Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد خاکزاد روز چهارشنبه در حاشیه سفر یکروزه به قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تأسیس مراکز یادگیری محلی در سال ۹۴ در نشست هیات وزیران به تصویب رسید و این مراکز فعالیت‌ خود را در حوزه سوادآموزی از سال ۹۵ آغاز کردند.

وی اظهار داشت: رویکرد این مراکز، تقویت مشارکت و مدیریت محلی است که در همه مناطق شهری و روستایی به ویژه در مناطق غیر برخوردار می‌توانند نقش و رسالت مهمی در رسیدن به اهداف توسعه فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاکزاد تصریح کرد: در حال حاضر میانگین درصد افراد با سواد با رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ۹۷ درصد است، یعنی مطابق آمار حدود ۹۸ درصد مردان و ۹۶ درصد زنان باسواد بوده و همچنین ۹۸ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی با سواد هستند.

این مسوول اضافه کرد: قزوین از استان‌های پیشرو در بحث باسوادی جمعیت جامعه هدف در کشور است و همین امر موجب سنگین‌تر شدن مسوولیت استان در تثبیت و تحکیم سواد آموزی در جامعه می شود.

خاکزاد با بیان اینکه یکی از رسالت‌های نهضت سوادآموزی جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی است، تاکید کرد: متاسفانه آمار درستی از جامعه بی سواد در جامعه نداریم و بیشتر آموزش‌های ما عرضه محور است و باید به سمت تقاضا محوری حرکت کنیم.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: قدر مطلق بی سوادی بعد از پیروزی انقلاب بیش از ۵۲ درصد در کل جامعه بوده و اکنون این میزان به ۱۰ درصد رسیده است و کاهش قابل توجه‌ای در تعداد بی سوادان در جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازگشت به بی سوادی مهمتر از خود بی سوادی است و با معضل بازگشت به بی سوادی و پدیده نو بی سوادی مواجه هستیم و به دلیل غنی نبودن زندگی مخاطبان، این افراد به شدت در معرض بازگشت به بی سوادی هستند.

خاکزاد تصریح کرد: افرادی که مهارت پایه‌ای را به دست می‌آورند اما چون از آن استفاده نکرده یا ساز و کاری برای ادامه تحصیل ندارند به تدریج سواد پایه‌ای خود را از دست می‌دهند و براساس بررسی‌ها و مطالعات انجام شده حدود ۶ ماه ماندگاری بهینه سواد کاهش می‌یابد.

این مسوول با بیان اینکه معضل اصلی نهضت سواد آموزی پیدا کردن افراد بی سواد و جذب آنها است، افزود: سوادآموزی یک موضوع چندوجهی است که کسب آن مهارت، قابلیت و ظرفیت آگاه‌سازی، توانمندسازی و اصلاح رفتار را در فرد ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در این نوع نگاه به موضوع سوادآموزی، هر نوع فعالیت و تلاش در آن به‌ منزله ادای مسوولیت اجتماعی است و باید در تراز یک تعهد اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد و همه نسبت به آن احساس مسوولیت کنند.

برچسب‌ها مدارس سواد آموزی استان قزوین سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سواد آموزی استان قزوین مدارس سواد آموزی استان قزوین سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی سازمان نهضت سواد آموزی بازگشت به بی سوادی سواد آموزی نهضت سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی

دیوان محاسبات کشور، مستند به مفاد ماده ۴ قانون نظام رتبه بندی معلمان و تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحیه آن، آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • با «مثبت آموزش» در شبکه آموزش به روز باشید
  • اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»