکز است و در سال گذشته به لطف الهی و با مشارکت مردم ۳۰۰ درصد به صورت نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی افزود: ۵ ونیم میلیارد تومان کمک نقدی و ۳ هزار متر مربع که معاد ۳۰ میلیارد تومان می‌شود به حساب ۱۰۰ امام  هبه شد همچنین به کمک مردم وانجمن خیرین مسکن ساز برای محرومان مسکن احداث کردیم  به طوری که در سال گذشته به کمک همین منابع مالی ۲۳۹ سرپناه احداث شد.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است